Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

maatchen
Forum-lid

maatchen 25 jul 2007 17:56

Ja, het is eigenlijk net als DuoPenotti, dubbelop. Voer voor sportmensen en voer voor een discussie.

Je kan ook nog onderscheid maken tussen gewone pindakaas en biodynamische ecologische pindakaas. Bij deze laatste wordt slechts een snufje zout toegevoegd, maar geen suiker en olien. Daardoor moet deze pindakaas voor gebruik, als deze een tijdje gestaan heeft, eerst goed omgeroerd worden. Dit om te voorkomen dat de natuurlijke olie onderin de pot blijft waardoor het laatste restje niet meer smeerbaar is, doch slechts schenkbaar. Onnodig te vermelden dat deze pindakaas natuurlijk bereid wordt uit ecologische biodynamische pinda's.

Terug naar de USA. Daar heeft de reclame een grote sprong gemaakt, kan je daar niet slechts vermelden dat je pindakaas lekker is, nee je kan gewoon de inferieure merken bij naam noemen. "Peter Pan, tastes better than Jiff and Skippy" Daarnaast is het interessant om de verschillen te zien in serving sizes tussen USA, waar alles groot is, en de zuinige Nederlanders. Is een grote pot (1000 ml) in Nederland voldoende voor vele boterhammetjes Tijgerbruin, in de USA haal je daar maar 18 'serving sizes' uit, nog geen heel brood.
Pindakaas is trouwens ook uitgevonden in de USA, eind 19 eeuw, door meneer Kellogg, van de o zo bekende korenflinters.

dario
Forum-lid

dario 25 jul 2007 18:10

'Olie onderin de pot blijft'? Is die dan niet lichter dan de vaste substantie??
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 25 jul 2007 19:56

Zo, nu hebben de Fransen lekker een dopinggeval in een team van eigen makelij. Moreni stond vanochtend nog naast zijn fiets te protesteren tegen de hele boel met alle Franse teams.

l'Equipe kondigt groots aan dat er iets aan zit te komen, groot bericht op de site. Dan blijkt het niet de renner te zijn die ze willen, en dan houden ze op een enkel klein nieuwsregeltje over Moreni. Klassejustitie. Walgelijk.

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 25 jul 2007 19:57

Marconi schreef:
Storck_lover schreef:"Uitzondering was lepe Leipheimer die zoals gewoonlijk geen moment zijn gezicht vooraan toonde. Bah! Wat een enge laffe plakker is dat!"

Beetje ongenuanceerde uitspraak. Wellicht dat Leipheimer gewoon niet harder kan en blij is dat hij kan aanhaken.

Zo rijdt die leperik altijd! Niet alleen nu. Altijd plakken en profiteren van anderen. Als je hem ooit op kop ziet rijden dan is het echt iets bijzonders.

Zoetemelk heeft dezelfde reputatie (wieltjeszuiger)hier in Belgie hoor.... just thought you should know....
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 25 jul 2007 20:07

Ik vind het laag bij de gronds van Tom Boonen om je collega op basis van geruchten af te vallen. Eendracht maakt macht zeggen ze wel eens, maar Tom Boonen heeft waarschijnlijk liever dat een ieder afzonderlijk naar "het slachthuis" wordt afgevoerd. Jammer dat hij nog twee ritzeges en de groene trui aan deze Tour overhoudt, welke hij m.i. vooral te danken heeft aan de afwezigheid van o.a. Freire en McEwen.

Voor Rasmussen is zijn zege vandaag meer dan geweldig, hopelijk haalt hij het tot het podium in Parijs. Contador, wiens prestaties in deze tour zeker niet mis zijn, lijkt een beetje door de mand te vallen, of hebben anderen hier andere gedachten over?

epistaxis
Forum-lid

epistaxis 25 jul 2007 20:14

Nou, zoals het er naar uit ziet wint een kip dus de tour 07... Het spijt me maar ik vind het ECHT geen zicht hoor. Hans Vandeweghe verwoordde het gisteren nog het best in het tour journaal op de vrt :"straks wint een keniaanse veldloper de tour!" en zo is het maar net. Dat gezegd zijnde (en vooraleer ik half nederland over me heen krijg) er was niemand die sneller reed dan de kip, dus tja, dan wintie he, zo simpel is het, maar ik krijg er warm noch koud van hoor...

En Boonen moet zijn mond houden over de kip; de regels zijn de regels en misschien heeft ie wel 'gefoefeld' in mexico maar dat moet je dan eerst bewijzen anders is het hek van de dam.
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2007 20:50

Wat is er mis met een kip? Hij heeft veruit het beste gereden en vandaag laten zien dat hij de sterkste is. Het is absoluut geen gestolen zege.
En twijfels zullen er altijd rondgezaaid worden. Wie gelooft de 7 overwinningen van LA?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

marven
Forum-lid

marven 25 jul 2007 20:59

Uitstraling? Om eerlijk te zijn vind ik dat rasmussen meer uitstraling heeft dan de andere renners in de top vijf. Hij kan redelijk goed engels en heeft meer te zeggen dan de top vijf bij elkaar. En niets is bewezen er zijn alleen verdenkingen. En die heb ik bij meer renners. Hoe hoog staat die Moreni eigenlijk in het klassement?

diamond
Forum-lid

diamond 25 jul 2007 22:11

Met afgrijzen volg ik de discussies over de nr 1 van de TDF,uitspraken van het opperhoofd van de ASO vindt ik ongepast.
Als je hoort dat de kip in deze tour al 14 keer is gecontroleerd en nog steeds geen positief resultaat wat willen de tegenhangers nog !!!!
Die Boonen moet ook z'n sm.......l houden vindt het verre van collegiaal.
Als de kip de tour wint dan klasse dan moet de rest vooral die fransen beter hun best doen,als een van hun nr 1 gestaan had was de hele poppekast niet geweest.
Laat ik duidelijk zijn ik ben tegen dopinggebruik,zulke loosers nooit meer mee laten fietsen,en ik waardeer ieders mening.
Ik moest ff m'n gal spuie

m.vr.gr

maatchen
Forum-lid

maatchen 26 jul 2007 00:04

Dario schreef:'Olie onderin de pot blijft'? Is die dan niet lichter dan de vaste substantie??

Nee, die 'stroomt' door de porien van de vaste substantie naar beneden............

PS. was al bang dat niemand het gelezen had.

Plaats reactie