Rose (voorheen Red Bull)
Ik denk niet dat je met een van deze twee problemen zal ondervinden in welke afdaling dan ook.
Beide fietsen zijn kwalitatief goed, zoals je kan lezen in verschillende testen.
ALs je gevoel bij de carbonversie ligt moet je deze kopen, levensduur zal voor beide hetzelfde zijn, indien normaal gebruik, en onderhoud.
Gebruik anders de zoekfubctie, er staat nog heel veel over carbon en alu.
Beide fietsen zijn kwalitatief goed, zoals je kan lezen in verschillende testen.
ALs je gevoel bij de carbonversie ligt moet je deze kopen, levensduur zal voor beide hetzelfde zijn, indien normaal gebruik, en onderhoud.
Gebruik anders de zoekfubctie, er staat nog heel veel over carbon en alu.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Ja ikzelf, ik heb de 4000 gehad, en ongeveer 2 manden van mogen genieten.
Fijne fiets, kort, wendbaar, en prijs kwaliteit is gewoon deutsche grundlichkeit!
Helaas door een tik van een auto is er weinig nog maar van over en kan ik een nieuwe bestellen.
Ook daar in is Rose erg vriendelijk, want ik krijg nu korting op een evt nieuwe fiets......
Al met al een aanrader, ook de 3000 want dit is hetzelfde frame met andere afmontage.
Fijne fiets, kort, wendbaar, en prijs kwaliteit is gewoon deutsche grundlichkeit!
Helaas door een tik van een auto is er weinig nog maar van over en kan ik een nieuwe bestellen.
Ook daar in is Rose erg vriendelijk, want ik krijg nu korting op een evt nieuwe fiets......
Al met al een aanrader, ook de 3000 want dit is hetzelfde frame met andere afmontage.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Hallo,
Zijn er mensen die ervaring hebben met het Red Bull Scandium frame wat bij Roseversand verkocht wordt? Ik zit te kijken naar een frame ter vervanging van mijn huidige, om een maatje groter (vooral langer) te gaan. Ik zou dan gaan voor de maat 61 met een 595mm bovenbuis. Nu lees ik in dit topic vooral over de Pro, Pro-SL en de carbon modellen, maar weinig over de Scandium. Wat kan ik precies verwachten hiervan?
Ik rij nu op een Gazelle frame met aluminium voorvork, in maat 58 met een 580 bovenbuis. De Pro en Pro-SL hebben ook een 580 bovenbuis in maat 61, terwijl ik denk dat 63 wat te hoog voor me wordt, daarom ga ik niet voor het Pro-SL model.
Mijn Gazelle is relatief zwaar, maar ook relatief stijf volgens mij. Klopt het dat scandium in het algemeen stijver is dan gewoon aluminium, daarom vaak ook lichter is uitgevoerd? En dat het wat slapper wordt na verloop van de kilometers? Ik ben gewoon toerder, dus dat laatste zal niet zo'n vaart lopen, maar ben wel benieuwd.
Ik ben trouwens 190cm lang met een binnenbeenlengte van 89cm, en een gewicht van 78 kg op dit moment.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het Red Bull Scandium frame wat bij Roseversand verkocht wordt? Ik zit te kijken naar een frame ter vervanging van mijn huidige, om een maatje groter (vooral langer) te gaan. Ik zou dan gaan voor de maat 61 met een 595mm bovenbuis. Nu lees ik in dit topic vooral over de Pro, Pro-SL en de carbon modellen, maar weinig over de Scandium. Wat kan ik precies verwachten hiervan?
Ik rij nu op een Gazelle frame met aluminium voorvork, in maat 58 met een 580 bovenbuis. De Pro en Pro-SL hebben ook een 580 bovenbuis in maat 61, terwijl ik denk dat 63 wat te hoog voor me wordt, daarom ga ik niet voor het Pro-SL model.
Mijn Gazelle is relatief zwaar, maar ook relatief stijf volgens mij. Klopt het dat scandium in het algemeen stijver is dan gewoon aluminium, daarom vaak ook lichter is uitgevoerd? En dat het wat slapper wordt na verloop van de kilometers? Ik ben gewoon toerder, dus dat laatste zal niet zo'n vaart lopen, maar ben wel benieuwd.
Ik ben trouwens 190cm lang met een binnenbeenlengte van 89cm, en een gewicht van 78 kg op dit moment.
