mhr-zip schreef: ↑13 okt 2020 16:50
david_deman schreef: ↑12 okt 2020 08:05
OKe bedankt voor de reacties, eens uitkijken naar winterschoenen dus
Er zit een lange periode tussen zomer en winter
Maar gaten afplakken, cycling gaiters en goede overschoenen werken bij mij best goed. Mijn ervaring is dat het niet zo erg is als je iets nat wordt, maar wel erg is als je het koud krijgt. In een duikpak wordt je volgens mij ook nat, maar krijg je het niet automatisch koud.
Inderdaad klopt ! Ik ben nog maar nieuw in de wielersport en dacht eigenlijk dat je voeten niet nat meer konden worden als je overschoenen koopt. Had dit dus verkeerd blijkbaar hehe
Maar ik las en hoorde al vaker. "Na enkele uren ben je altijd nat bij regen". Maar waarom maakt bv een Castelli of Assos dan jasjes van 350 EUR? Of bv die winterschoenen van 250 EUR. Heeft het dan zin om dit te kopen als je dan toch nat en koud krijgt tijdens koud en nat weer? Dan kan ik beter dat geld investeren in een indoor setup nee?
Ik als nieuweling (fiets nog maar 7 maand) heb nu de neiging om alles van kledij te kopen die er voorzien is en laat me ook nog gek maken door de sportwinkels. Is soms nog moeilijk om daar door te kunnen kijken.
Ik fiets nu bv met:
- fietsbroek vermarc met fleece (120 EUR)
- Assos spring/fall base layer (75 EUR)
- Fietshirt Gore korte mouwen (90 EUR)
- Perfetto Castelli jasje longsleeve (190 EUR)
- Overschoenen AGU (35 EUR)
- DMT zomerschoenen (80 EUR)
Geen slechte kledij lijkt mij en rij dus rond in een kledij set van 590 EUR en na 2u fietsen bij 12 graden afgelopen zondag had ik door en door koud (vooral op de voeten en bovenbenen). Dan stel ik mij de vraag, wat moet ik dan nog meer kopen om warm te hebben

Haha een beetje frustrerend en ik zie door de bomen het bos niet. En het kost allemaal zo enorm veel geld :p En de winter moet dan nog komen.