Het grote auto-topic
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Die zie je hier ook steeds vaker. De “nieuwe” Renault 5E, de “nieuwe” Citroën HY elektrisch, de “nieuwe” klassieke VW bus met electro motor, de Fiat 500, etc.daniel1975 schreef: ↑17 jul 2025 16:53 Ik heb vorige week in elk geval de nieuwe auto’s voor het salesteam al besteld in Japan
Wat een lelijke gedrochten rijden daar toch.
![]()
Ze grijpen zelfs terug op de oude logo’s (Peugeot, Citroën, Renault, VW, Fiat)
Ik vind het wel grappig maar tegelijkertijd heel eclectisch
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit soort Japanse gedrochten hebben echt niets te maken met de nieuwe Vw bus, de 5e of de 500e. Compleet andere gedachte achter.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Betaalbaarheid met name. Het scheelt in belasting, verzekering en je hoeft geen parkeerplaats te bezitten (dat moet in Japan om een normale auto te mogen bezitten).
Ik vind het eigenlijk wel heel leuk en slim. Aangezien 1/3 van de Japanse auto's in deze klasse valt, zou het zomaar eens kunnen dat dit qua milieu beter uitpakt dan EV's en hybrides van 2000kg te subsidiëren.
Ik vind het eigenlijk wel heel leuk en slim. Aangezien 1/3 van de Japanse auto's in deze klasse valt, zou het zomaar eens kunnen dat dit qua milieu beter uitpakt dan EV's en hybrides van 2000kg te subsidiëren.
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Niet?daniel1975 schreef: ↑17 jul 2025 22:00 Dit soort Japanse gedrochten hebben echt niets te maken met de nieuwe Vw bus, de 5e of de 500e. Compleet andere gedachte achter.
Je zou toch een beetje meer Algemeen cultuurinzicht moeten hebben als je daar (in Japan) handel gaat doen.
In Europa hebben we dezelfde gedrochten rondrijden maar dan met een vermeende nostalgische historie. Dat heet hier markering.
Als je iets van kunstgeschiedenis zou kennen, vooruit; designgeschiedenis in dit geval, dan zou je begrijpen dat dit soort bewegingen niet nieuw zijn.
Aziaten kopiëren graag onze westerse “modellen” en ideeën over trends en vormgeving. En “hun” snelheid in productie geeft hen een voorsprong in het uitbrengen van bepaalde producten.
Adversity is the Catalyst of Change
-
scottpch64
- Forum-lid
Ook motorisch mogen Kei cars niet groter zijn dan 660cc, dus meestal 3 cilinders met turbo.
Denk aan de Suzuki Cappuccino, Honda Beat, Daihatsu Copen, dat zijn/waren nog eens leuke autootjes!
Denk aan de Suzuki Cappuccino, Honda Beat, Daihatsu Copen, dat zijn/waren nog eens leuke autootjes!
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Suzuki SC100GX in Nederland geleverd met 1.000cc motor. Leukste en meest bijzondere auto die ik ooit heb mogen bezitten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jij zit er echt compleet naast. Die Japanse doosjes zijn 100% gebaseerd op belasting- & wetgeving. Maximale binnenruimte bij een minimaal buitenoppervlakte.Dubbeldekker schreef: ↑17 jul 2025 23:02Niet?daniel1975 schreef: ↑17 jul 2025 22:00 Dit soort Japanse gedrochten hebben echt niets te maken met de nieuwe Vw bus, de 5e of de 500e. Compleet andere gedachte achter.
Je zou toch een beetje meer Algemeen cultuurinzicht moeten hebben als je daar (in Japan) handel gaat doen.
In Europa hebben we dezelfde gedrochten rondrijden maar dan met een vermeende nostalgische historie. Dat heet hier markering.
Als je iets van kunstgeschiedenis zou kennen, vooruit; designgeschiedenis in dit geval, dan zou je begrijpen dat dit soort bewegingen niet nieuw zijn.
Aziaten kopiëren graag onze westerse “modellen” en ideeën over trends en vormgeving. En “hun” snelheid in productie geeft hen een voorsprong in het uitbrengen van bepaalde producten.
Je kunt veel van een 5e zeggen, maar niet dat die aan die criteria voldoet.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat verbaast mij niet, was vorige week aandachtig te kijken naar een KIA EV9 op de parkeerplaats, niet normaal wat een grote bak.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless