Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
djurobski
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 mar 2010 18:07

Gebruikersavatar djurobski 14 sep 2011 10:31

dat lijkt op de foto wel zo te zijn idd he? vanwaar je vraag eigenlijk?

Ik zit inmiddels wel 3 spacers lager...bevalt (300km verder) goed tot nu toe.
Afbeelding

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 14 sep 2011 13:39

lcsmt schreef:Nu staan er bij AS Adventure verschillende Cannondales in promotie.
http://www.asadventure.com/index.cfm?fu ... Cannondale" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu begin ik toch te twijfelen tussen de Synapse, de Caad 10 ofwel een Scott CR1. Qua gewicht zitten de frames in mekaars buurt denk ik. Kan iemand me een beetje meer info geven aub?

Gebruikersavatar
djurobski
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 mar 2010 18:07

Gebruikersavatar djurobski 14 sep 2011 14:24

Ik denk dat het dan neerkomt op het vergelijken van de uitrusting van de verschillende fietsen, mocht dat van doorslaggevend belang zijn. Maar geometrisch (zeker niet onbelangrijk) zullen er ook verschillen zijn.

Verschil tussen de Caad 10 en de Synapse is dat de Synapse meer een comfort fiets is, je ziet iets meer rechtop zeg maar. Scott kan ik niets over zeggen...
Afbeelding

dicke
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jul 2005 21:17

dicke 14 sep 2011 20:44

Wanneer ik de foto's van de meetse Supersix'n in deze topic bekijk, dan zijn dat allemaal comfortfietsen? Met al die spacers?
DickE

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 sep 2011 08:34

Zo worden ze standaard afgeleverd door Cannondale. De meeste FMs zullen niet meteen gaan zagen, maar eerst de koper eventjes laten spelevaren.

Ik heb de mijne overigens direct laten afzagen (nog voor ik 'm betaald had :D ) met ruimte voor 1 cm spacer.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 sep 2011 08:41

dicke schreef:Wanneer ik de foto's van de meetse Supersix'n in deze topic bekijk, dan zijn dat allemaal comfortfietsen? Met al die spacers?
De supersix is natuurlijk 100 procent koersfiets en veel mensen nemen hem om de looks en denken niet na dat een koersfiets een heftige geometrie heeft die ze helemaal niet kunnen hebben. Dan eindigen ze met spacers. Voor mensen die niet koersen is misschien een andere fiets beter. Ik denk dat er veel mensen zijn die het niet stoer vinden om op een wat "comfortabeler" frame te fietsen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tyro13
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2011 13:13

tyro13 15 sep 2011 08:52

Hier fotos van een supersix zonder spacers hahaha

http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... le001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... le004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... le006.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... le007.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik de link tss [img]en[/img] plaats krijg ik als afbeelding een kruisje...kan iemand mij helpen of de fotos eens plaatsen aub? :roll: Thanks :P

Spec list:

Cannondale supersix himod my2011 mt 58
Wielen: reynolds dv46ul c
Snelsluitingen: tune dc14
cranck: cannondale hollowgram SI sl met ceramische lagers
Kettingbladen stronglight ct 36/50 en extralite 34/50
achterderailleur: campa super record met rode tiso bout en carbon binnenplaatje
voorderailleur:campa superrecord
Voorderailleurklem: parlee met tita bout
shifters:campa superrecord met white hudz
remmen: zero gravity carbon gravitas
kabels en gainen: alligator ilink met powercordz
stuur: ax lightness ax 4000
zadelpen:ax lightness daedalus
zadel: tune komm vor
stuurpen: syntace f99 met tita bouten
pedalen: time iclick tita carbon
drinkbushouders: toppeak carbon 17gr
Stuurlint: lizard skins

Totaal gewicht zonder garmin 6,58kg

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 sep 2011 09:33

Schitterende fiets, maar wat je wint met de afmontage verlies je vervolgens door voor een witte laklaag te kiezen. een witte hi-mod is in de praktijk net zo zwaar of zwaarder als een Carbon black in low mod uitvoering.
Overigens ga je er met een evo echt niet op vooruit (wellicht qua gewicht) maar zeker niet qua rijeigenschappen.......

