Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Regio Veluwe - Utrechtse heuvelrug = Mooiste toertocht / parcours ?

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1000
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 19 sep 2023 07:58

pino schreef: 24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312

om wat hoogtemeters te verzamelen (sorry, de Ruiterberg niet gehaald)
Dat ziet eruit als een mooie tocht. Mogelijk dat ik ergens in de aankomende weekenden dit eens ga proberen.

Kan in komoot helaas het startpunt niet aanpassen zonder 70 km toe te voegen aan de rit.

Neil
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 mar 2022 16:08

Neil 19 sep 2023 14:33

ColumsbusMJ schreef: 19 sep 2023 07:58
pino schreef: 24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312

om wat hoogtemeters te verzamelen (sorry, de Ruiterberg niet gehaald)
Dat ziet eruit als een mooie tocht. Mogelijk dat ik ergens in de aankomende weekenden dit eens ga proberen.

Kan in komoot helaas het startpunt niet aanpassen zonder 70 km toe te voegen aan de rit.
Route van Pino opslaan als gpx en importeren in judise.nl
Als je daarin de route aanpast door dat gedeelte boven Driebergen eraf te knippen zodat je daar een doorlopende route krijgt kun je daarna in die route met Judise elke gewenst punt aanklikken en daar het startpunt van maken (waarschijnlijk maakt hij nu eerst zelf een startpunt aan omdat je met die knipactie begin- en startpunt verwijdert). Misschien is het de eerste keer effe pielen, maar als je het eenmaal door hebt is het ideaal. Meestal maak ik routes in Strava, maar als ik bijvoorbeeld het startpunt moet aanpassen, importeer ik 'm als gpx in judise en pas ik daar alles aan. Je kunt bij Judise overigens ook met de hand tekenen. Kan handig zijn bij onverhard, omdat judise (of Strava) dat soms niet als route erkent terwijl daar wel degelijk een fietsbare strook ligt. Succes!

Edit: net even gekeken in judise: rechts kun je bij het kopje "klikmode" punten selecteren en verwijderen. Als je dat secuur doet (je trekt met je muis een rondje om alle stippen heen) dan snijdt judise deze weg en komt de start en finish te liggen bij Beekbergen. Als je in de route op een willekeurig punt dan klikt met je rechtermuisknop kun je daar je startpunt neerleggen. Het is echt heel eenvoudig!
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1000
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 19 sep 2023 17:55

Neil schreef: 19 sep 2023 14:33
ColumsbusMJ schreef: 19 sep 2023 07:58
pino schreef: 24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312

om wat hoogtemeters te verzamelen (sorry, de Ruiterberg niet gehaald)
Dat ziet eruit als een mooie tocht. Mogelijk dat ik ergens in de aankomende weekenden dit eens ga proberen.

Kan in komoot helaas het startpunt niet aanpassen zonder 70 km toe te voegen aan de rit.
Route van Pino opslaan als gpx en importeren in judise.nl
Als je daarin de route aanpast door dat gedeelte boven Driebergen eraf te knippen zodat je daar een doorlopende route krijgt kun je daarna in die route met Judise elke gewenst punt aanklikken en daar het startpunt van maken (waarschijnlijk maakt hij nu eerst zelf een startpunt aan omdat je met die knipactie begin- en startpunt verwijdert). Misschien is het de eerste keer effe pielen, maar als je het eenmaal door hebt is het ideaal. Meestal maak ik routes in Strava, maar als ik bijvoorbeeld het startpunt moet aanpassen, importeer ik 'm als gpx in judise en pas ik daar alles aan. Je kunt bij Judise overigens ook met de hand tekenen. Kan handig zijn bij onverhard, omdat judise (of Strava) dat soms niet als route erkent terwijl daar wel degelijk een fietsbare strook ligt. Succes!

Edit: net even gekeken in judise: rechts kun je bij het kopje "klikmode" punten selecteren en verwijderen. Als je dat secuur doet (je trekt met je muis een rondje om alle stippen heen) dan snijdt judise deze weg en komt de start en finish te liggen bij Beekbergen. Als je in de route op een willekeurig punt dan klikt met je rechtermuisknop kun je daar je startpunt neerleggen. Het is echt heel eenvoudig!
AH top, dank voor je tip. Ik ga er vanavond of morgen mee aan de slag, ik kende judise nog niet.

pino
Forum-lid
Berichten: 3469
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 19 sep 2023 18:00

Ik vertrok in Apeldoorn, daar zou ik er wat af halen. Ook geen route om met een grote groep te rijden.
Niet zijken maar reiden !

