Nee helemaal niet. Ik vroeg me alleen af of het comfort verhogend ging zijn.Lcsmet schreef: ↑15 jul 2025 13:16Koni dempers en verlaagde veren.
Maar aan je vraagstelling merk ik dat je van de problematiek met de standaard vering op een CX 60 niet op de hoogte bent.![]()
Het grote auto-topic
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2415
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43495
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat is er aan de hand met die CX60 dan?
Kennissen van ons hebben er een van de 1e generatie, die hoor ik wel on-Mazda vaak klagen over terugroepacties en gedoe met stuurhuis
Kennissen van ons hebben er een van de 1e generatie, die hoor ik wel on-Mazda vaak klagen over terugroepacties en gedoe met stuurhuis
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
wasbeer2006 schreef: ↑15 jul 2025 08:59 Ja dat is echt bizar... Ik probeer mijn MTB, die zonder wiel eraf in de V60 past in een A6 etron en dat past dus niet, de bak achter in smaller, wel dieper, maar daar heb je met een grote MTB niets aan.
Passat is zeker van binnen erg mooi! eigenlijk mooier dan bv die A6 etron. Materialen lijken bij de passat mooier, mooie (hemel) bekleding en extreem ruim zeker ook op de achterbank.
Nadeel is dat ie op 2K net net zoveel kost als een A6 en die laatste is in de bijtelling en met de regeling bij mijn bedrijf bijna 200 euro gunstiger per maand, enige in laden op vakantie.
Jammer dat de passat aan de buitenkant niet wat stoerder/frisser is, maar voor de rest is het een van de weinige grote stations die je nog kan krijgen met een hele mooie binnenkant.
[/quote
Ik heb hem prive gekocht en dan is hij goedkoper dan een A6. Verder vind ik hybride rijden prettig/veilig. We hebben ook een ID3, prima auto, maar range is beperkt of je moet onderweg laden. Dit vind ik erg onprettig, maar iedereen zijn mening. Eigenlijk is mijn favoriete auto een polo R-line, maar die is ingepikt door onze dochter… Ze heeft smaak
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14990
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is altijd een discussie en hoe je er naar kijkt.
Kijk je vanuit de grote van de auto en binnenruimte is een Passat zeker te vergelijken met een A6/I5/E klasse.
Een passat/superb etc is vaak handiger ingedeeld voor zoveel mogelijk ruimte. Praktisch.
Een A4/A5/3 serie/V60 die ik zelf heb is van binnen echt wel een stuk kleiner dan een passat. Met mijn passat sedan ging ik zonder dakkoffer op vakantie met de v60 met. Nu zie ik graag wat door mijn binnenspiegel, volproppen zou het wel gaan.
Bij de premium merken zit je vaak als bestuurder net wat beter en is de ruimte voorin beter verdeeld op ergonomie. Je zit vaak exact recht voor het stuur bv. In de meeste auto's zit je niet exact in het midden van je stuur, scheelt vaak 1 of 2cm, maar vrijwel niemand die het weet of maar merkt. Maar dat zijn wel ongemerkt de punten die bijblijven. Airco bv in de V60 blaast die amper maar is wel heel koel, dat soort comfort dingen betaal je voor,
Nu vind ik de passat wel een uitzondering, die tikt het premium segment wel aan.
Ik vind hem van binnen qua materiaal zeker minimaal net zo mooi als bv een A6.
Nu zie je dat wel aan de prijs die ligt ook gewoon op het niveau premium, want een 3 serie, Passat of V60 in gelijke trim kosten op een paar honderd euro hetzelfde.
Ik lease zakelijk dat is net de markt met het fruit, elke dag andere prijzen.
Kijk je vanuit de grote van de auto en binnenruimte is een Passat zeker te vergelijken met een A6/I5/E klasse.
Een passat/superb etc is vaak handiger ingedeeld voor zoveel mogelijk ruimte. Praktisch.
Een A4/A5/3 serie/V60 die ik zelf heb is van binnen echt wel een stuk kleiner dan een passat. Met mijn passat sedan ging ik zonder dakkoffer op vakantie met de v60 met. Nu zie ik graag wat door mijn binnenspiegel, volproppen zou het wel gaan.
