Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

whocares
Forum-lid

whocares 02 apr 2006 18:58

Vandaag 83 km met de club. We begonnen met zijn 16en , na 2,5 km al 2 lekke banden en na 10 km de 3de en voor 1 persoon zijn 2de. Na ongeveer de helft begon het te regenen , maar met zijn 15en hebben we de geplande ronde toch maar uitgereden. Al heeft er 1 ziekelijk en wijselijk op 14 km voor de eindstreep op-/overgegeven en zijn 2 andere bij hem gebleven. 1 andere is thuis een auto gaan halen om hem naar huis te brengen. Al met al een zondagsrit die wel even in de geheugens zal blijven hangen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

michielos
Forum-lid

michielos 02 apr 2006 19:43

Vanochtend na 5 uur slaap keek ik naar buiten en dacht ik van KUT. Maar ja toch maar op de fiets gestapt. Eerste uurtje 29.5 gemiddeld en daarna zakte het af naar de 26.5 door die wind. Maar ja toch nog gefietst en daar gaat het om :P

theriddler
Forum-lid

theriddler 02 apr 2006 20:58

Vandaag, de 140 gereden bij de DTC.
Fuckweer. (punt)
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

neos
Forum-lid

neos 02 apr 2006 21:01

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 02 April 2006

Ben ook netweer uit wezen fietsen, 49 km afgelegd vanaf Wateringen tot aan Hoek v Holland,23 km totaal alleen maar vol de wind in m,n mik gehad ja windkracht 8 . Kanone niet echt leuk om te fietsen, de zon maakte het aardig goed maar voor het "gevoel" wel 145 kilometer gefietst. Kwam halverwege een Amerikaan tegen en heb met hem zo,n 12 km meegefietst en op z,n engels zitten keuvelen over de AGR, die gozer reed op een Lemond fiets en woonde in Delft en was hier in Nederland gedetaceerd voor de Amerikaanse kustwacht, had zelfs een shirt van de Amerikaanse kustwacht aan!!tering die gozer zat op z,n gemakkie 34 km per uur schuin tegen de wind in te knallen en ik maar volgen , maar moest wel alle zeilen bij zetten , eindelijk na een paar kilometer de wind vol in de rug whauw! wat een verademing! en ik dacht zo nu gaan we ff knallen en ik knalde tegen de 49 km per uur of het niks was en die Knaap ach die reed bij mij vandaan met een gangetje of 55 alsof het niets was, ik vond het gescheten ik dacht nog ik ga mezelf niet over de kop jagen ik vind het best zo. Hij keek na een tijdje om en stak z,n hand op en ging er linksaf vandoor ........ bij thuis komst fiets in de box geplaatst en lekker het huis in gelopen en jahoor daar was ie weer eens een keertje!!! , niet zo heftig gelukkig maar ik voelde het lichtjes in de verte "zeuren" UITDROGINGSVERSCHIJNSELEN had twee bidons bij elkaar op de fiets leeggedronken maar ik voelde in de verte mij een beetje "eng" worden heel lichtjes gelukkig, heb gelijk een halve bidon met wat zout erin leeg gedronken en na een kwartierje ff wezen douchen. Gelijk de overheerlijke Macaroni van moeders in m,n mik zitten douwen en nu voel ik mij weer een beetje bijkomen., Ik plas omde 5 minuten mij helemaal leeg omdat ik redelijk veel water heb gedronken om dehydratie een beetje te voorkomen. Ik heb s'morgens een bak ofvierkoffie op, s'middags een uur voor het fietsen ook nog een bakkie leut en ik denk dat dat in combinatie met vochtverlies en veel wind , wat uiteraard niet bevoordelijk is voor je vochthuishouding. Denk dat ik in het vervolg maar geen koffie meer drink voor de rit en omdat het zo hard waait en de zon volop schijnt is het niet merkbaar dat je veel vocht verliest. Heb waarschijnlijk toch te weinig vocht naar binnen  gewerkt tijdens het fietsen en voornamelijk tegen de wind in. Je verliest toch meer vocht dan je zelf in de gaten heb, zo nu mot ik weer pissen want m,n vochthuishouding is nu wel weer redelijk op pijl!

Succes met je sanitaire stops ennne niet tegen de wind in pissen he'?
cornelli racing cycles Uden

noppie
Forum-lid

noppie 02 apr 2006 21:35

Ik heb vanachtend ff gefietst, tot op me naat toe nat geregend. Wat een Pokke weer! 's middags ging de zon weer schijnen.
kiekeboe

theriddler
Forum-lid

theriddler 02 apr 2006 21:47

@speric: was jij vandaag ook nog bij de dtc?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 02 apr 2006 21:53

Quote: Origineel geplaatst door Noppie op 30 Maart 2006
Wind, Wind, pff, kom op mannen, in het binnenland waait het nooit, kom maar hier aan de kust fietsen daar staat pas wind.

