Magazine een grote teleurstelling...
Gisteren heb ik Fiets januari kunnen lezen in de bibliotheek.
Het artikel over de kleinere italiaanse merken had veel beter gekund: het verhaal achter de merken, de werkwijze , bezoek aan de framebouwer,...
En dan de foto van de post-mount schijfremmen (foto van een Canyon Inflite voorvork) met als onderschrift: Dit is een flat mount schijfrem.......Wat een teleurstelling.
Het artikel over de kleinere italiaanse merken had veel beter gekund: het verhaal achter de merken, de werkwijze , bezoek aan de framebouwer,...
En dan de foto van de post-mount schijfremmen (foto van een Canyon Inflite voorvork) met als onderschrift: Dit is een flat mount schijfrem.......Wat een teleurstelling.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14602
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ook op andere fora zie ik steeds meer commentaar op fiets/mtb bladen. Het is ook een moeilijke tijd met internet en alle info die al beschikbaar is. Daarbij denk ik dat veel forumleden hier al zo eel kennis hebben en dus niets nieuws gaan lezen in een blad. Hoe groot is die groep, ik denk niet zo heel groot. Een fietsblad is leuk voor de eerste vijf jaar van de hobby, daarna voegt het steeds minder toe.
De duitse bladen zijn niet goed want te veel gesponserd en te gekleurd, volgens velen.
Ik blijf op het gebied van bladen autovisie een van de besten vinden, maar ook daar is commentaar, zei het minder. Natuurlijk heeft zo,n blad meer mogelijkheden, maar ook dan moet je het maar doen.
De duitse bladen zijn niet goed want te veel gesponserd en te gekleurd, volgens velen.
Ik blijf op het gebied van bladen autovisie een van de besten vinden, maar ook daar is commentaar, zei het minder. Natuurlijk heeft zo,n blad meer mogelijkheden, maar ook dan moet je het maar doen.
Ik had het al in een andere draadje geplaatst, maar misschien had ik beter hier kunnen posten,
Van de week Fiets januari door gelezen, wat mij al meerdere keren opvalt is dat sommige artikelen te laat verschijnen.
De dagen worden langer en Fiets komt met een lampje voor avondtraining, volgens mijn ben je dan 3 maanden te laat. Niemand gaat nu nog een lampjes aanschaffen.
Fiets december zelfde verhaal maar nu met baan fietsen ( Had stikte goed dat er aandacht aan de baan word geschonken ) doe dat verhaal in het oktober nummer, dan word er over nagedacht om eventueel op de baan te gaan trainen. In december heeft iedereen al wat aangeschaft voor de baan.
Van de week Fiets januari door gelezen, wat mij al meerdere keren opvalt is dat sommige artikelen te laat verschijnen.
De dagen worden langer en Fiets komt met een lampje voor avondtraining, volgens mijn ben je dan 3 maanden te laat. Niemand gaat nu nog een lampjes aanschaffen.
Fiets december zelfde verhaal maar nu met baan fietsen ( Had stikte goed dat er aandacht aan de baan word geschonken ) doe dat verhaal in het oktober nummer, dan word er over nagedacht om eventueel op de baan te gaan trainen. In december heeft iedereen al wat aangeschaft voor de baan.
Eerste jaren met heel veel plezier elke editie van Fiets van A tot Z doorgelezen. Heerlijk. Gold ook voor de Duitse bladen. Laatste paar jaar wordt het steeds minder en minder. Kom soms niet verder dan doorbladeren en enkele columns (Peter Winnen). Denk dat opmerking van Wasbeer2006 voor mij hout snijdt; op een gegeven moment wordt het toch een herhaling van zetten.
+1 voor het commentaar van mao. Halverwege de winterperiode komen met een lampentest is een beetje als mosterd naar de maaltijd. Dit zie ik veel vaker in het blad met verschillende items als fietstrainers, winter schoenen e.d.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar ja van de andere kant, als het oktober nog 21 graden is dan zit er ook niemand met z'n hoofd bij de Tacx, of althans ik niet. Er zijn nu nog zeker 3 maanden over dat je wat aan lampjes hebt. Wil je een beetje deftige training doen en vertrek je na de lunch dan ontkom je in deze tijd van het jaar niet aan lampjes.
Maar ook als woon/werk fietser heb ik tot april licht nodig. En gezien het woon/werk topic hebben we er daar wel een paar van 

roelw schreef:Gisteren heb ik Fiets januari kunnen lezen in de bibliotheek.
Het artikel over de kleinere italiaanse merken had veel beter gekund: het verhaal achter de merken, de werkwijze , bezoek aan de framebouwer,... ik vond dit ook het was meer een van Bon promotie blad........................![]()
![]()
En dan de foto van de post-mount schijfremmen (foto van een Canyon Inflite voorvork) met als onderschrift: Dit is een flat mount schijfrem.......Wat een teleurstelling.
cornelli racing cycles Uden
Niet mee eens.wasbeer2006 schreef:Ook op andere fora zie ik steeds meer commentaar op fiets/mtb bladen. Het is ook een moeilijke tijd met internet en alle info die al beschikbaar is. Daarbij denk ik dat veel forumleden hier al zo eel kennis hebben en dus niets nieuws gaan lezen in een blad. Hoe groot is die groep, ik denk niet zo heel groot. Een fietsblad is leuk voor de eerste vijf jaar van de hobby, daarna voegt het steeds minder toe.
De duitse bladen zijn niet goed want te veel gesponserd en te gekleurd, volgens velen.
Ik blijf op het gebied van bladen autovisie een van de besten vinden, maar ook daar is commentaar, zei het minder. Natuurlijk heeft zo,n blad meer mogelijkheden, maar ook dan moet je het maar doen.
Ik ben begin jaren 90 geabonneerd geweest op Fiets en heb het abonnement stopgezet en de redenen zijn tot op vandaag onveranderd (en ook al eerder aangehaald in dit topic): slechte reviews, punten geven voor imago (zeer subjectief), iedere test bevat een beschrijvend gedeelte genre : de fiets heeft een strak ogend uiterlijk, de fiets heeft een rood zadel met bijpassend stuurlint,.; Je kan al even goed zeggen dat de fiets een stuur en 2 wielen heeft. Als er een afbeelding bij staat kan ik dat zelf ook zien.
Ik ben al jaren fietsliefhebber en lees met veel plezier het Engelse Cyclist of de Franse Cyclist: zeer mooie vormgeving, inspirerende foto's, interessante en diepgaande artikels ove rvoeding, techniek, goede testen met meer diepgang, een reportage van een rit,....Ook Big Rides van Fiets dat 1 keer verschenen is is eigenlijk een letterlijke vertaling van Big Rides van Cyclist (inclusief de opmaak en fotot's die onveranderd overgenomen zijn).
Ook Wielrenblad is erin geslaagd om op korte termijn een goed blad te maken voor een redelijke prijs.
Bahamontes is hier al vernoemd maar moet het meer hebben van de wielerverhalen en is dus niet vergelijkbaar.