Cannondale
Nu begin ik toch te twijfelen tussen de Synapse, de Caad 10 ofwel een Scott CR1. Qua gewicht zitten de frames in mekaars buurt denk ik. Kan iemand me een beetje meer info geven aub?lcsmt schreef:Nu staan er bij AS Adventure verschillende Cannondales in promotie.
http://www.asadventure.com/index.cfm?fu ... Cannondale" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat het dan neerkomt op het vergelijken van de uitrusting van de verschillende fietsen, mocht dat van doorslaggevend belang zijn. Maar geometrisch (zeker niet onbelangrijk) zullen er ook verschillen zijn.
Verschil tussen de Caad 10 en de Synapse is dat de Synapse meer een comfort fiets is, je ziet iets meer rechtop zeg maar. Scott kan ik niets over zeggen...
Verschil tussen de Caad 10 en de Synapse is dat de Synapse meer een comfort fiets is, je ziet iets meer rechtop zeg maar. Scott kan ik niets over zeggen...

Zo worden ze standaard afgeleverd door Cannondale. De meeste FMs zullen niet meteen gaan zagen, maar eerst de koper eventjes laten spelevaren.
Ik heb de mijne overigens direct laten afzagen (nog voor ik 'm betaald had
) met ruimte voor 1 cm spacer.
Ik heb de mijne overigens direct laten afzagen (nog voor ik 'm betaald had
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
De supersix is natuurlijk 100 procent koersfiets en veel mensen nemen hem om de looks en denken niet na dat een koersfiets een heftige geometrie heeft die ze helemaal niet kunnen hebben. Dan eindigen ze met spacers. Voor mensen die niet koersen is misschien een andere fiets beter. Ik denk dat er veel mensen zijn die het niet stoer vinden om op een wat "comfortabeler" frame te fietsen.dicke schreef:Wanneer ik de foto's van de meetse Supersix'n in deze topic bekijk, dan zijn dat allemaal comfortfietsen? Met al die spacers?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Hier fotos van een supersix zonder spacers hahaha
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... le001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... le004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... le006.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... le007.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik de link tss [img]en[/img] plaats krijg ik als afbeelding een kruisje...kan iemand mij helpen of de fotos eens plaatsen aub?
Thanks
Spec list:
Cannondale supersix himod my2011 mt 58
Wielen: reynolds dv46ul c
Snelsluitingen: tune dc14
cranck: cannondale hollowgram SI sl met ceramische lagers
Kettingbladen stronglight ct 36/50 en extralite 34/50
achterderailleur: campa super record met rode tiso bout en carbon binnenplaatje
voorderailleur:campa superrecord
Voorderailleurklem: parlee met tita bout
shifters:campa superrecord met white hudz
remmen: zero gravity carbon gravitas
kabels en gainen: alligator ilink met powercordz
stuur: ax lightness ax 4000
zadelpen:ax lightness daedalus
zadel: tune komm vor
stuurpen: syntace f99 met tita bouten
pedalen: time iclick tita carbon
drinkbushouders: toppeak carbon 17gr
Stuurlint: lizard skins
Totaal gewicht zonder garmin 6,58kg
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... le001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... le004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... le006.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... le007.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik de link tss [img]en[/img] plaats krijg ik als afbeelding een kruisje...kan iemand mij helpen of de fotos eens plaatsen aub?
Spec list:
Cannondale supersix himod my2011 mt 58
Wielen: reynolds dv46ul c
Snelsluitingen: tune dc14
cranck: cannondale hollowgram SI sl met ceramische lagers
Kettingbladen stronglight ct 36/50 en extralite 34/50
achterderailleur: campa super record met rode tiso bout en carbon binnenplaatje
voorderailleur:campa superrecord
Voorderailleurklem: parlee met tita bout
shifters:campa superrecord met white hudz
remmen: zero gravity carbon gravitas
kabels en gainen: alligator ilink met powercordz
stuur: ax lightness ax 4000
zadelpen:ax lightness daedalus
zadel: tune komm vor
stuurpen: syntace f99 met tita bouten
pedalen: time iclick tita carbon
drinkbushouders: toppeak carbon 17gr
Stuurlint: lizard skins
Totaal gewicht zonder garmin 6,58kg
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Schitterende fiets, maar wat je wint met de afmontage verlies je vervolgens door voor een witte laklaag te kiezen. een witte hi-mod is in de praktijk net zo zwaar of zwaarder als een Carbon black in low mod uitvoering.
