[quote="geerLengte is 1.83...met 4cm spacers. BBL weet ik niet uit me hoofd! Maar gewoon goed op laten meten en zorgen dat je niet veel ander, of net zo zit als op je oude fiets!
DE SS is een goeie keus! Ga dr voor....<edit>: maar wel de goeie maat uiteraard! Beter een paar 100 e meer voor de goeie maat heh![/quote]
Bedankt voor de reakties. Ik heb momenteeel geen koersfiets, dus kan ook niet vergelijken. Wel een mountainbike (Specialized Stumpjumper maat medium), en een sportfiets Zanatta met recht stuur (weet niet welke maat).
Ik heb mij onlangs laten opmeten in fietszaak maar volgens hun uitleg geeft dit nog geen uitsluitsel over de juiste maat , maar enkel over de juiste positie van zadel , stuur etc. Ben ik dus eigenlijk nog niet veel verder mee.
In die zaak hebben ze wel een testfiets Supersix maar enkel maat 60, ben ik dus ook niets mee.
@Geer: welke maat is die van jou? De fiets die ik in promotie weet staan (maat 56 ) is zelfde kleuren als die van jou. Vind het een heel mooie fiets.
daniel1975 schreef:Ik ben 179 en rij op een 55cm. Een 56 is eigenlijk net te groot.
Passen dus!!
Inderdaad 55 cm zou misschien ideaal zijn, maar bestaat toch niet bij Cannondale dacht ik?. Dan zou het een 54 worden maar die is misschien dan weer net iets te klein.
Zoals gezegd, ik kom uit mountainbiken en heb geen ervaring met framematen; dit zou mijn eerste echte koersfiets worden.
Wat zouden jullie mij aanraden om verder te doen?