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 sep 2011 12:26

Schitterende fiets, ik snap ook niet waarom je het frame zou omruilen!

tyro13
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2011 13:13

tyro13 15 sep 2011 19:53

sharkman113 schreef:Schitterende fiets, maar wat je wint met de afmontage verlies je vervolgens door voor een witte laklaag te kiezen. een witte hi-mod is in de praktijk net zo zwaar of zwaarder als een Carbon black in low mod uitvoering.
Overigens ga je er met een evo echt niet op vooruit (wellicht qua gewicht) maar zeker niet qua rijeigenschappen.......
Wel ik heb eigenlijk niet voor het frame"gekozen" het hing bij mijn c'dale dealer direkt beschikbaar. Het feit dat mijn vorige supersix reeds verkocht was moest ik direkt een andere hebben. Vandaar de keuze voor wit!

Ik heb de evo vandaag gezien in de sram red uitvoering in de kleur gloss dus gewoon vernist. In het echt véél mooier als op fotos/internet. Ik zweerde bij de mat zwarte uitvoering van de duurste afmontage maar vind hem zo ook mooi en mss onderhoudsvriendelijker.Volgens de dealer zal waarschijnlijk ook niet de duurste uitvoering als framekit beschikbaar worden om zo de exclusiviteit te waarborgen van de 10000euro :mrgreen: :o :shock: kostende ultimate versie. Dus het zal als framekit de team(liquigas)versie of de gloss versie worden. Tot op heden ook nog geen prijs van losse framekits. Ten vroegste oktober en niet leverbaar voor januari 2012! Dan nog een kanttekening. De sram red evo versie heeft net dezelfde afmontage als de 2011 himod versie. De fiets is wel 700euro duurder geworden, wat alleen aan het frame te wijten is. Prijs framekit van mijn 2011 versie 3000euro waardoor er een vermoedelijke prijs voor de evo zal zijn van 3700euro...slik! Dus dat wordt stevig opleggen op mijn frame als het verkocht is ofwel nog een jaartje wachten en dan worden ze wel goedkoper.....

Off c'dale topic een frame die mij ook aanspreekt is de cervelo R5 die ik eigenlijk te duur vind, maar nu komt de c'dale evo toch wel in de geburen vind ik.....mss verkas ik daarom toch eens naar C'velo.
Wat ook een optie zou kunnen zijn is de red versie kopen en mijn onderdelen daarop zetten en alle nieuwe onderdelen op mijn 6maand oude supersix himod zetten en deze dan als complete fiets verkopen.....wat zouden jullie doen?

Wat ik mij wel afvraag is waarom jullie precies geen vertrouwen hebben in de evo? Alle recensie en ook proefritten (google maar eens) prijzen het frame de hemel in en jullie heb ik de indruk doen dat op basis van veronderstellingen.Als ik zie hoe het frame in elkaar zit heeft het veel gelijkenissen van mijn mtb(team) flash en dat is toch de meest confortabele mtb die ik ooit heb gehad en die stuurt heel strak en is daarbij ook nog eens heel stijf.

Bon waarschijnlijk genoeg om heel wat stof te doen oplaaien..... :lol:

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 15 sep 2011 20:40

tyro13 schreef:Hier fotos van een supersix zonder spacers hahaha

http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... le001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... le004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... le006.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... le007.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik de link tss Afbeelding plaats krijg ik als afbeelding een kruisje...kan iemand mij helpen of de fotos eens plaatsen aub? :roll: Thanks :P

Afbeelding

Spec list:

Cannondale supersix himod my2011 mt 58
Wielen: reynolds dv46ul c
Snelsluitingen: tune dc14
cranck: cannondale hollowgram SI sl met ceramische lagers
Kettingbladen stronglight ct 36/50 en extralite 34/50
achterderailleur: campa super record met rode tiso bout en carbon binnenplaatje
voorderailleur:campa superrecord
Voorderailleurklem: parlee met tita bout
shifters:campa superrecord met white hudz
remmen: zero gravity carbon gravitas
kabels en gainen: alligator ilink met powercordz
stuur: ax lightness ax 4000
zadelpen:ax lightness daedalus
zadel: tune komm vor
stuurpen: syntace f99 met tita bouten
pedalen: time iclick tita carbon
drinkbushouders: toppeak carbon 17gr
Stuurlint: lizard skins

Totaal gewicht zonder garmin 6,58kg
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 sep 2011 21:16

Niets mis met de evo maar t.o.v. een supersix is het absoluut geen verbetering (wellicht in de kleinere maten maar vanaf 56 zeker niet) ik heb beide staan (evo als tijdelijke leenfiets omdat er een kraakje in zat). Waar elke trap met een ss gewoon raak is voelt de evo veel langzamer aan en maakt zich door zijn karakter meer geschikt als een fiets voor lange afstanden (= meer comfort). Het is maar wat je zoekt (S5 komt dichter bij de ss als bij de evo).

Plaats reactie