Levensduur Assioma Favero
Als je de voor de Duo-Shi wilt gaan, zou ik nog even wachten. De nieuwe Favero pedalen zijn onderweg. Zo als het eruit ziet voor Shimano SPD-SL. Hopelijk ook met de MX Spindel .
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 7#p1928144
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 7#p1928144
Ik snap die obsessie met SPD-SL plaatjes echt niet. Look Keo is echt vrijwel hetzelfde. Iedereen die zegt van niet kent beide systemen niet. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Ik heb beide gebruikt, en merk echt geen verschil tijdens het fietsen. Ik gebruik net zo lief Look Keo als SPD-SL.
Ik denk voor de meesten dat het vooral practisch is, dus als ze meerdere fietsen hebben waar ze bv nu SPD-SL (of Look Keo) pedalen op hebben, dat het ook fijn is als dat hetzelfde blijft met evt. power pedalen.
Ik zou het vooral toejuichen als de nieuwe pedalen ook nogsteeds in Look Keo te krijgen zullen zijn.
Ik denk voor de meesten dat het vooral practisch is, dus als ze meerdere fietsen hebben waar ze bv nu SPD-SL (of Look Keo) pedalen op hebben, dat het ook fijn is als dat hetzelfde blijft met evt. power pedalen.
Ik zou het vooral toejuichen als de nieuwe pedalen ook nogsteeds in Look Keo te krijgen zullen zijn.
- CampaYolo
- Forum-lid
Als je investeert in goede schoenen snap ik niet waarom je niet met SPD pedalen zou rijden.
Maar ook hier geldt dat het wel aan mij zal liggen.
De discussie is al vaak genoeg gevoerd.
Maar ook hier geldt dat het wel aan mij zal liggen.
De discussie is al vaak genoeg gevoerd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap je punt niet. Waarom spd?
Goede schoenen werken niet met Keo?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- CampaYolo
- Forum-lid
Sorry, hierbij de aanvulling. Ik bedoel de offroad SPD pedalen.daniel1975 schreef: ↑14 mei 2025 19:06Ik snap je punt niet. Waarom spd?
Goede schoenen werken niet met Keo?
Maar zoals gezegd, die discussie is al tot in den treure gevoerd in andere topics.
Overigens moet ik zeggen dat ik een dik jaar rondrijd met Assioma pro MX pedalen. Op meerdere fietsen en evenzoveel omstandigheden. Ze bevallen tot dusverre prima.
-
- Forum-lid
Het systeem is inderdaad vergelijkbaar en qua rijden maakt het geen reet uit. Ik heb alleen slechte ervaringen met de kwaliteit van Look pedalen. Snel verslijtende lagers en die kunststof bodies scheurden soms. Dat was wel een jaar of 10 geleden. Ik weet niet hoe dat nu is, maar Franse producten staan niet echt in hoog aanzien bij mij.
SPD-SL pedalen van Shimano zijn gewoon goed doordacht (Ultegra en Dura-Ace).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik rij mijn halve leven al met Keo. Met de stap van de oude naar de huidige types is heel veel ellende opgelost.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
De tijd dat Look pedalen slecht waren ligt ver achter ons. Zijn gewoon hartstikke prima tegenwoordig.
Net als SPD-SL trouwens.
Net als SPD-SL trouwens.
Hier iemand met de Favero Assioma Duo-Shi.
Heb ze in augustus 2023 gekocht, ben er erg blij mee. Werken goed, geen gedoe met kalibratie, merk niks van bredere Q-factor, dus eigenlijk niks dan lof.
Totdat ik een paar weken terug mijn fiets voor een onderhoudsbeurt naar m'n fietsenzaak bracht. Hij gaf aan dat er speling zat op de pedalen, en jawel, hij had gelijk. Dus ook bij mij begint er nu (lichte) speling op te treden aan beide kanten.
Ik ben nu in afwachting van reactie van Favero.
Heb ze in augustus 2023 gekocht, ben er erg blij mee. Werken goed, geen gedoe met kalibratie, merk niks van bredere Q-factor, dus eigenlijk niks dan lof.
Totdat ik een paar weken terug mijn fiets voor een onderhoudsbeurt naar m'n fietsenzaak bracht. Hij gaf aan dat er speling zat op de pedalen, en jawel, hij had gelijk. Dus ook bij mij begint er nu (lichte) speling op te treden aan beide kanten.
- CampaYolo
- Forum-lid
Laat de goedkope onderhoudssetjes nou net een van de sterke punten voor deze pedalen zijn.BTL schreef: ↑15 mei 2025 14:26 Hier iemand met de Favero Assioma Duo-Shi.