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1000
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 sep 2023 09:38

pino schreef: 19 sep 2023 18:00 Ik vertrok in Apeldoorn, daar zou ik er wat af halen. Ook geen route om met een grote groep te rijden.
Ik wil dit alleen gaan fietsen of met een vriend. In ieder geval bedankt voor de (naar verwachting) mooie route. Ik zal het stukje Apeldoorn een beetje aanpassen. Ik woon zelf ten westen van het meest westelijke punt van de route. Ik ben voornemens in Leersum op te stappen. Hopen op lekker weer een weekend in oktober. Ik laat het hier weten als ik de route gefietst heb. Het zou ook wat later in het jaar kunnen worden, het moet wel droog zijn.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1000
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 sep 2023 10:48

Neil schreef: 19 sep 2023 14:33
ColumsbusMJ schreef: 19 sep 2023 07:58
pino schreef: 24 aug 2023 08:04 https://www.strava.com/activities/142220312

om wat hoogtemeters te verzamelen (sorry, de Ruiterberg niet gehaald)
Dat ziet eruit als een mooie tocht. Mogelijk dat ik ergens in de aankomende weekenden dit eens ga proberen.

Kan in komoot helaas het startpunt niet aanpassen zonder 70 km toe te voegen aan de rit.
Route van Pino opslaan als gpx en importeren in judise.nl
Als je daarin de route aanpast door dat gedeelte boven Driebergen eraf te knippen zodat je daar een doorlopende route krijgt kun je daarna in die route met Judise elke gewenst punt aanklikken en daar het startpunt van maken (waarschijnlijk maakt hij nu eerst zelf een startpunt aan omdat je met die knipactie begin- en startpunt verwijdert). Misschien is het de eerste keer effe pielen, maar als je het eenmaal door hebt is het ideaal. Meestal maak ik routes in Strava, maar als ik bijvoorbeeld het startpunt moet aanpassen, importeer ik 'm als gpx in judise en pas ik daar alles aan. Je kunt bij Judise overigens ook met de hand tekenen. Kan handig zijn bij onverhard, omdat judise (of Strava) dat soms niet als route erkent terwijl daar wel degelijk een fietsbare strook ligt. Succes!

Edit: net even gekeken in judise: rechts kun je bij het kopje "klikmode" punten selecteren en verwijderen. Als je dat secuur doet (je trekt met je muis een rondje om alle stippen heen) dan snijdt judise deze weg en komt de start en finish te liggen bij Beekbergen. Als je in de route op een willekeurig punt dan klikt met je rechtermuisknop kun je daar je startpunt neerleggen. Het is echt heel eenvoudig!

Dat was echt heel eenvoudig, waarom dit met Komoot zo omslachtig moet, is mij onduidelijk.

Koen87
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 24 sep 2023 13:29

thestudent schreef: 25 aug 2023 11:09
Fietsgenieter schreef: 24 aug 2023 20:24 Met 250km zou je alle mooie klimmetjes op de Veluwe, Utrechtse Heuvelrug en de stuwwal bij Nijmegen kunnen nemen denk ik, door een prachtig landschap. Ik zou daar 2 dagen over doen en dan een dag voor dood op de bank liggen. De al genoemde routes combineren met 1 van de site 'klimmen bij Nijmegen. Oude Holleweg, Italiaanse weg en de Posbank, wat wil een mens nog meer?
Je bedoelt zoiets? +-2200hm :winkthumb:

Ik kan een extra lusje tuoevoegen bij emmerich de brug over als je het echt wil, maar dan wordt t 300km.

edit: was niet veel moeite, misschien t beter om dan bij doesburg door te steken, maar dan moet ik wel een hele boel omgooien. 330km.

ultra cycling versie :lol:
Exact! Nijmegen en omstreken (Nederrijnse Heuvelrug) met al haar heuveltjes mag wat mij betreft inderdaad niet ontbreken. Doorgaans is het in de omgeving rustiger dan op UTH & Veluwe. Plus iets uitdagender dan UTH.

Plaats reactie