Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Krassen in nieuwe frame, zeur ik??

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 10 okt 2010 14:15

Helemaal eens. Treat your bike with respect! alsof het je vriendin is...

Vergeet naast de standaard plekken om je frame te beschermen - zoals liggende achtervork, kabelcontactpunten, onderbuis etc.- ook niet om je fietsstandaard-contactpunten te beschermen. In mijn geval Tacx standaard waar het bottom bracket op rust en klem op onderbuis.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 10 okt 2010 15:35

Mijn fiets gaat veelvuldig de auto in en uit (niet achterop!) en kleine beschadigingen zijn niet te voorkomen door dit en/of steenslag en/of een keer onoplettendheid.

Dit was voor mij exact de reden om geen duur frame te kopen aangezien ik de tranen in mijn ogen zou krijgen als er een kras op zou zitten. Ik heb dus een standaard chinees frame gekocht (vernis laag over carbon) en het bizarre is dat het frame nog niet beschadigd is.........:p
Twitter: @rbruijns

swoosh
Forum-lid

swoosh 11 okt 2010 01:40

Moderne lakken zijn vaak minder sterk dan de ouderwetse lakken. Mileueisen maar ook bepaalde ondergronden zorgen voor meer kwetsbare lakken. Ook is de ene kleur sterker dan de ander. Misschien is de gebruikte lak voor jouw fiets niet helemaal conform de normale eisen en is de lak nog kwetsbaarder dan normaal. Dat is niet van afstand te beoordelen.

In ieder geval is er groot verschil in kwetsbaarheid tussen lakken.
Afbeelding

bever
Forum-lid

bever 11 okt 2010 03:04

ArnoudRace schreef:Helemaal eens. Treat your bike with respect! alsof het je vriendin is...

hehehe....weet je hoe sommigen hun vriendin behandelen ? ;)

Plaats reactie