Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Meer kracht bij hogere cadans

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 jul 2017 15:08

Fietsen?altijd schreef: 14 jul 2017 14:27 Souplesse is zeker niet uit de oude doos. Ga als nieuweling met je 52x16 maar eens tegen al die amateurs. Cadans komt dat niet veel onder de 95...
Dus souplesse is gedwongen heel snel trappen?
Ik vraag het maar, heb nooit geweten wat het was....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 14 jul 2017 16:06

Belangrijke training is:
30m D1 dan 3x 8m D3 afgewisseld met 8m D1 (óf 1 blok 20m D3 maar dat is voor als je wat meer getraind bent), hierna uitfietsen.
Ik doe zelf maar 1/2 keer per maand zo'n training en rij het meeste zelf in D1 en rij 1x per week met groep. Ik plan zo'n training nooit maar kijk een beetje of ik me fit voel en of ik er op dat moment zin in heb. Ik fiets geen wedstrijden dus doe het voornamelijk voor mezelf en op deze manier houd ik het leuk en blijf ik plezier houden in het fietsen. Plezier is uiteindelijk het belangrijkste voor de wielertoerist;-)

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 14 jul 2017 18:04

Serieus trainen is niet elk ritje heel hard rijden of sneller rijden dan het vorige ritje. Het is vooral een kwestie van afwisseling tussen rustige D1 trainingen en trainingen in andere zones. Van alleen maar hard rijden ga je niet harder rijden.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 15 jul 2017 09:35

Herman_N schreef: 14 jul 2017 18:04 Serieus trainen is niet elk ritje heel hard rijden of sneller rijden dan het vorige ritje. Het is vooral een kwestie van afwisseling tussen rustige D1 trainingen en trainingen in andere zones. Van alleen maar hard rijden ga je niet harder rijden.
Precies Herman,maar veel zijn hier zo op gericht en kennen maar 1 stand,zo hard mogelijk.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie