Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

WML water tappunten gesloten

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 apr 2020 16:54

Ernie C. schreef: 12 apr 2020 13:26 Dus omdat er een pandemie gaande is (die is per definitie wereldwijd), moeten we alle kleine ongemakken vergeten en binnen zitten wachten tot onze grote lachende leider Rutte weer zegt wat we moeten doen?
Nee hoor, maar kan me ergere dingen voorstellen. Dus om hier nu een topic voor aan te maken... Zoek een oplossing in plaats van te klagen. Het idee is sowieso dat we iets minder naar buiten gaan en ritten korter houden. Lijken me twee grote bidons toch echt voldoende. Wat.een getrut.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 apr 2020 18:04

Zullen we hier geen Coronatopic van maken? Daar hebben we er al twee van en daar neem ik met groot genoegen niet meer aan het gesprek deel.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 apr 2020 18:15

Dat heeft TS in z'n openingspost al gedaan.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4247
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 apr 2020 18:17

Volgens mij is dit al een corona topic. En verder ben ik het in dit geval met Joseba eens. Ik vermoed dat ontmoediging hier (mede) het idee achter is

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 12 apr 2020 18:41

Joseba schreef: 12 apr 2020 18:15 Dat heeft TS in z'n openingspost al gedaan.
Wát heb ik gedaan? Speel het even op de man, ja?
De bedoeling van dit topic is om andere fietsers even te waarschuwen dat men niet moet vertrouwen op de water tappunten. Deze week was iemand erg blij met die ontdekking, blijkt dat die optie er niet meer is.
En het is geen enorm groot of onoverkomelijk probleem, zeker niet. Alleen is het nut en de noodzaak ver te zoeken bij deze maatregel.
Maar genoeg hierover aub. De corona gerelateerde discussie mag in de twee andere topics die daarvoor zijn bedoeld.
Dogma F

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 apr 2020 18:53

Precies. Jij hebt je werk gedaan en het blijkt in meerdere provincies hetzelfde te zijn.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 apr 2020 19:09

Ramon73 schreef: 11 apr 2020 17:10 Alweer die @#$%^& Corona... alles kan en alles mag, zolang het maar Corona heet.
Nee_Nee schreef: 12 apr 2020 18:04 Zullen we hier geen Coronatopic van maken? Daar hebben we er al twee van en daar neem ik met groot genoegen niet meer aan het gesprek deel.
Als jij zo dit topic opent vind ik de vraag van NeeNee wat vreemd. Als je doel is informeren over de gesloten tappunten had je ook alleen dat kunnen melden en je inleiding weg kunnen laten.

Succes ermee.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16346
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 apr 2020 19:12

afrit13 schreef: 12 apr 2020 16:52
Ernie C. schreef: 12 apr 2020 13:26 ... moeten we alle kleine ongemakken vergeten....
Je zegt het goed: "kleine ongemakken"...
Oftewel luxeprobleem.

Het is een beetje huilen als een klein kind, omdat één van je 200 speeltjes is afgepakt....
Huilen als een klein kind of je medemens erop attenderen dat je eventueel ergens een klein ongemak kunt ervaren en daar dus beter rekening mee houdt? Ik vind het meer op het laatste lijken.
Campagnolo Ultra Dork

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 apr 2020 12:41

Joseba meldt zich in het topic en het ontspoort weer. Waar heb ik dat vaker gezien?

Maar goed, terug naar de basis. Gisteren gemerkt dat de watertappunten in de buurt van Valkenswaard gewoon water gaven, die voor het station in Geldrop niet.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 apr 2020 13:11

Precies. Dat was een mooie aanleiding de negeerlijst weer eens bij te werken. Werkt echt super, forum wordt er een stuk beter van.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 13 apr 2020 17:48

ultra_ivo schreef: 13 apr 2020 12:41 Joseba meldt zich in het topic en het ontspoort weer. Waar heb ik dat vaker gezien?
Nou, waar?

Volgens mij ontspoort er niet zoveel. En als dat al door mij zou komen was ik allang op de vingers getikt. Wel zie ik dat men vrij snel geïrriteerd raakt als je een andere kijk hebt dan anderen in deze tijd. Dat er weinig ruimte is voor een ander standpunt, zelfs als je dat netjes onderbouwd. Op de onderbouwing wordt niet gereageerd, wel werkt de andere mening klaarblijkelijk als een rode lap op een stier.

Kortere ritten (sowieso gepast), grote bidons, koop een camelback, bedenk iets creatiefs, reageer daar eens op in plaats van flauwe reacties omdat iemand probeert te relativeren.

Nogmaals heel veel sterkte in deze erbarmelijke tijden.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 apr 2020 18:13

Waar, in het trainingstopic. Waar jij vooral bezig bent om selectief elementen uit de regeringscommunicatie te pikken en die op te blazen. Dit is dus geen andere mening hebben maar selectief lezen. Heel iets anders. En dat selectief lezen in de overheidsinformatie (heb je die overigens wel in het origineel gelezen?) is wat anderen irriteert.
Dus ik zal maar even voor je resumeren:
We mogen nog altijd fietsen, sterker nog, door virologen wordt zelfs aangeraden te fietsen om ons immuunsysteem op pijl te houden. De afstand en intensiteit die iemand nodig heeft om het immuunsysteem (en dus de conditie) op pijl te houden is verschillend
Om het veilig te houden is het logisch om contact met anderen te vermijden. Hoe hoger de temperaturen, hoe meer water je nodig hebt. En dit kan niet altijd mee op de fiets. Dus dan komen we uit op plekken waar we water kunnen tappen. Met het minst contact met anderen zijn dit de publieke watertappunten. Aangezien de gewone kaarten niet betrouwbaar zijn omdat de tappunten soms wel en soms niet werken hebben we dus de digitale tamtam nodig om dit aan elkaar mee te delen.

Plaats reactie