Eens dat het een riskante strategie is en de kans is groot dat ze eindigen als een kleine fietsmerk met fraaie historie. Maar ik vind de fietsen nog steeds wel wat hebben. Zie ze zeker liever dan de zoveelste Trek, S works, Pina, Canyon etc. Die ook grotendeels uit datzelfde ZO Azië komen.
Voor dit soort merken is het belangrijk dat ze een keuze maken. Of met grote investeerders de concurrentie met de reuzen aan of op zoek naar een niche markt met unieke fietsen. Ze lijken voor dat laatste te kiezen.
DeRosa
Ik snap de reacties op het zwarte saaie uiterlijk wel een beetje. Bij een de Rosa verwacht je een iets meer uitgesproken design. Maar persoonlijk vind ik het een mooie fiets. Maar goed, ik heb dan ook jarenlang op een mat zwarte duitse prijzenrammer rondgereden. En dat vond ik ook mooi.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Als ik intussen iets heb geleerd van de (fiets)industrie is wel dat elk merk aan bovenstaande voldoet.
Het klopt wel dat de snelheid denk ik momenteel hoger ligt dan een tijd geleden. Lange-termijn is er niet meer bij.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ik vraag mij af waar al deze informatie van jullie vandaan komt. Stickermerk ? Alle fabrikanten laten hun frames in China of Taiwan bouwen. Spuitwerk gebeurt wel meestal door het merk zelf. Ook bij De Rosa en dat is te zien. Het lakwerk van een De Rosa is echt heel fraai, dat zie je weinig zo bij andere merken. Ook het design is van De Rosa zelf, zoals de SK in samenwerking met Pininfarina. De Rosa doet ook veel aan innovatie, kijk maar naar de nieuwe TT-03 .Neruub schreef: ↑01 feb 2021 07:41Zijn er dan Carbon fietsen van de grote aanbieders waarbij dit niet zo is?csteenbe schreef: ↑01 feb 2021 07:16Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.mackersv2.0 schreef: ↑31 jan 2021 11:37 Vroeger een mooi merk.
Nu niet meer dan een mooi logo.
De transitie naar carbon heeft De Rosa niet veel goed gedaan.
Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
Ik denk dat hier vooral bedoeld wordt dat de ontwikkeling/frame designs niet "in house" gedaan wordt. Daar is op zich niks mis mee. Zelfs grote merken met in house designers besteden soms design projecten uit en héél veel grote fietsmerken doen de engineering van de carbon frame in samenwerking met de fabrikant.Vanderosa schreef: ↑02 feb 2021 14:40Ik vraag mij af waar al deze informatie van jullie vandaan komt. Stickermerk ? Alle fabrikanten laten hun frames in China of Taiwan bouwen. Spuitwerk gebeurt wel meestal door het merk zelf. Ook bij De Rosa en dat is te zien. Het lakwerk van een De Rosa is echt heel fraai, dat zie je weinig zo bij andere merken. Ook het design is van De Rosa zelf, zoals de SK in samenwerking met Pininfarina. De Rosa doet ook veel aan innovatie, kijk maar naar de nieuwe TT-03 .
Zo is de SK Pininfarina door Pininfarina ontworpen en zijn ook de oude R838, de R848 en de Idol van een aantal jaren terug geen ontwerp van DeRosa zelf. De Idol is wel een uniek design voor DeRosa en geen (semi) open mould.
Bij DeRosa betaal je wat meer vanwege de naam/historie, de marketing, de sponsoring etc. Prima toch Bij Specialized betaal je veel te veel voor een hele grote berg marketing, de teams sponsoring en de fiets sponsoring van de "instagram influencers"
Stickermerk slaat dan vooral op de 838 en superking van weleer. Als je dan op een China site exact het zelfde frame ziet zonder een de Rosa logo dan houdt het voor mij ook op. En ik begrijp de reactie dan wel dat het merk haar glans heeft verloren.
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Abide.
Ja dat begrijp ik en ik ben het ook met je eens. De aantallen zullen wel niet voldoende geweest zijn voor allemaal eigen mallen.Dude schreef: ↑02 feb 2021 18:47 Stickermerk slaat dan vooral op de 838 en superking van weleer. Als je dan op een China site exact het zelfde frame ziet zonder een de Rosa logo dan houdt het voor mij ook op. En ik begrijp de reactie dan wel dat het merk haar glans heeft verloren.
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Wat het logo betreft...... verschrikkelijk! Past totaal niet bij het merk, wat mij betreft. (soort Boombox font van Dafont.... die men in 3 minuten iets heeft aangepast)
Okay, ik ruk deze een beetje uit zijn verband. Maar vind het een briljante zin!