Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

superb11
Forum-lid

superb11 12 feb 2016 20:46

Vanmiddag erop uit getrokken voor een ritje langs de grote(re) rivieren. Qua wind geen goede keuze want een heel eind (vanaf Doesburg via Westervoort tot Spijk) tegen de wind in. De zon vergoedde een hoop. Vanaf Spijk via de Eltenberg en Peeske weer langzaam richting huis. Met wat extra lusjes precies na 101 km thuis. En voor een keer een schone fiets na afloop!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 12 feb 2016 21:31

.jeroen. schreef:Vandaag een rondje door Duitsland gemaakt. In het begin nog grauw en grijs, maar eenmaal over de grens trok het steeds meer open. Nog wel fris, maar met de zon en blauwe lucht een stuk aangenamer dan de afgelopen weken.
Mooi gebied. Geen straf met de zon erbij!
fredmtb-sport schreef:Een oude traditie (dateert vanaf 2005) weer in ere hersteld vandaag, namelijk minimaal 5 rondjes Schoorl rijden. Alleen vorig jaar kwam het er niet van

Na afloop wel de bekende beloning bij Duinvermaak, namelijk dikke pannenkoek.

Ondanks alles geen spijt, maar weet ook dat ik a.s. zondag de 11 steden tocht laat schieten, ben toch (te) moe en als het dan frisjes is dan heb ik er niets te zoeken. Dus als iemand nog zin heeft en (gratis) mijn overschrijving wilt overnemen kan dat.
Altijd een uitdaging, Schoorl. Jammer dat je er zondag niet bij bent!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 12 feb 2016 22:02

Walter G schreef: Altijd een uitdaging, Schoorl. Jammer dat je er zondag niet bij bent!
Wat is er komende zondag. Ik heb wellicht iets gemist? Niet dat ik het nu nog ga halen (andere verplichtingen/afspraken) maar wel benieuwd wat er komende zondag plaats zal vinden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

laurens87
Forum-lid

laurens87 12 feb 2016 22:13

Vandaag was het eigenlijk prima weer. Aangezien ik de laatste weken al wat extra uren hadden gemaakt besloten om een deel van de middag vrij te nemen. Helaas ging dat pas vanaf half twee. Om kwart over twee was ik thuis en gelijk spullen gaan pakken... Tien over half drie was ik op weg. Ik hadden een leuke route in gedachten. Vanaf Breda via prinsenbeek begonnen.. Ik merkte al snel dat er toch redelijk wat wind stond, daar hadden ik geen rekening mee gehouden. Mijn route was toch redelijk onbeschut dus dat zou nog wat worden...

Ik had besloten via Effen net oostelijk van Rijsbergen en Zundert te blijven. Dus een paar keer de A16 over om na de 4e keer via Meer koers te zetten naar Baarle, het was hier veel wind tegen en even had ik geen zin meer. Maar rustig doorgaan dan komt alles goed! 5km na Baarle was mijn omkeerpunt. Dus wind in de rug om het een stuk makkelijker te maken. Rustig aan met de wind in de rug naar Gilze gereden. Daar de A58 over en via de oostkant langs de vliegbasis Gilze-Rijen gereden. Langs de noordkant de weg richting Oosterhout gepakt en vervolgens daar een stuk doorheen. Na Oosterhout langs het Markkanaal. Gelukkig had ik ergens een heerlijke dosis energie gevonden om door te blijven gaan. Vervolgens Breda in een klein rondje rondom de wijk want 98 of 99 km kan bij mij niet. Het wordt dan altijd 100... Dus vandaag ook net binnen de 3,5 uur... En nog niet pikkedonker bij thuiskomst (wel al licht aan)

https://www.strava.com/activities/491844376
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 feb 2016 22:32

Zorro schreef:
Walter G schreef: Altijd een uitdaging, Schoorl. Jammer dat je er zondag niet bij bent!
Wat is er komende zondag. Ik heb wellicht iets gemist? Niet dat ik het nu nog ga halen (andere verplichtingen/afspraken) maar wel benieuwd wat er komende zondag plaats zal vinden.
Winter 11 steden tocht die ik zou rijden, maar na Schoorl vandaag besloten om deze toch niet te rijden. Heeft geen nut.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 feb 2016 14:16

De vorige 2X op de Heuvelrug was het eigenlijk iets te nat om écht lekker te kunnen fietsen (Sorry Fred ;) ), vandaag was het perfect. Rijp op de struiken, knetterharde ondergrond en zon(!). Rondje Leersum en 2 rondjes Amerongen gedaan. Bedoeling was eigenlijk er nog eens een halfje Leersum aan te plakken, maar daar dacht mijn rug anders over helaas (core stability anyone?).