Overigens ga je er met een evo echt niet op vooruit (wellicht qua gewicht) maar zeker niet qua rijeigenschappen.......
Overigens ga je er met een evo echt niet op vooruit (wellicht qua gewicht) maar zeker niet qua rijeigenschappen.......
Schitterende fiets, ik snap ook niet waarom je het frame zou omruilen!
Wel ik heb eigenlijk niet voor het frame"gekozen" het hing bij mijn c'dale dealer direkt beschikbaar. Het feit dat mijn vorige supersix reeds verkocht was moest ik direkt een andere hebben. Vandaar de keuze voor wit!sharkman113 schreef:Schitterende fiets, maar wat je wint met de afmontage verlies je vervolgens door voor een witte laklaag te kiezen. een witte hi-mod is in de praktijk net zo zwaar of zwaarder als een Carbon black in low mod uitvoering.
Overigens ga je er met een evo echt niet op vooruit (wellicht qua gewicht) maar zeker niet qua rijeigenschappen.......
Ik heb de evo vandaag gezien in de sram red uitvoering in de kleur gloss dus gewoon vernist. In het echt véél mooier als op fotos/internet. Ik zweerde bij de mat zwarte uitvoering van de duurste afmontage maar vind hem zo ook mooi en mss onderhoudsvriendelijker.Volgens de dealer zal waarschijnlijk ook niet de duurste uitvoering als framekit beschikbaar worden om zo de exclusiviteit te waarborgen van de 10000euro
Off c'dale topic een frame die mij ook aanspreekt is de cervelo R5 die ik eigenlijk te duur vind, maar nu komt de c'dale evo toch wel in de geburen vind ik.....mss verkas ik daarom toch eens naar C'velo.
Wat ook een optie zou kunnen zijn is de red versie kopen en mijn onderdelen daarop zetten en alle nieuwe onderdelen op mijn 6maand oude supersix himod zetten en deze dan als complete fiets verkopen.....wat zouden jullie doen?
Wat ik mij wel afvraag is waarom jullie precies geen vertrouwen hebben in de evo? Alle recensie en ook proefritten (google maar eens) prijzen het frame de hemel in en jullie heb ik de indruk doen dat op basis van veronderstellingen.Als ik zie hoe het frame in elkaar zit heeft het veel gelijkenissen van mijn mtb(team) flash en dat is toch de meest confortabele mtb die ik ooit heb gehad en die stuurt heel strak en is daarbij ook nog eens heel stijf.
Bon waarschijnlijk genoeg om heel wat stof te doen oplaaien.....
tyro13 schreef:Hier fotos van een supersix zonder spacers hahaha
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... le001.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... le004.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... le006.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... le007.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik de link tssplaats krijg ik als afbeelding een kruisje...kan iemand mij helpen of de fotos eens plaatsen aub?
Thanks
![]()
Spec list:
Cannondale supersix himod my2011 mt 58
Wielen: reynolds dv46ul c
Snelsluitingen: tune dc14
cranck: cannondale hollowgram SI sl met ceramische lagers
Kettingbladen stronglight ct 36/50 en extralite 34/50
achterderailleur: campa super record met rode tiso bout en carbon binnenplaatje
voorderailleur:campa superrecord
Voorderailleurklem: parlee met tita bout
shifters:campa superrecord met white hudz
remmen: zero gravity carbon gravitas
kabels en gainen: alligator ilink met powercordz
stuur: ax lightness ax 4000
zadelpen:ax lightness daedalus
zadel: tune komm vor
stuurpen: syntace f99 met tita bouten
pedalen: time iclick tita carbon
drinkbushouders: toppeak carbon 17gr
Stuurlint: lizard skins
Totaal gewicht zonder garmin 6,58kg
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Niets mis met de evo maar t.o.v. een supersix is het absoluut geen verbetering (wellicht in de kleinere maten maar vanaf 56 zeker niet) ik heb beide staan (evo als tijdelijke leenfiets omdat er een kraakje in zat). Waar elke trap met een ss gewoon raak is voelt de evo veel langzamer aan en maakt zich door zijn karakter meer geschikt als een fiets voor lange afstanden (= meer comfort). Het is maar wat je zoekt (S5 komt dichter bij de ss als bij de evo).