Weet iemand de nieuwtjes voor de xlite carbon voor 2008? Op de site zie ik nog niets maar op wat plaatjes van bike motion zag ik een oranje fiets langskomen en op 'n duits forum las ik dat er een nieuwe bouwer zou zijn voor bepaalde frames?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
die oranje was een nieuwe
genaamd cabonflyer costummade .
een zeer fraaie fiets voor 4990
voledig record
met easton tempest 2 carbon wielen
en het frame was met isp.
even een foto(sorry is met gsm genomen was fotocamera vergeten ).
wie kan er mij dit beestje afraden.
is zeer fraaie fiets.
10 jaar garantie op framebreuk.
3 crashgarantie.
[img=http://img148.imageshack.us/img148/8139/spa0044co4.jpg]
[img=http://img503.imageshack.us/img503/8913/spa0050tb8.jpg]
[img=http://img503.imageshack.us/img503/8819/spa0051wj6.jpg]
genaamd cabonflyer costummade .
een zeer fraaie fiets voor 4990
voledig record
met easton tempest 2 carbon wielen
en het frame was met isp.
even een foto(sorry is met gsm genomen was fotocamera vergeten ).
wie kan er mij dit beestje afraden.
is zeer fraaie fiets.
10 jaar garantie op framebreuk.
3 crashgarantie.
[img=http://img148.imageshack.us/img148/8139/spa0044co4.jpg]
[img=http://img503.imageshack.us/img503/8913/spa0050tb8.jpg]
[img=http://img503.imageshack.us/img503/8819/spa0051wj6.jpg]
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Nog even, heel even als alles meezit en mijn nieuwe juweeltje is klaar.
Heb zonet bericht gekregen dat mijn Carbon X-Lite frame verstuurd is.
Ritchey WCS stuur en 4-axxis pen, WCS carbon zadelpen, GP4000 en supersonic, SLR TT en Keo Carbon heb ik al thuis liggen. Chorus compact ligt reeds langs de kant bij Van Eyck in Aalst en ga ik ophalen zodra mijn Shamal Ultra's met titanium finish binnenkomen. Dan een paar uurtjes sleutelen en hij is af.
Interesse om hem te zien? Ik post een paar foto's zodra hij af is.
Nog even, heel even...
Heb zonet bericht gekregen dat mijn Carbon X-Lite frame verstuurd is.
Ritchey WCS stuur en 4-axxis pen, WCS carbon zadelpen, GP4000 en supersonic, SLR TT en Keo Carbon heb ik al thuis liggen. Chorus compact ligt reeds langs de kant bij Van Eyck in Aalst en ga ik ophalen zodra mijn Shamal Ultra's met titanium finish binnenkomen. Dan een paar uurtjes sleutelen en hij is af.
Interesse om hem te zien? Ik post een paar foto's zodra hij af is.
Nog even, heel even...
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Dit is mijn nieuwe Red Bull. Ik heb hem Zaterdag opgehaald bij rose. Het is een Pro-SL 3500 met Easton circuit wielen en een FSA Pro Wing Shallow stuur. Die Easton wielen kreeg ik zonder extra kosten er bij, omdat die ook op het "2008" model zit.
http://img210.imageshack.us/my.php?imag ... 340em1.jpg
http://img402.imageshack.us/my.php?imag ... 343nw6.jpg
http://img210.imageshack.us/my.php?imag ... 340em1.jpg
http://img402.imageshack.us/my.php?imag ... 343nw6.jpg
Hierbij een fotootje van mijn geupgrade Red Bull Pro SL. Ik had hem in augustus al een keer getoond op dit forum, maar ondertussen is een en ander veranderd. De Extreme Pro zadelpen is vervangen door een Thomson Elite en de wielen waren versleten, dus die heb ik vervangen door Easton circuits met Michelin Lithion bandjes. Ik ben erg tevreden met de upgrade!
[img=http://img116.imageshack.us/img116/4839/pict0016de7.jpg]
[img=http://img116.imageshack.us/img116/4839/pict0016de7.jpg]
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Het nieuwe frame wat vertoond werd op de Bikemotion van Red Bull; de Carbonflyer Custommade is inderdaad een fraai exemplaar. Ben alleen niet erg te spreken over de isp. Heb Rose een mail gestuurd met de prijs en de beschikbaarheid van het frame. Frame zou los 1190 euro moeten gaan kosten en vanaf april leverbaar zijn. Verdere specificaties kon hij mij niet geven. Al met al het wachten wel waard.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when