Al eens de weg gefietst tussen ramspol en de ketelbrug direkt langs het ketelmeer Dan weet je pas wat wind is met westenwind. Dus ook ik was helemaal gesloopt na een ritje, en hoop toch stellig dat het de 15e beter weer is anders ben ik bang dat ik de 150 km niet ga redden in 6 uur

jimbo
Forum-lid

jimbo 02 apr 2006 22:31

Vanmorgen kon ik niet met de club mee. Vrouw moest werken.
Na de tv marathon wilde ik nog wat gaan doen en kwam op het idee om als klim oefening voor de AGR eens met de mtb naar Nuenen te gaan en daar de route te nemen met de razob bult. Nou dat heb ik geweten. Wat een blub op de bult. De eigenlijke "berg" was minder nat maar evengoed was ik steen kapot toen ik in mijn kleinste verzetje bovenkwam. Was wel leuk om mijn hartslag eens naar de max te jagen. 182 cf. formule en cf meting.

CC, agr 100; limo 100

cor01
Forum-lid

cor01 02 apr 2006 23:36

Gelukkig kon ik vanochtend wel met de club mee. Voor de tocht eerst nog een rondje gereden zodat ik met warme spiertjes op het vertrek punt aan kwam. Er waren vrij veel leden op komen dagen dus werd er besloten om de A en de B groep op de splitsen. Ik had dit niet in de gaten en ging in eerste instantie vrolijk met de A groep mee. Net als een ander aspirantlid trouwens .... Heb de kamikaze reputatie van deze racers maar al te goed leren kennen de afgelopen maanden dus liet ik me snel afzakken naar de B groep.. Tot aan Waalwijk wind tegen. Ondanks dat voortdurend een tempo dat tussen de 30 a 33 km p.u. lag.  In Waalwijk begon het te regenen....heel hard te regenen. Gezellig... een grote groep racers over smalle glibberige wegen met veel ander verkeer...! Er werd even gestopt omdat er enkele hun regen jas wilden aantrekken. "Das een goed idee" dacht ik. Maar door de wind kwam mijn jack vast te zitten aan mijn helm en voordat ik mijzelf bevrijd had zag ik tot mijn grote schrik dat ik behoorlijk achterop was geraakt. Wilde achtervolging volgde ...Auto's om mij heen toeteren......  Snapte niet waarom er zo boos op mij gereageerd werd totdat ik erachter kwam dat ik vrolijk over de autoweg aan het fietsen was en het brede fietspad ernaast negeerde.......oeps.. Gelukkig had er zich 1 snelle racer af laten zakken om mij op te pikken. Toen ik hem bijhaalde was ik al behoorlijk kapot en toen zette hij nog ff een tandje bij...! Geweldig...daar zat ik net op te wachten..! Moeiteloos bleef hij rond de 42 km p.u. fietsen over diezelfde glibberige wegen terwijl de wind serieus zijn best deed ons van de dijk af te blazen...! Uiteindelijk kwamen we weer bij de groep waarna ik mijn gangmaker meteen hartelijk bedankte !
Voor mijn vertrek was ik zo slim geweest om mijn Sealskin sokken aan te trekken. Alleen liet ik mijn beenstukken in de sokjes lopen waardoor het water netjes via deze beenstukken bij mijn voeten terecht kwam. Deze Sealskin sokken zijn waterdicht waardoor na verloop van tijd mijn voeten zwemles kregen.......! Ook weer heel handig..!
10 km voor het eindpunt werd ik van de fietsgebeld door het thuisfront. Ik ging er vanuit dat het om iets heel belangrijks zou gaan maar het bleek maar een simpele huishoudelijke mededeling te zijn..... Hierdoor raakte ik in Empel (ten noorden van Den Bosch) de groep kwijt. Fijn dat kon ik er net bijhebben..! Na thuiskomst mijn dochter even uitgelegd dat ze dit niet meer mag doen omdat ik anders haar eens van het hockeyveld zal laten roepen tijdens een wedstrijd....(ze snapte het toen meteen...).
Al met al een avontuurlijke ochtend vol spanning en sensatie.... Volgend week gaan we voor een tocht van 125 km naar Berg en Dal...ik verheug me er nu al op...
3 u 25 min. 101 km.

"Afstappen is geen optie"

raphael
Forum-lid

raphael 02 apr 2006 23:48

vandaag ook de 140 bij DTC gefietst.
tja regen... voelde gelukkig niet koud aan. Wel mooie tocht, als altijd in deze buurt weer genoten van de omgeving. helaas waren er weinig groepjes om bij aan te pikken. Na 1e 50km alleen toch groepje, dat bij de stempelpost direct weer uit elkaar viel. Daarna met een jong gastje de rest van de rit gereden. moest natuurlijk heuvel op togeven, maar was tegen de wind in sterker...zo help je elkaar. Toch nog 28.6 gemiddeld.

mooie oefening voor de AGR, maar hopelijk schijnt dan wel de zon.

Plaats reactie