Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2009

mouse
Forum-lid

mouse 21 sep 2009 10:20

Ultimate CF schreef:
mouse schreef:wanneer wordt die Valverde nu eindelijk geschorst? dit is toch wel een aanfluiting voor het wielrennen? Echt onnozel om nog naar te kijken!!

Gelijk met Contador, die was toch ook klant bij Fuentes?

idd, maar wat we zeker weten is dat het bij valverde dmv een dna test is bewezen.
Hoe zat dat nu ook weer met Contador?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 sep 2009 11:22

De initialen AC stonden in het Fuentes dossier en veel van Contadors ploeggenoten bij Liberty Seguros werden ook met Fuentes in verband gebracht. Dat was voor veel mensen voldoende. Het lijstje andere namen met dezelfde initialen heb ik al een keer opgeschreven, in elk geval zat daar bijv. ook Antonio Colom bij die dit jaar op doping betrapt is.

phil
Forum-lid

phil 21 sep 2009 12:45

Hier een artikel over het heden en verleden van de Vuelta winnaar:

http://www.volkskrant.nl/sport/article1 ... t_historie

burd
Forum-lid

burd 21 sep 2009 16:22

LVGH schreef:De initialen AC stonden in het Fuentes dossier[...]
[...]in elk geval zat daar bijv. ook Antonio Colom bij die dit jaar op doping betrapt is.

... dus AC is Antonio Colom?
;-)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 sep 2009 16:30

Nu even een positieve noot mbt de vuelta:

* mooie sport met een paar spectaculaire bergettapes.
* goede prestaties van de Nederlanders
* ettape winst voor een Nederlander sinds 2005!
* mentale vorming voor Gesink (het is een ECHTE bikkel!)

Kortom ik heb ondanks alles genoten.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

casran
Forum-lid HC

casran 21 sep 2009 17:03

Phil schreef:Hier een artikel over het heden en verleden van de Vuelta winnaar:

Dat is toch eigenlijk onluisterend, niet? Een renner die in Italië niet mag koersen wint in Spanje de Vuelta, en misschien blijkt binnenkort dat hij hem niet gewonnen heeft... pfff, waar gaan we naartoe met deze sport?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

quarante
Forum-lid

quarante 21 sep 2009 17:26

Waardeloos artikel, echt weer zo'n rooie rakkersactie. Ik had vorige week toevallig een Volkskrant in m'n handen en er stond geen artikel over de Vuelta etappe, alleen een miezerig uitslagenberichtje. Blijkbaar hebben ze wel energie en tijd om het wielrennen in een kwaad daglicht te zetten en iemand die succesvol is onderuit te halen... Zielig.

siena
Forum-lid

siena 21 sep 2009 17:51

Quarante schreef:

Waardeloos artikel, ...

Vind het persoonlijk een goed artikel. Het laat zien hoe rot het wielrennen eigenlijk is. En wat er vooral uit blijkt is dat dat in ieder geval zo zal blijven zolang alle verschillende instanties (UCI, CAS, locale bonden, ASO, WADA etc.) hun eigen territorium verdedigen en er geen eenduidig duidelijk uit te voeren beleid is. Het zijn uiteindelijk de wielrenners zelf die doping nemen, maar als de genoemde organisaties er onderling zo’n bende van maken dan is het dweilen met de kraan open.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat, zoals Casran al zei, een renner die vanwege een doping verleden niet in Italie mag koersen, de Vuelta wint. En dat ligt dus niet alleen aan Valverde zelf maar ook aan alle instanties rondom het wielrennen.
En dat blijkt uit dit artikel, het vestigt de aandacht op dit probleem.

Begrijp me niet verkeerd, ik geniet van het fietsen, ook van deze Vuelta. En als Valverde heeft gewonnen zonder doping te gebruiken, dan alleen maar respect, een groots winnaar. Maar als bewezen is dat hij doping gebruikt of heeft gebruikt, dan had hij deze Vuelta niet mogen rijden.

eelcoz

eelcoz 21 sep 2009 17:53

Met het artikel op zich is inderdaad niet zoveel mis, maar het is wel weer triest dat ze meer aandacht besteden aan dit soort rioolverhalen dan aan de koers zelf. Ik vind de Volkskrant trouwens sowieso een waardeloze krant, maar dat terzijde.

riherm1
Forum-lid

riherm1 21 sep 2009 17:55

Quarante schreef:

Waardeloos artikel, echt weer zo'n rooie rakkersactie. Ik had vorige week toevallig een Volkskrant in m'n handen en er stond geen artikel over de Vuelta etappe, alleen een miezerig uitslagenberichtje. Blijkbaar hebben ze wel energie en tijd om het wielrennen in een kwaad daglicht te zetten en iemand die succesvol is onderuit te halen... Zielig.

compleet off topic maar op zich een interessante kwestie: welke krant is het meest wielergezind?

Zelf lees ik de volkskrant, en ik erger me ook vaak aan de inkt die daar verspild wordt door, mijns inziens, bovenmatige aandacht voor dopingkwesties.
Aan de andere kant zijn er een aantal vk schrijvers die met echte liefde voor de sport schrijven: Bert Wagendorp (die zelfs nu ie niet meer in het sportkatern schrijft elke gelegenheid aangrijpt om over wielrennen te schrijven), en eerder dit jaar was er zelfs een speciaal vk fietsspecial (inclusief volkskrant wielershirts)
En in vroeger tijden was er Remco Campert die elk jaar een colum vol melancholie over de omloop het volk schreef.

casran
Forum-lid HC

casran 21 sep 2009 18:42

Quarante schreef:

Boa, kijk, vanuit Vlaanderen heb ik totaal geen zicht op het Nederlandse krantenlandschap, maar ik kan me wel iets inbeelden bij dit soort pers. Sommige pers is nu eenmaal niet geïnteresseerd in het sportpubliek, wel eerder in financiële, politieke, economische berichtgeving ed. En dan wordt sport pas interessant als het een ruimere maatschappelijke interest heeft dan puur het publiceren van een uitslag of het bewierroken van deze of gene prestatie. Voor die kranten is de uitslag van Ajax-PSV minder een artikel waard dan hoe de supportersrellen beteugeld of vermeden werden. Logisch, lijkt me. En als wielerliefhebber steekt dat dan misschien wat, tja, dan is dat nu maar zo.
Ter vergelijking. Je ziet nooit positieve artikels verschijnen over hoe goed het gaat in bepaalde prostituebuurten, of over hoe leuk gebruik van soft drugs wel niet is, maar er komen wél artikelen van een onderzoeksjournalist die mensenhandel in de prostitutie blootlegt of artikelen die overlast van coffee shops aankaarten. Ook eenzijdige berichtgeving? Nee, me dunkt is enkel de problematiek een maatschappelijke interest voor dit lezerspubliek.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

phil
Forum-lid

phil 21 sep 2009 18:42

Ik ben zelf zeker geen fan van de Volkskrant, integendeel, maar als we allemaal zo anti zijn, dan lezen we toch gewoon een krantje bij onze zuiderburen?

http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/ya ... =G7A2FE894

Plaats reactie