Bij de premium merken zit je vaak als bestuurder net wat beter en is de ruimte voorin beter verdeeld op ergonomie. Je zit vaak exact recht voor het stuur bv. In de meeste auto's zit je niet exact in het midden van je stuur, scheelt vaak 1 of 2cm, maar vrijwel niemand die het weet of maar merkt. Maar dat zijn wel ongemerkt de punten die bijblijven. Airco bv in de V60 blaast die amper maar is wel heel koel, dat soort comfort dingen betaal je voor,
Nu vind ik de passat wel een uitzondering, die tikt het premium segment wel aan.
Ik vind hem van binnen qua materiaal zeker minimaal net zo mooi als bv een A6.
Nu zie je dat wel aan de prijs die ligt ook gewoon op het niveau premium, want een 3 serie, Passat of V60 in gelijke trim kosten op een paar honderd euro hetzelfde.
Ik lease zakelijk dat is net de markt met het fruit, elke dag andere prijzen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43495
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Passat ligt wel serieus lager dan een 3-serie of V60 hoor. Een 204pk hybride Passat Businessline is wel duidelijk goedkoper in de lease dan een V60 bijv.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
De lease is niet per se de goede manier om te kijken of iets in een hogere of lagere klasse ligt. De lease prijs neemt o.a. ook mee wat de afschrijving en restwaarde zal zijn.daniel1975 schreef: ↑16 jul 2025 08:49 Passat ligt wel serieus lager dan een 3-serie of V60 hoor. Een 204pk hybride Passat Businessline is wel duidelijk goedkoper in de lease dan een V60 bijv.
Een Volvo V60 Core Business met 19 inch velgen in een leuk kleurtje kost 58k
Een VW Passat Elegance Business met 19 inch velgen in een leuk kleurtje en met wat opties is 54k
nu heb ik de pakketten niet met elkaar vergeleken overigens.
In de lease kan ik bijvoorbeeld een duurdere Audi of BMW (catalogusprijs) kiezen dan een Skoda.
Dit is wel een aardige samenvatting https://www.autoweek.nl/forum/threads/e ... x60.12731/daniel1975 schreef: ↑15 jul 2025 15:36 Wat is er aan de hand met die CX60 dan?
Kennissen van ons hebben er een van de 1e generatie, die hoor ik wel on-Mazda vaak klagen over terugroepacties en gedoe met stuurhuis
Als ik het goed begrijp heeft Mazda bij de laatste versie wel veel verbeteringen doorgevoerd: https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... -foutloos/
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17273
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Heel wat terugroepacties voor software updatesdaniel1975 schreef: ↑15 jul 2025 15:36 Wat is er aan de hand met die CX60 dan?
Kennissen van ons hebben er een van de 1e generatie, die hoor ik wel on-Mazda vaak klagen over terugroepacties en gedoe met stuurhuis
Ophanging vervangen
Stuurhuis vervangen
Maar eens dat gedaan is een fantastische wagen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1318
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Vraagje over navigatie kaarten.
Is er iemand hier met een oudere auto (10 jaar) met U-connect of ervaring daar mee? (Fiat group)
Dat de U-connect app niet meer werkt weet ik, alles is via mopar.
Ik zou het alleen fijn vinden om mijn navigatie kaarten te updaten. Ik kan er nergens wat over vinden, ook niet op auto forums van verschillende merken. (Laatste update 2017 met kaarten van 2015?)
Is er iemand hier met een oudere auto (10 jaar) met U-connect of ervaring daar mee? (Fiat group)
Dat de U-connect app niet meer werkt weet ik, alles is via mopar.
Ik zou het alleen fijn vinden om mijn navigatie kaarten te updaten. Ik kan er nergens wat over vinden, ook niet op auto forums van verschillende merken. (Laatste update 2017 met kaarten van 2015?)
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Misschien dat jouw merkdealer/importeur er wat over kan vertellen?CampaYolo schreef: ↑16 jul 2025 12:22 Vraagje over navigatie kaarten.
Is er iemand hier met een oudere auto (10 jaar) met U-connect of ervaring daar mee? (Fiat group)
Dat de U-connect app niet meer werkt weet ik, alles is via mopar.
Ik zou het alleen fijn vinden om mijn navigatie kaarten te updaten. Ik kan er nergens wat over vinden, ook niet op auto forums van verschillende merken. (Laatste update 2017 met kaarten van 2015?)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
330e Touring staat ook met stip aangeduid ter vervanging van m'n F31 320d. Echter, de bench van m'n hond past er niet in met die verhoogde laadvloer...