Yep. Blijf het ook wel bijzonder intrigerend vinden hoe daar zo’n andere cultuur kan ontstaan.
Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43500
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Theorie: veel van de “originele” Amsterdammers wonen niet meer in de stad (te duur?). Veel jonge mensen die aan het begin van hun carrière staan willen er wonen “ the place to be” en veel expats zijn er komen wonen. Daarnaast teveel toeristen en het beeld is compleet.daniel1975 schreef: ↑19 jul 2025 07:00Yep. Blijf het ook wel bijzonder intrigerend vinden hoe daar zo’n andere cultuur kan ontstaan.
Kijk naar steden als Barcelona, zijn ook totaal veranderd, daar klagen de oorspronkelijke inwoners van de stad ook over.
Ik heb er jaren gewoond, veel centraler in Amsterdam kon je niet komen. Alle jaren met heel veel plezier. En ik verlang er nog steeds wel eens naar terug. (Juist nu we elders wonen is de bakfiets er gekomen
)
Maar tussendoor heb ik ook een tijd in het buitenland gewoond, toen ik terugkwam moest ik ook even aanpassen aan het verkeer.
En die 'cultuur' is minder dominant in het dagelijks leven daar, dan dat je zou denken als je oppervlakkig kijkt
Maar tussendoor heb ik ook een tijd in het buitenland gewoond, toen ik terugkwam moest ik ook even aanpassen aan het verkeer.
En die 'cultuur' is minder dominant in het dagelijks leven daar, dan dat je zou denken als je oppervlakkig kijkt
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14996
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik snap best dat je het daar leuk vind begrijp me niet verkeerd.
Maar als je daar bv in mijn geval op een werkdag bij een klant moet zijn, dan kost het echt veel tijd. Of een stuk het openbaar vervoer of een dure parkeergarage en nog 20 minuten lopen.
Maar als je daar bv in mijn geval op een werkdag bij een klant moet zijn, dan kost het echt veel tijd. Of een stuk het openbaar vervoer of een dure parkeergarage en nog 20 minuten lopen.
Ik zie mij nou niet met 50km/h over de grachten hobbelen. 30 km/h is een prachtige snelheid in stedelijk gebied, dat mogen ze wat mij betreft overal invoeren binnen de bebouwde kom.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Langs de grachten heb je helemaal gelijk, stapvoets is daar al een uitdaging…
Maar de doorgaande wegen naar het centrum toe…..
Maar goed volgens een wethouder kan je ook met een bakfiets je werkzaamheden doen, met zo’n gedachte gang houdt elke zinnige discussie op.
Maar de doorgaande wegen naar het centrum toe…..
Maar goed volgens een wethouder kan je ook met een bakfiets je werkzaamheden doen, met zo’n gedachte gang houdt elke zinnige discussie op.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
- Berichten: 5175
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik vind dat nog wel meevallen.wasbeer2006 schreef: ↑19 jul 2025 09:53 Ik snap best dat je het daar leuk vind begrijp me niet verkeerd.
Maar als je daar bv in mijn geval op een werkdag bij een klant moet zijn, dan kost het echt veel tijd. Of een stuk het openbaar vervoer of een dure parkeergarage en nog 20 minuten lopen.
Onze schilders zijn voor 7.00 op de grachten indien nodig, dan is dat nog redelijk te doen. Als ik daar een afspraak heb, dan zet ik de auto aan de rand van het centrum en loop het laatste stukje. Zelden dat ik daar moeite voor moet doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43500
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dramke Halsema & co vind het een goed plan om het centrum soort van autovrij te maken. 10.000(!!) parkeerplaatsen eraf, na 2030 alleen duracelautos in de stad.
Als ik ondernemer was nam ik ook geen werk meer aan daar. Een vriend van mij werkt op een project in de binnenstad en die schrikken elke keer van de parkeerkosten die ze moeten doorbelasten aan de klant. Hebben ze vooraf gelukkig op na-calculatie gezet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vanuit mijn ervaring werden altijd al reis- en parkeerkosten als een algemene post mee begroot op een calculatie afdeling.daniel1975 schreef: ↑19 jul 2025 16:01Dramke Halsema & co vind het een goed plan om het centrum soort van autovrij te maken. 10.000(!!) parkeerplaatsen eraf, na 2030 alleen duracelautos in de stad.
Als ik ondernemer was nam ik ook geen werk meer aan daar. Een vriend van mij werkt op een project in de binnenstad en die schrikken elke keer van de parkeerkosten die ze moeten doorbelasten aan de klant. Hebben ze vooraf gelukkig op na-calculatie gezet.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17279
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nu er werk genoeg is.
Er zijn zelfstandigen die niet meer komen voor een "werkje" in centrum Antwerpen.
- Parkeren op straat mag niet meer
- Oudere diesel mag niet meer
Er zijn zelfstandigen die niet meer komen voor een "werkje" in centrum Antwerpen.
- Parkeren op straat mag niet meer
- Oudere diesel mag niet meer
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend