Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2016

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 05 sep 2016 07:54

Nu komt de ware aard en werkelijke waarde van team Sky en Chris Froome aan het licht. Sky als zijnde een stel gerobotiseerde renners een heel peloton in de wurggreep houden, en Froome de hele dag met z'n neus in het hol van een van z'n ploegmaats.

Waar ik nu benieuwd naar ben is waarom nagenoeg de hele Sky ploeg een off day had. Daarnaast geeft het rijden van Froome meteen weer wat een laffe coureur dat is. Totaal geen enkele intentie om te proberen de achterstand kleiner te maken, en andere ploegen proberen voor je karretje te spannen omdat je eigen ploeg een slechte dag heeft..

Gelukkig dat de aanvallende renner deze etappe wel beloont is voor zijn werk.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 sep 2016 08:23

Man, man, man, gaat 't lekker van achter je toetsenbord? Was toch vrij duidelijk dat Froome gewoon niet meer kon? Waarom denk je dat hij op de slotklim Chavez en Scarponi moet laten lopen en nog 40 seconde extra verliest?

Froome kon gewoon niet beter. Dan een paar km op het vlakke met 40 man in je wiel vol gas gaan rijden zou wel oerdom zijn.
Het rijden van Orica zou ik eerder als dom bestempelen, nadat ze een dag eerder nog zulke goede zaken deden.

Insinuatie van andere op de vorige pagina dat de knechten van Sky (incl König die op plek 5 stond!) bewust een rustdag genomen hebben is echt onzin. Zij waren de enige die reden, tot ze 't opgegeven hebben. De 85 man die in het wiel zaten hebben hun zin gekregen en viel het stil toen de renners van Sky het opgegeven hebben. Laatste wat je van die gedesillusioneerde renners kunt verwachten is dat ze vervolgens weer gaan rijden omdat het peloton anders niet op tijd binnen komt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2016 08:41

Heeft Roeland wel de Tour gekeken??
Ik ben geen Froome fan maar met zo'n bericht doe je hem fors tekort.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 sep 2016 08:50

daniel1975 schreef:Ik ben geen Froome fan maar met zo'n bericht doe je hem fors tekort.
Klopt, maar een aanvaller pur sang is het nu ook weer niet, als ik zou moeten wachten op een initiatief van Froome dan vermoed ik dat ik lang kan wachten. Hij reageert meestal op het gene wat zijn tegenstander doet....
YFood !!!

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 05 sep 2016 09:34

csteenbe schreef:
daniel1975 schreef:Ik ben geen Froome fan maar met zo'n bericht doe je hem fors tekort.
Klopt, maar een aanvaller pur sang is het nu ook weer niet, als ik zou moeten wachten op een initiatief van Froome dan vermoed ik dat ik lang kan wachten. Hij reageert meestal op het gene wat zijn tegenstander doet....
Over het algemeen genomen laat Froome zich in een soort draagstoel door weggekochte toppers naar de laatste 10 km brengen om pas daar nog iets te laten zien. Die draagstoel van Froome is er niet en dan................
Het was een geweldige etappe. Mijn gedachte dat Froome op de Aubisque de Vuelta had gewonnen is gelogenstraft. Quintana staat er nu het beste voor.
Dat is wel dank zij Alberto Contador, die heeft het initiatief genomen, aangevallen en het heroïsche karakter van de etappe mag duidelijk op zijn conto worden bijgeschreven. Hulde voor deze grote renner.

hd
Forum-lid

hd 05 sep 2016 09:34

csteenbe schreef:
Jij hebt de laatste Tour ook niet gezien?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 05 sep 2016 10:42

daniel1975 schreef:Heeft Roeland wel de Tour gekeken??
Ik ben geen Froome fan maar met zo'n bericht doe je hem fors tekort.
Inderdaad. Zelfs Froome is een keer op. Gelukkig maar. Is het toch nog bijna een mens. ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 sep 2016 11:27

En toch is de Vuelta nog niet gedaan. We krijgen nog een aankomst bergop en in de tijdrit moet Froome normaal gezien ook minuten kunnen goedmaken.

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 05 sep 2016 12:16

de beste stuurlui staan zoals altijd aan wal.

Iedereen heeft het nu over het laffe rijden van froome. Hij heeft gewoon een off day. In de tour was híj degene die aanviel in de eerste week en vervolgens (natuurlijk!!) het niet meer zelf op gaat zoeken en zijn sterke ploeg het werk laten doen.

Quintana reed in de tour nog veel laffer dan Froome nu en daar hoor ik niemand meer over. Bovendien is het contador die de aanval zocht en niet quintana. die sloop alleen maar (wel heel slim) mee. Dus is niet de putsch van quintana, maar van contador waar quintana dan vervolgens mee aan de haal gaat.

Froome Bashen is niet moeilijk maar niet van toepassing.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 sep 2016 12:45

hd schreef:Jij hebt de laatste Tour ook niet gezien?
Jawel hoor, Froome blijft voor mij een berekende renner, zeker geen Contador of Nibali....

En verder respect voor Froome echter het is niet de renner waar ik nu voor de buis ga zitten.
YFood !!!

dc
Forum-lid

dc 05 sep 2016 12:47

Lcsmet schreef: Deze etappes zie je toch echt nooit in de tour hé.
Zelden, maar niet nooit. Evans versus Schleck 2012.

Sowieso een prachtige tour dat jaar met heel veel spektakel (aanvallen in de afzink etc.). En ook toen was het een paar keer een Contador op achterstand die de aanval bleef zoeken en de zaak steeds op scherp zette. Wat hielp was dat Evans na zijn Wereldtitel ook opeens met zijn hart ging rijden.

Dopingtechnischis AC een besmet renner, maar wel eentje die met het hart rijdt.
Laatst gewijzigd door dc op 05 sep 2016 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 05 sep 2016 12:51

de koplopers gisteren aan een gemiddelde van 40,700 kms/u gereden, dat is werkelijk ongelooflijk! :P
de staartgroep gisteren aan een gemiddelde van een goede 30 kms/u gereden, dat is werkelijk nog ongelooflijker! :dislike: :-(
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie