Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Perfetto Light 2 maatvoering

wdfl
Forum-lid

wdfl 16 aug 2017 19:39

en em is toegekomen.
pasvorm inderdaad iets anders of de gabba 2 die ik heb.
iets smaller om de armen, losser rond de romp.
kortom blij dat ik een xxl gekozen heb ipv een xl.

verbetering tegenover da gabba? de silicone band hangt onderaan de flap voor uj kont, gaat minder omhoog kruipen denk ik
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 aug 2017 11:36

wdfl schreef: 15 aug 2017 18:09 ........
@LCSMET met en waterafstotende broek ook?
Neen, een gewone korte bibshort.
I know myself like no one else
Nothing to defend

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 17 aug 2017 14:52

hier ook vandaag toegekomen. die siliconenband voor je kont is echt geniaal, blijft goed op z'n plaats. hij sluit erg mooi aan moet ik zeggen maar ik merk op dat als ik met mijn beide handen naar de achterzakken grijp het rond de borst wel strakker is dan de Gabba 2. (en ook wel aan de voorzijde van de schouders) niet zo dat ik het niet kan dragen maar het valt wel op. misschien omdat het nog gloednieuw is? en misschien dat het op de fiets anders is.
straks eens testen. :)

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 17 aug 2017 20:24

daarnet een uur rondgefietst met de Perfetto Light 2, Sportful NoRain bibshorts en die velotoze kinky overschoenen. de allereerste keer dat de regen me echt niet kon deren! geweldig! :D
heb ongeveer 40 minuten regen over me gehad waarvan de helft miezer en de helft buien. thuisgekomen voelde ik me wel nog lekker droog. alhoewel ik aan de binnenkant van de Perfetto wel van die natte plekken zag. eerst bleven de druppels ook als parels op het shirt maar na een halfuur gingen ze er toch in denk ik. misschien was het wel gewoon zweet, maar mijn baselayer was nog goed droog.

ben er alleszins blij mee, geweldige kit voor regen in deze temperaturen! ik vraag me wel nog af hoe lang de Perfetto het zo blijft doen, na hoe lang het beste er af is.

wdfl
Forum-lid

wdfl 21 sep 2017 11:07

hier nu toch ook al een paar ritjes mee gereden!
zeker nu koude ochtend iets warmer tegen de middag is dit het enige wat ik aandoe (met een baselayer)
voorheen: baselayer, shirt lm of km, windvest, eventueel mouwstukken, ...

regen ook al eens goed getest: zalig gewoon, water loopt eraf, nat door zweet, baselayer en huid was droog.
een "duur" stukje stof (tenzij in afprijzing gekocht), maar het plezier je eraan hebt is dit meer dan waard.

laat de herfst en uiteindelijk het voorjaar maar komen

als het minder wordt, effe wassen met nikwax techwash en TX-direct en 't is weer gelijk nieuw of beter :D
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 25 sep 2017 23:27

jah, die Nikwax moet ik nog in huis halen, heb nog andere kledij met ongeveer dezelfde eigenschap maar die houden al niet zo goed meer de regen tegen.

Plaats reactie