Zowel Trek als Cube hanteren kleinere maten dan andere merken. Ik spreek uit ervaring want heb vroeger zowel een Trek gehad in maat 60 en een Cube in maat 59. Ik rijd nu Specialized Roubaix maat 58.
300,-€ niet kunnen uitgeven om budgettaire redenen, mag geen aanleiding zijn om een fiets met verkeerde geometrie te kopen.
Je geeft aan dat je de Domane comfortabeler vindt. Is dit omwille van de geometrie - dus iets rechter zitten op de fiets- of had dit vooral te maken met de comfort elementen ingebouwd in/meegeleverd met de Domane. Ik denk aan Isospeed, 25mm bandjes en dergelijke.
Je rijhouding is het allerbelangrijkst - ben je lenig en kan je 'diep' zitten, d.w.z. een drop rond de 10cm , dan is de keuze voor de Trek Emonda/Cube Attain SL de juiste weg.
Wil je rechterop zitten , is de keuze voor een comfortracer zoals de Trek Domane, de juiste weg.
Dirk
Racefiets kopen
Voor de 300 euro rijd je dan carbon ipv ALU; aan jou de keuze.
Die opmerking ivm maat is wel belangrijk. Je moet echt wel de 'juiste maat hebben.
Walter
-
- Forum-lid
Ik zelf op een trek alr 5. Maar 58 met mijn 1.85. de truck om meer comfort te krijgen op deze fiets is gelijk de banden omwisselen. Die bontrager banden ervaar ik als snoei hard. Daarbij is het aluminium frame volgens mij net zo zwaar/licht (doorhalen welke voor u van toepassing is) als de carbon van de domane.Pang schreef: ↑10 nov 2017 15:34 Ik heb deze week op de Cube Attain SL disc gefietst en ook op de Trek Emonda ALR 5 & Trek Domane S 5. Fietsten allemaal erg prima. Twijfel wel een beetje over de framemaat van de Emomda en de S5, aangezien de fietsenhandel alleen maat 56 beschikbaar had en ik 182,7 cm was toen hij mij op ging meten. Ik zag in de maattabel van Trek dat met die lengte, een framemaat van 58 wordt aangeraden.
Wat denken jullie daarvan? De Trek Emonda ALR 5 kan ik voor 1049 meekrijgen. Die Domane is wel iets duurder, maar reed wel iets comfortabeler. Vond bijna 300 euro duurder alleen iets te veel van het goede.
Ik heb mijn zoektocht inmiddels verkleind en ga voor de Trek Emonda ALR 5 of de Trek Emonda S5. Ik kan de ALR 5 (uit 2016, zwart met groene letters) voor 1049 bij mijn lokale FM kopen. De Emonda S5 kan ik voor 899 krijgen ergens in Brabant. Beide prijzen lijken me redelijk voor deze fiets, sterker nog de Emonda S5 is wel erg goedkoop. Gaat om een showmodel 2017 (de zwart met rode letters). Wat zeggen jullie, low-end carbon van de S5 of high-end aluminium van de ALR 5?
- Marcopfiets
- Forum-lid
Goedkopere nieuwere carbon vs alu. Ongeveer even zwaar en de zelfde uitrusting. Dan is het waar jij je prettig bij voelt en of je hem bij je fietsenmaker wilt laten onderhouden of dat je dat zelf gaat doen. Wat past het beste bij je outfit rood of groen? (als je dat wat kan schelen
).

Loop meer een beetje aan tegen de garantie van Trek als ik de Trek Emonda S5 haal. Dit is dan niet bij een fietsenhandel, maar deze meneer verkoopt wel meer fietsen en geeft aan dat deze volledig met Trek garantie wordt geleverd en dan hij hierover afspraken heeft gemaakt met Trek. Producten zijn volgens hem namelijk nog niet aangemeld bij Trek voor garantie. Zou gaan om demo/show-fiets van de S5. Neem aan dat mijn plaatselijke fietsenhandel de S5 ook wel in onderhoud zou willen nemen, ookal heb ik deze niet daar gekocht.