Leuke beelden, geeft goed beeld van het fietsen op t eiland. Ergens op de helft dalen jullie in een dorpje en doe je een asfalt inspectie.... is dat toevallig st Bartholome? daar waren wij zo slim binnendoor omhoog te fietsen, nog een beetje steiler als de officiele omweg!RuudjeV schreef:Wij hebben afgelopen week idd geen regen gehad, zijn alleen op de zuid kant van het eiland gebleven. heb snel een compilatiefilmpje gemaakt, inclusief wat klimbeelden van de steile el carrizal. http://youtu.be/XPzqJlRGDXk" onclick="window.open(this.href);return false;
Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
Mooie verslagen weer, erg herkenbaar. Ik ben alweer een weekje terug. Wij hadden ook matig weer voor GC-begrippen, veel grijs en twee dagen regen. De tweede regendag ontstonden overal watervalletjes en modderstromen, lag het wegennet helemaal bezaaid met stenen en werd bijv. ook de GC200 van Puerto de Mogan naar Mogan afgesloten. We hebben de GC500 niet westelijker gereden dan Aguineguin. Helaas hebben we het stuk GC605 vanuit Mogan dus ook niet gereden en de GC210 vanuit Aldea de San Nicolas evenmin; de geplande afsluitende koninginnerit bood geen goede doorsteekjes die wellicht nodig waren ivm tegenvallende conditie (30x28 zeer veel gebruikt) en het vooruitzicht van de GC500 naar Puerto stond ons tegen, nadat we deze smalle en drukke weg al met de auto reden. Gereden routes op strava.
De havanaconstructie met huurauto en chauffeur is een aanrader. Je rijdt zo naar de andere kant van het eiland, waar het erg mooi is en je opeens talloze extra mogelijkheden hebt om te fietsen.
De service bij free motion viel me iets tegen na alle goede verhalen. De fiets (Synapse) was prima voor elkaar maar er werd nogal sceptisch gereageerd op de gewenste afstelling (12cm drop vonden ze heel extreem). Lang wachten terwijl het personeel met elkaar bezig is. De banden werden steevast wel erg zacht opgepompt en de SKS die buiten stond deed het niet (verkeerde ventielkop ofzo). Geen reden om er niet weer te huren maar het was niet het verwachte gründliche warme bad
In de regen remde de 6700 groep trouwens uitzonderlijk slecht. De achterrem deed helemaal niks en de voorkant bokte als een crossfiets.
De havanaconstructie met huurauto en chauffeur is een aanrader. Je rijdt zo naar de andere kant van het eiland, waar het erg mooi is en je opeens talloze extra mogelijkheden hebt om te fietsen.
De service bij free motion viel me iets tegen na alle goede verhalen. De fiets (Synapse) was prima voor elkaar maar er werd nogal sceptisch gereageerd op de gewenste afstelling (12cm drop vonden ze heel extreem). Lang wachten terwijl het personeel met elkaar bezig is. De banden werden steevast wel erg zacht opgepompt en de SKS die buiten stond deed het niet (verkeerde ventielkop ofzo). Geen reden om er niet weer te huren maar het was niet het verwachte gründliche warme bad
In de regen remde de 6700 groep trouwens uitzonderlijk slecht. De achterrem deed helemaal niks en de voorkant bokte als een crossfiets.
Laatst gewijzigd door lvgh op 11 nov 2012 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rene-canyon
- Forum-lid
Heb dit jaar in maart ook op GC geweest en een Synapse met triple gehuurd.Met name de 39 is wel prettig langs de kust, maar ook de 30 had ik echt wel nodig zo vroeg in het jaar.amclassic-fan schreef:@Rene Koga
Als je geen hele gevoelige knieën hebt dan zou ik gewoon de triple nemen. Gran Canaria (en zeker ook bijv Tenerife) behoort tot 1 van de lastigste fietsgebieden van Europa. Het hoogte verschil is groter dan de meeste klimmen in de Alpen en de Pyreneeën. Daar komt nog bij dat sommige beklimmingen een zeer grillig verloop hebben, met zo nu en dan zeer hoge stijgingspercentages. Nu zijn de steilste stukken wel enigsinds te vermijden, maar je blijft wel 't 1 en ander tegen komen als je meer wilt rijden dan de kustweg.
@Havana, jaloers makende foto's.
