Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 02 feb 2021 06:25

Eens dat het een riskante strategie is en de kans is groot dat ze eindigen als een kleine fietsmerk met fraaie historie. Maar ik vind de fietsen nog steeds wel wat hebben. Zie ze zeker liever dan de zoveelste Trek, S works, Pina, Canyon etc. Die ook grotendeels uit datzelfde ZO Azië komen.

Voor dit soort merken is het belangrijk dat ze een keuze maken. Of met grote investeerders de concurrentie met de reuzen aan of op zoek naar een niche markt met unieke fietsen. Ze lijken voor dat laatste te kiezen.
o'7o

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 02 feb 2021 06:48

Vanderosa schreef: 22 jan 2021 20:30
In het echt nog mooier dan op de foto. Mijn 2e DeRosa ( had al een R838 )
Nu nog even wachten op beter weer.
De Idol verdient inderdaad een betere kwaliteit foto. Ik zou zeggen probeer het nog eens. Succes.
De groeten

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3563
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 feb 2021 07:39

Ik snap de reacties op het zwarte saaie uiterlijk wel een beetje. Bij een de Rosa verwacht je een iets meer uitgesproken design. Maar persoonlijk vind ik het een mooie fiets. Maar goed, ik heb dan ook jarenlang op een mat zwarte duitse prijzenrammer rondgereden. En dat vond ik ook mooi.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 02 feb 2021 08:51

leon1 schreef: 01 feb 2021 09:34 een merk dat alleen maar aan de $$ denkt en hoe zie die $$ zo snel mogelijk uit jouw zak kloppen.. :mrgreen:
Als ik intussen iets heb geleerd van de (fiets)industrie is wel dat elk merk aan bovenstaande voldoet.

Het klopt wel dat de snelheid denk ik momenteel hoger ligt dan een tijd geleden. Lange-termijn is er niet meer bij.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

leon1
Forum-lid
Berichten: 3116
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 feb 2021 11:13

Ja dat is waar ook. Alles voor de $$ :o
Ride bikes, not tanks!

Vanderosa
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2016 20:50

Vanderosa 02 feb 2021 14:40

Neruub schreef: 01 feb 2021 07:41
csteenbe schreef: 01 feb 2021 07:16
mackersv2.0 schreef: 31 jan 2021 11:37 Vroeger een mooi merk.
Nu niet meer dan een mooi logo.

De transitie naar carbon heeft De Rosa niet veel goed gedaan.
Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.

Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
Zijn er dan Carbon fietsen van de grote aanbieders waarbij dit niet zo is?
Ik vraag mij af waar al deze informatie van jullie vandaan komt. Stickermerk ? Alle fabrikanten laten hun frames in China of Taiwan bouwen. Spuitwerk gebeurt wel meestal door het merk zelf. Ook bij De Rosa en dat is te zien. Het lakwerk van een De Rosa is echt heel fraai, dat zie je weinig zo bij andere merken. Ook het design is van De Rosa zelf, zoals de SK in samenwerking met Pininfarina. De Rosa doet ook veel aan innovatie, kijk maar naar de nieuwe TT-03 .

Jeff_dh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 mei 2013 20:12

Jeff_dh 02 feb 2021 16:27

Vanderosa schreef: 02 feb 2021 14:40
Neruub schreef: 01 feb 2021 07:41
csteenbe schreef: 01 feb 2021 07:16

Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.

Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
Zijn er dan Carbon fietsen van de grote aanbieders waarbij dit niet zo is?
Ik vraag mij af waar al deze informatie van jullie vandaan komt. Stickermerk ? Alle fabrikanten laten hun frames in China of Taiwan bouwen. Spuitwerk gebeurt wel meestal door het merk zelf. Ook bij De Rosa en dat is te zien. Het lakwerk van een De Rosa is echt heel fraai, dat zie je weinig zo bij andere merken. Ook het design is van De Rosa zelf, zoals de SK in samenwerking met Pininfarina. De Rosa doet ook veel aan innovatie, kijk maar naar de nieuwe TT-03 .
Ik denk dat hier vooral bedoeld wordt dat de ontwikkeling/frame designs niet "in house" gedaan wordt. Daar is op zich niks mis mee. Zelfs grote merken met in house designers besteden soms design projecten uit en héél veel grote fietsmerken doen de engineering van de carbon frame in samenwerking met de fabrikant.

Zo is de SK Pininfarina door Pininfarina ontworpen en zijn ook de oude R838, de R848 en de Idol van een aantal jaren terug geen ontwerp van DeRosa zelf. De Idol is wel een uniek design voor DeRosa en geen (semi) open mould.

Bij DeRosa betaal je wat meer vanwege de naam/historie, de marketing, de sponsoring etc. Prima toch :-) Bij Specialized betaal je veel te veel voor een hele grote berg marketing, de teams sponsoring en de fiets sponsoring van de "instagram influencers"

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 02 feb 2021 18:47

Stickermerk slaat dan vooral op de 838 en superking van weleer. Als je dan op een China site exact het zelfde frame ziet zonder een de Rosa logo dan houdt het voor mij ook op. En ik begrijp de reactie dan wel dat het merk haar glans heeft verloren.

Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Abide.

Jeff_dh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 mei 2013 20:12

Jeff_dh 02 feb 2021 19:13

Dude schreef: 02 feb 2021 18:47 Stickermerk slaat dan vooral op de 838 en superking van weleer. Als je dan op een China site exact het zelfde frame ziet zonder een de Rosa logo dan houdt het voor mij ook op. En ik begrijp de reactie dan wel dat het merk haar glans heeft verloren.

Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Ja dat begrijp ik en ik ben het ook met je eens. De aantallen zullen wel niet voldoende geweest zijn voor allemaal eigen mallen.

Wat het logo betreft...... verschrikkelijk! Past totaal niet bij het merk, wat mij betreft. (soort Boombox font van Dafont.... die men in 3 minuten iets heeft aangepast)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4247
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 feb 2021 19:14

Dude schreef: 02 feb 2021 18:47
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Okay, ik ruk deze een beetje uit zijn verband. Maar vind het een briljante zin! :winkthumb:

Vanderosa
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2016 20:50

Vanderosa 02 feb 2021 19:19

Hanz Bé schreef: 02 feb 2021 19:14
Dude schreef: 02 feb 2021 18:47
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Okay, ik ruk deze een beetje uit zijn verband. Maar vind het een briljante zin! :winkthumb:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 02 feb 2021 20:55

Je kan ook bij z’n andere zoon langs, rij je toch een De Rosa alleenzonder dat logo ;)

Plaats reactie