Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Welke software

esmeew
Forum-lid

esmeew 08 aug 2023 09:06

Zwift.. ik heb het 2x 15 dagen gratis geprobeerd maar het was het niet voor mij. Zelfs voor 5 euro zou ik het niet nemen, maar zeker niet voor 15.
Ik vind "mezelf" zien fietsen gewoon weg enorm saai. De alp du zwift is leuk maar daar stopt het dan wel een beetje.

Wat ik doe: ik gebruik join voor het trainingsschema, en laad de training daarmee direct in op mijn wahoo.
Scheelt een hoop tijd. Bij Zwift was ik altijd extra lang bezig met een route kiezen, de training op een juist mapje in mijn computer zetten... allemaal extra handelingen. Ook vind ik het geluid in zwift erg storend. Het is mij nog niet gelukt om dit uit te krijgen... Stoort enorm tijdens het series kijken of youtube kijken.
Ik luister dus tijdens het fietsen naar een podcast, of kijk een filmpje. Veldrijden is mijn favoriet in de winter! 1 uur binnenfietsen kun je precies 1 race kijken.

Verder heb ik in het verleden sufferfest gebruikt, dat heet nu wahoo systms volgens mij. Deze vond ik een stuk leuker dan zwift omdat je video's hebt die bij je training passen.

KogaCyclist
Forum-lid

KogaCyclist 08 aug 2023 11:20

Bedankt voor alle reacties! Ik hoop het vanavond even te kunnen gaan testen. Ik kwam op YT een filmpje tegen waarin hij een test deed op de "Watopia Wall", een korte steile klim waarin je mooi wat kan spelen. Ik moet hem alleen nog even vinden in Zwift want dat vind ik als nieuwe gebruiker nog niet zo eenvoudig.

havana schreef: 08 aug 2023 08:51 Zelf rijd ik op 100%, maar ik rijd dan ook geen Zwift.
Waarin rijd jij dan? Ik ben namelijk nog zoekende...

esmeew schreef: 08 aug 2023 09:06 Zwift.. ik heb het 2x 15 dagen gratis geprobeerd maar het was het niet voor mij. Zelfs voor 5 euro zou ik het niet nemen, maar zeker niet voor 15.
Ik vind "mezelf" zien fietsen gewoon weg enorm saai. De alp du zwift is leuk maar daar stopt het dan wel een beetje.
Het "mezelf zien fietsen" vind ik nog niet zo storend. Ik vind de game-looks van de omgeving eigenlijk storender, ik ben ook helemaal geen gamer dus misschien dat dat niet helpt. En het alom bejubelde sociale aspect van Zwift vind ik persoonlijk helemaal niet interessant. Ik fiets immers niet om tegelijk in een chat-box te zitten of om duimpjes te verzamelen. Wat ik wel weer een voordeel vind ik dat er altijd mensen aan het fietsen zijn en er groepjes vertrekken op het moment dat jij dat wilt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 aug 2023 11:24

Ik rijd uitsluitend real life video. Daarvoor zijn diverse apps, ik denk dat Fulgaz de meest bekende is maar Tacx heeft ook een applicatie. Ik gebruik BigRing VR.

Ik rijd 9 van de 10x in ERG modus met een intervaltraining. De benodigde. ZWO files kun je overal op het web vinden of zelf maken via Zwofactory.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 08 aug 2023 20:36

esmeew schreef: 08 aug 2023 09:06 Knip.

Wat ik doe: ik gebruik join voor het trainingsschema, en laad de training daarmee direct in op mijn wahoo.
Scheelt een hoop tijd. Bij Zwift was ik altijd extra lang bezig met een route kiezen, de training op een juist mapje in mijn computer zetten... allemaal extra handelingen.
Knip
Kan Join niet rechtsreeks gekoppeld worden aan Zwift dan?
Mijn trainingen gaan via Trainingpeaks, die is gewoon gekoppeld met Zwift en zo'n beetje alle andere programma's ook. Dat is gewoon je training van de dag selecteren.

pino
Forum-lid HC

pino 08 aug 2023 21:27

Wel direct naar je trainer. Of het handig naar Zwift kan? Is mij niet gelukt, alleen via de windows verkenner.
Niet zijken maar reiden !

1094
Forum-lid

1094 08 aug 2023 22:57

Zwift koppelen aan TP dan werkt het wel makkelijk

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 09 aug 2023 08:38

havana schreef: 08 aug 2023 11:24 Ik rijd uitsluitend real life video. Daarvoor zijn diverse apps, ik denk dat Fulgaz de meest bekende is maar Tacx heeft ook een applicatie. Ik gebruik BigRing VR.

Ik rijd 9 van de 10x in ERG modus met een intervaltraining. De benodigde. ZWO files kun je overal op het web vinden of zelf maken via Zwofactory.
Zo doe ik het ook, ik gebruik Join voor de schema's en exporteer via TP naar Fulgaz. Dan heb ik dus het Join schema, in ERG modus, met een fijne "real" alplenklim eronder, oid.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2023 14:28

Is dat niet irritant, een alpenklim in ERG modus? Dan matcht de fietssnelheid in beeld toch totaal niet met het gevoel op de tacx of snap ik het verkeerd?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 09 aug 2023 14:53

Klopt, en al helemaal als er een afdalinkje in zit :lol: .

Het is meer het "uitzicht" en je haalt natuurlijk een vette 10 op de work-out score (of een 9,7 als je de benen stilhoudt om naar die snack te grijpen waar je net niet bij kunt). Ik haal hem overigens in de uitloop fase wel vaak van de ERG mode af, en de Climb aan, dat zijn meestal langere steady blokken endurance.

1094
Forum-lid

1094 09 aug 2023 15:03

daniel1975 schreef: 09 aug 2023 14:28 Is dat niet irritant, een alpenklim in ERG modus? Dan matcht de fietssnelheid in beeld toch totaal niet met het gevoel op de tacx of snap ik het verkeerd?
Ik dacht dat die film obv je vermogen loopt dus als je vermogen kunstmatig laag blijft door het wegvallen van weerstand in de erg mode zou de film ook langzamer moeten lopen toch?

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 09 aug 2023 15:10

Ja maar je kunt Fulgaz en vast ook wel alle andere op steady mode zetten en dan krijg je de snelheid van de originele opname. Dus eigenlijk zit ik gewoon naar een film te kijken die dan nog wel de weerstand van de Kickr aanstuurt in de blokjes van het Join schema.

dennisverdonck
Forum-lid

dennisverdonck 28 aug 2023 17:01

Sinds jaar en dag blijf ik trouw aan BKOOL (Spaans - o.a. sponser van de Vuelta en Soudal-Quickstep).

De voordelen voor mij:
- 10euro/maand
- Erg veel ritten (100.000den)
- 10.000den ritten in video (heerlijk om op die manier indoor te fietsen - geeft tenminste realistisch gevoel); andere ritten in een 3D omgeving zoals Zwift
- Totaal geen 'game-element' zoals in Zwift, dus m.i. gewoon veel realistischer
- Bedrijf dat toch relatief vaak updates voorziet
- Grote community...dus heerlijk ritjes rijden met anderen

Plaats reactie