Hebben ze al gestrooid?
-
- Forum-lid
In Arnhem hadden ze afgelopen zaterdag op het stationsplein gestrooid. Aan het eind van de dag had het water aantrekkende zout een spekglad laagje gevormd op de sierstenen. In de wijde omgeving was geen ijs te bekennen (ook waar niet was gestrooid).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dit lijkt bij jullie voor ergernis te zorgen?
(ok het is wel heel snel).
Maar in Vlaanderen moet je voor de middag niet op het fietspad als het gevroren heeft. Als ze al ooit het fietspad strooien.
Ik fiets langs een druk bereden jaagpad naar het werk, waar ook veel schoolkinderen passeren. Volgens mij in al die jaren nog nooit gestrooid.
(ok het is wel heel snel).
Maar in Vlaanderen moet je voor de middag niet op het fietspad als het gevroren heeft. Als ze al ooit het fietspad strooien.
Ik fiets langs een druk bereden jaagpad naar het werk, waar ook veel schoolkinderen passeren. Volgens mij in al die jaren nog nooit gestrooid.
- Marcopfiets
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ik zag het gistermiddag inderdaad al liggen op dat fietspad.Marcopfiets schreef: ↑05 nov 2018 17:51 Op het fietspad langs de Drentse Hoofdvaart (N371) lag er gisteravond alweer pekel in de bochten.
Mijn Strava
Nah, ergernis is een groot woord. Maar het is niet best voor je fiets en vaak echt helemaal niet nodig. Bovendien denk ik dat het milieu er ook niet beter van wordt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Snap het wel hoor, zeker als het onnodig is.
Bij mij is vriesweer dikwijls een reden om toch maar de auto naar het werk te nemen. Zeker als het wat vochtig is, zijn onze fietspaden spiegels.
Bij mij is vriesweer dikwijls een reden om toch maar de auto naar het werk te nemen. Zeker als het wat vochtig is, zijn onze fietspaden spiegels.
Echt belachelijk om nu met een nachtvorstje van -1 (die ook slechts hoogstens een paar uur duurt) te gaan strooien.
Ik heb het dan voornamelijk over de onnodige belasting van het milleu en de schijn zekerheid die men creëert.
Nog belangrijker voor fietsers is dat wegdelen opvriezen waar je het eventueel niet verwacht en strooien natuurlijk niets alles kan dekken.
Waar gestrooid is kan het op delen dus alsnog glad zijn dus waarom strooien? Dan zijn "ze" goed bezig.
Als het gevroren heeft dan kijk je gewoon maar beter uit net zoals nu met deels natte en bebladerde wegen in bossen.
Nu (afgelopen weekend dan) strooien is een schijn zekerheid die niets toevoegd. Integendeel zou ik zeggen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
+1 maar met die claimcultuur van tegenwoordig. Men is zich continue aan het indekken, want oh wee als er één iemand valt door eigen onoplettendheid. tegenwoordig begint men dan gelijk te blèren over schadevergoeding etc.Zorro schreef: ↑06 nov 2018 20:42Echt belachelijk om nu met een nachtvorstje van -1 (die ook slechts hoogstens een paar uur duurt) te gaan strooien.
Ik heb het dan voornamelijk over de onnodige belasting van het milleu en de schijn zekerheid die men creëert.
Nog belangrijker voor fietsers is dat wegdelen opvriezen waar je het eventueel niet verwacht en strooien natuurlijk niets alles kan dekken.
Waar gestrooid is kan het op delen dus alsnog glad zijn dus waarom strooien? Dan zijn "ze" goed bezig.
Als het gevroren heeft dan kijk je gewoon maar beter uit net zoals nu met deels natte en bebladerde wegen in bossen.
Nu (afgelopen weekend dan) strooien is een schijn zekerheid die niets toevoegd. Integendeel zou ik zeggen.
Daarom krijg je bij windstil weer en 30 graden al code oranje, want stel dat er een onweersbui komt en er is niet voor gewaarschuwd.
Waanzin ten top tegenwoordig. Als er iets niet exact is voorspeld volgens een of andere app schreeuwt half Nederland gelijk moord en brand.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.