Ik heb weer lekker een kleine drie uur buiten gespeeld :P
https://www.strava.com/activities/492311796
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 13 feb 2016 14:23

Ik heb vanmorgen meegefietst met een trainingsgroepje uit Rotterdam. Dat is voor mij best aanpoten maar ja, ik vind het zo leuk...en ik ga er maar van uit dat ik wel sterker zal worden. Dat is vorig jaar uiteindelijk ook gebeurd. Het duurde alleen wel even, ik snap niet hoe die mensen allemaal zo sterk en fit uit de winter komen. Ik ben er gelukkig niet zo erg aan toe als vorig jaar rond deze tijd maar echt geweldig is het niet.

Met een gevoelstemperatuur van onder het vriespunt vind ik het zwaar, mijn tenen vroren er na verloop van tijd uiteraard weer af. We hebben ergens in de polder tussen Rhoon en de Oude Maas blokjes met verschillende intensiteit getrained. Daardoor moest ik meteen weer aan de D1 discussie op het forum denken. In totaal was het 60 km en dat vind ik voor mij onder die omstandigheden heel wat. Het was wel lekker weer, het had alleen iets warmer moeten zijn.
Veni. Vidi. Fietsie.

Corny121
Forum-lid

Corny121 13 feb 2016 14:50

Vandaag voorgenomen om rustig een kort rondje te gaan fietsen. niet geheel gelukt, 72 km is voor mij in deze tijd van het jaar niet heel kort. Wel lekker gefietst, blij dat ik tegen de wind in begonnen ben.. :-) Rondje door het Groenige Hart van Nederland. Vanuit het Zoetermeerse via Boskoop, Bodegraven, Woerdens Verlaat, Nieuwkoop, Alpen ad Rijn en Hazerswoude weer terug thuis beland.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 feb 2016 15:48

Vanmorgen op de stadsfiets op weg naar de markt al gemerkt dat 't hier in 't Noorden zéér koud aanvoelde. De thermometer gaf 0 graden. Combineer dat met een pittige wind uit het oosten en het magische woord "gevoelstemperatuur" is het eerste waar je aan denkt...

Zo'n verkenningsritje op de stadsfiets is natuurlijk een ideale graadmeter om te bepalen wat je aan doet. Vertrokken in een winterse outfit, met wanten, helmmuts, winterschoenen én overschoenen en winterjack. Niks te veel. Het werden 80 km richting het troosteloze oosten van onze provincie. Veel meer dan een landbouwvoertuig en een verdwaalde wandelaar kom je daar niet tegen. Mensen kinderen wat een trieste regio is dit toch. "Waarom fiets je er dan?", hoor ik u denken. Welnu, ik heb de licht-autistische neiging om op de terugweg altijd wind mee te willen dus ik had niet echt een andere keuze ;)

Op de heenweg hele stukken op de 21 en 23 gereden, dus dan weet je dat het genieten wordt op de terugweg. En dat was ook zo. Met 80 km op de teller voldaan weer op de bank geploft...
Laatst gewijzigd door havana op 13 feb 2016 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 13 feb 2016 17:13

Pas in de namiddag kunnen starten, terwijl de eerste regendruppels al vielen. Tegen de wind in van start gegaan, om na 30 km stilaan terug te keren. Mijn maat, die zonder spatborden fietst, was intussen al door en doornat. Na 2u53 rijden stond er toch weer netjes 71km op de teller. Na de ziekteperikelen van deze week was ik blij weer te kunnen fietsen. Nu een 3-tal dagen rust (wegens werken).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2016 17:25

havana schreef: Welnu, ik heb de icht-autistische neiging om op de terugweg altijd wind mee te willen dus ik had niet echt een andere keuze ;).
Niks autistisch aan, volledig geaccepteerd gedrag :mrgreen:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

11AFotografie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar 11AFotografie 13 feb 2016 17:30

Vandaag op pad gegaan met 2 fanatieke wielrenners/mountainbikers voor een uitgebreide fotoshoot. Vanochtend toen het nog echt koud was de foto's op de weg gemaakt, maar vanmiddag het parcours van Dorst op gegaan voor de mountainbikefoto's en ik zelf ook op de mountainbike mee. Zoveel mountainbike ik niet, maar merkte dat ik er gedurende het parcours toch steeds meer in begon te komen. En waar ik een paar jaar geleden nog af moest stappen bij iedere heuvel die flink omhoog ging, heb ik vandaag de meeste zo omhoog gereden. Dat was wel heel lekker.

Foto van de mountainbikers

Plaats reactie