Interessant hoe de meningen op het forum ivm verzekering overeenkomen met wat ik de laatste dagen in real life te horen krijg van vrienden en collega's
Vandaag contact opgenomen met Canyon, fiets moet binnen voor onderzoek en opmaken van bestek. Kan dan wel 5-10 dagen duren ivm drukte.
Canyon zou trouwens geen scans meer maken tegenwoordig, te duur in verhouding tot kost van onderdelen en neemt veel tijd in beslag, althans volgens de persoon die ik gesproken heb. Ben dus benieuwd wat zij ervan maken.
De fiets heeft inderdaad niet over de grond gesleept of zo, maar de fietsendrager was totaal stuk. De rail waar de fiets op staat en met riempjes was vastgemaakt was compleet afgebroken. De fiets hing enkel nog vast met de klem rond de schuine buis. Er is ook schade aan achterbumper en achterklep (beide worden vervangen).
De fiets in zijn geheel heeft dus zeker een serieuze klap gehad.
Ik probeer morgen bij daglicht een paar foto's te maken van 2 zaken die mijn FM opmerkte aan frame en zadelpen.
In zekere zin was het beter geweest als het frame gebroken was en de wielen geplooid, dan was het gewoon duidelijk.
Zelfs als Canyon zou zeggen dat het frame ok is, blijf je toch met twijfel zitten.