Ik zou als ik jouw was toch eens een andere fiets proberen, misschien ligt het wel aan jou.!Johanweijers schreef: ↑23 feb 2020 21:09Het lastige is dat ik het probleem al een tijdje heb. En mede daarom versneld mijn velgen vervangen heb voor nieuwe setje velgen.en nieuwe buitenband
Dit nu een week geleden.. nu 2 ritjes gedaan.. op 2 hele verschillende plekken in NL... en nog steeds dezelfde issues..![]()
Iedere rit lek
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
scottpch
- Forum-lid HC
Banden erop leggen met een bandenlichter is een no go!
Daarmee prik je vaak je binnenbanden lek.
Ook rij je met te hoge druk, 7bar voor 28mm banden is way too much, 6 tot 6.2 bar is al een stuk comfortabeler.
Je hebt nu nieuwe velgen of complete wielen gekocht?
Hopelijk zijn het tubeless wielen/velgen dan kun je tubeless gaan rijden met latex in de banden, geen kapotte binnenbanden meer!
Dat kan voor jou de oplossing zijn.
Daarmee prik je vaak je binnenbanden lek.
Ook rij je met te hoge druk, 7bar voor 28mm banden is way too much, 6 tot 6.2 bar is al een stuk comfortabeler.
Je hebt nu nieuwe velgen of complete wielen gekocht?
Hopelijk zijn het tubeless wielen/velgen dan kun je tubeless gaan rijden met latex in de banden, geen kapotte binnenbanden meer!
Dat kan voor jou de oplossing zijn.
Ik heb altijd geleerd te eindigen bij het ventiel zodat de ‘wang’ van de band meer ruimte heeft. Inderdaad geen bandenlichters gebruiken bij het omleggen. En een beetje lucht in de binnenband om te voorkomen dat die ergens klem komt te zitten.
t.a.f.k.a.e.h.
-
hayes
Met bandenlichters opleggen kan wel, maar je moet echt wel opletten.
Mijn Rubino Pro endurance zijn stevige banden dieik er nooit met m'n handen opkrijg. Laatste keer met de haardroger wat soepeler gemaakt , en ging nog niet.
Mijn Rubino Pro endurance zijn stevige banden dieik er nooit met m'n handen opkrijg. Laatste keer met de haardroger wat soepeler gemaakt , en ging nog niet.
Beetje afwasmiddel op de draad van de band wil wel eens helpen.