Ik moet altijd even een aantal dagen wennen voordat het klimgevoel er weer is.Volgend jaar maart is ook weer geboekt.Op het advies van mede forumers bij Riu Waikiki
Was idd een put in Batolomé, voorwiel bleef steken. Vraag me niet hoe meer ben wel op mn pootjes terecht gekomen; echter mn voorwiel wel lichtelijk verbogen. Bleek niet meer te repareren, moest daarvoor een tweedehandsprijs van 125euro afrekenen. Afdalen was daar al bijzonder steil, kan me voorstellen dat omhoog geen pretje is.avic schreef:Leuke beelden, geeft goed beeld van het fietsen op t eiland. Ergens op de helft dalen jullie in een dorpje en doe je een asfalt inspectie.... is dat toevallig st Bartholome? daar waren wij zo slim binnendoor omhoog te fietsen, nog een beetje steiler als de officiele omweg!RuudjeV schreef:Wij hebben afgelopen week idd geen regen gehad, zijn alleen op de zuid kant van het eiland gebleven. heb snel een compilatiefilmpje gemaakt, inclusief wat klimbeelden van de steile el carrizal. http://youtu.be/XPzqJlRGDXk" onclick="window.open(this.href);return false;
@ lvgh
Vreemd, bij mij was het juist weer ouderwets goed bij Free Motion. Werd beide keren direct geholpen, terwijl het met name bij het ophalen zeer druk was. Het monteren van pedalen, zadel en stuurpen werd niet moeilijk over gedaan. Bij het terugbrengen stond ik in 10 minuten weer buiten (inclusief demonteren van de bovenstaande onderdelen).
Je bevindingen over de remmen kan ik beamen, al had ik dan 5700 remmen. Mijn eigen SRAM Red remmen doen het beter en dat op full carbon wielen. Op het droge uiteraard dan. Verder vond ik de 5700 groep wel goed schakelen. De grootste kransjes schakelen wat houterig, maar dat heb je altijd met een triple AD.
Vreemd, bij mij was het juist weer ouderwets goed bij Free Motion. Werd beide keren direct geholpen, terwijl het met name bij het ophalen zeer druk was. Het monteren van pedalen, zadel en stuurpen werd niet moeilijk over gedaan. Bij het terugbrengen stond ik in 10 minuten weer buiten (inclusief demonteren van de bovenstaande onderdelen).
Je bevindingen over de remmen kan ik beamen, al had ik dan 5700 remmen. Mijn eigen SRAM Red remmen doen het beter en dat op full carbon wielen. Op het droge uiteraard dan. Verder vond ik de 5700 groep wel goed schakelen. De grootste kransjes schakelen wat houterig, maar dat heb je altijd met een triple AD.
Het zal veel te maken hebben met de blokjes i.c.m. de velgen denk ik. De monteur dacht dat het pulseren te maken had met de te lange/slappe voorvork van de Synapse maar op het droge was het allemaal stabiel en zeker.
Laatst gewijzigd door lvgh op 11 nov 2012 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik moest enorm wennen aan het remmen van de 6700 groep vorig jaar; al vanaf de Veloce-groep wint Campa elke vergelijking daarmee.
@havana: waar zat je deze keer? Dacht dat je niet meer in een hotel met walrussen wilde?
@renekoga: waarom RiuWaikiki? Zelf ticket geboekt of pakket?
@havana: waar zat je deze keer? Dacht dat je niet meer in een hotel met walrussen wilde?
@renekoga: waarom RiuWaikiki? Zelf ticket geboekt of pakket?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Weer in Ecuador. Stikt daar van de Duitse walrussen, maar beviel weer uitstekend. Ecuador is self catered, dus van rijen voor buffetten enzo heb je geen last.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die zitten overal. Denk dat het bij ons weer Escorial wordt. Prijs/prestatie ruim voldoende. 10-15 min lopen naar Free Motion, maar dat is geen bezwaar. Die duitse ouwetjes neem je dan maar voor lief, maar vind het wel lekker om een weekje alleen maar aan fietsen, vakantie, zon, etc te denken en niet te hoeven koken etc. Enige jammere is dat je niet kunt kiezen om aan de zee-kant te zitten en je dus ook het risico loopt tegen de doorgaande weg te kijken.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wij zaten in een appartement, gehuurd via http://www.goedkoopnaarspanje.com. Is goed bevallen: gunstig gelegen, niet duur, genoeg ruimte (eigen slaapkamer) en dus ook ruimte om te relaxen itt in goedkopere hotelkamers. Wel erg gehorig en matige wifi.
(re)twitterbericht van contador; schijnbaar net aangekomen op gran canaria: jesushernandez3: Ya estamos en Gran Canarias!!solecito a tope y primera habitacion de la temporada con @albertocontador y Noval.Veremos que sorpresas hay!! (about 3 hours ago from Twitter for iPhone, retweeted by albertocontador and 24 others)
- razenderoeland
- Forum-lid
Afgelopen januari was Alberto ook present op GC. Dat was wel met de gehele Saxo ploeg.
Hoe sterk is de eenzame fietser...