Is bij uitstek de renner met minst mooie zit = geen stijl te benoemen.
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
ja maar roglic zit toch wel heel aerodynamisch op de tijdritfiets
Ja, wat je zou kunnen doen is zijn luchtweerstand vergelijken met renners van zelfde postuur (lengte/breedte/gewicht)fiedoo schreef: ↑20 mei 2019 01:53ja maar roglic zit toch wel heel aerodynamisch op de tijdritfiets
Daar kan je niet veel van zeggen. Het ziet er aardig aero uit mede door zijn postuur.fiedoo schreef: ↑20 mei 2019 01:53ja maar roglic zit toch wel heel aerodynamisch op de tijdritfiets
Wat dacht je van de core stability van een schansspringer? Dat zou wel eens één van zijn grote voordelen kunnen zijn.
Ik denk dat dit wel eens vies tegen kan vallen. Natuurlijk wordt er aan core stability gedaan maar ik denk dat Roglic vanuit zijn achtergrond daar veel meer energie ingestoken heeft dan de rest. Gisteren in het gedeelte bergop met percentages van rond de 10%, zie je alle renners uit de beugels komen en het stuur pakken om vanuit het bovenlijf kracht te kunnen zetten of gaan staan op de trappers. Roglic blijft gewoon in de tijdrithouding met de armen in de beugels kracht leveren vanuit de onderrug.
Is Annemiek van Vleuten dan ook schansspringer geweest?Karl66 schreef: ↑20 mei 2019 23:22Ik denk dat dit wel eens vies tegen kan vallen. Natuurlijk wordt er aan core stability gedaan maar ik denk dat Roglic vanuit zijn achtergrond daar veel meer energie ingestoken heeft dan de rest. Gisteren in het gedeelte bergop met percentages van rond de 10%, zie je alle renners uit de beugels komen en het stuur pakken om vanuit het bovenlijf kracht te kunnen zetten of gaan staan op de trappers. Roglic blijft gewoon in de tijdrithouding met de armen in de beugels kracht leveren vanuit de onderrug.