Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn in armen bij Kasseien

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 13 apr 2017 12:57

Kiekeboe schreef:Ik heb 2 jaar geleden de laatste 150km van PR gereden, weliswaar met de MTB.
Denk niet dat ik ooit PR met de racefiets zal rijden, het is gewoon een aanslag op je materiaal.
Ik had dit jaar alleen maar een losgetrilde bidonhouder. Maar ik was ook op m'n crosser, die kan wel wat hebben.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 13 apr 2017 13:17

Gastheerg schreef:
dwangarbeider schreef:Dit is toch wel iets voor mensen met een licht zelfdestructief kantje.
Of JUIST niet. Het is een maximaal gevoel van overleven!
Maar je kiest wel zelf voor de Hel natuurlijk. :lol:
Ik heb PR trouwens zelf ook gereden en ik vind het heel mooi om eens te doen als je tenminste geen zwemvliezen moet meenemen.
Als het droog is kun je heel goed op de overgang tussen berm en kassei fietsen. De spleten tussen de kasseien zijn daar ahw opgevuld met gedroogde leemgrond zodat je niet al te veel last hebt van het gehobbel.
Dikwijls hebben de schaarse andere gebruikers van dit soort weggetjes een extra paadje gemaakt waarop je bij droge omstandigheden ook goed uit de voeten kan.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 13 apr 2017 13:40

Walter G schreef:Zo'n editie als op die laatste foto zou ik ook wel eens willen doen op een aangepaste racer!
De toertocht gaat gaat om het jaar op de racefiets en de MTB. Dit jaar is de MTB tocht. Daar is bovenstaande foto genomen. Aan die tocht wil je niet op een aangepaste racer beginnen. Die zoekt tussen de kasseistroken niet het asfalt op, maar de onverharde boerenweggetjes en de kasseistroken die nóg slechter zijn.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 apr 2017 18:43

Waarom zou dit niet te proberen zijn?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 apr 2017 18:58

Een droge vtt versie is best met een cx te doen. Een natte zal je een paar stukjes lopen

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 apr 2017 21:21

Wat ik van randonneurs heb geleerd zijn drie dingen: je rug, je achterwerk en je handen. Je moet alledrie zien te ontlasten. Zoals Gastheerg noemt: regelmatig je positie op het stuur veranderen: dan weer op de remgrepen, dan weer onderin de beugel, dan handjes op het stuur. Maar vooral niet knijpen in het stuur, losjes rijden waar het kan. Je rug en achterwerk hebben te maken met de positie van je zadel en het materiaal, waarvan je broek, maar ook het zadel is gemaakt. Als je een goede zit hebt gevonden, kun je ontspannen en kun je de inspanning die je doet beter verdelen en heb je ook geen last van je achterwerk.

Ik heb wel een fietsje voor zo'n moddereditie. Lopen kan, maar liever niet.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 14 apr 2017 13:39

Walter G schreef:Waarom zou dit niet te proberen zijn?
ik zou het zelf niet doen, maar je zou het kunnen proberen.

https://goo.gl/maps/iztE9EqEDnx
De pavé de l'arbre gaat hier links. De veldtoertocht voor mtb-ers gaat hier rechts het veld in. Google Streetview komt niet verder. Deze afslag weet ik nog uit m'n hoofd.

alien
Forum-lid

alien 14 apr 2017 13:47

Beetje afhankelijk van de omstandigheden rijd ik daar met 23mm GP4000S'jes gerust rechtdoor, hoor. Misschien zou ik er voor de gelegenheid de 4-seasons opleggen, maar verder rijd ik wel vaker over dat soort sporen met de racer.
Vorsprung durch Pedantik

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 apr 2017 14:30

De VTT PArijs-Roubaix die ik in 2009, 2011 en 2013 heb gedaan hadden alle drie met een CX en 32mm bandjes gekund. In 2009 was ik geloof ik al om 12 uur op de wielerbaan. Nergens van de MTB gehoeven en overal hard door kunnen rijden.

Ronde de Rois (MTB rit op en rond de finale van PR) was erg nat en was met de MTB niet eens te doen:

Afbeelding

Circuit La Marque à l'Arbre is een permanente VTT ronde de finale van PR. Die heb ik een keer in de zomer met m'n dochter gefietst en kan als het droog is echt wel met een CX worden gedaan. Ik heb deze rit ook een keer in de winter gedaan en dan zou ik zeker een MTB nemen!

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 14 apr 2017 18:01

un vero monsone

Globeskater1983
Forum-lid

Gebruikersavatar Globeskater1983 17 apr 2017 21:06

dwangarbeider schreef:
Gastheerg schreef:
dwangarbeider schreef:Dit is toch wel iets voor mensen met een licht zelfdestructief kantje.
Of JUIST niet. Het is een maximaal gevoel van overleven!
Maar je kiest wel zelf voor de Hel natuurlijk. :lol:
Ik heb PR trouwens zelf ook gereden en ik vind het heel mooi om eens te doen als je tenminste geen zwemvliezen moet meenemen.
Als het droog is kun je heel goed op de overgang tussen berm en kassei fietsen. De spleten tussen de kasseien zijn daar ahw opgevuld met gedroogde leemgrond zodat je niet al te veel last hebt van het gehobbel.
Dikwijls hebben de schaarse andere gebruikers van dit soort weggetjes een extra paadje gemaakt waarop je bij droge omstandigheden ook goed uit de voeten kan.
Ik kies er zeker zelf voor en vind het ook het mooist om op de racer over de kasseien te knallen. Op een mtb voelt toch niet echt ofzo.. plus ik voel mij veel zekerder op mijn racefiets dan op mijn net nieuwe mtb waar ik nog aan moet wennen.

Dit jaar gelukkig geen blaren.. de greep op het stuur veranderde ik constant alleen dat getril gaf een vervelend soort pijn, niet meer de spierpijn die ik vorig jaar met RVV en PR voelde. Op een gegeven moment deed heel erg aanspannen juist minder pijn dan ontspannen. Iets verder achterop mijn zadel zitten en core trainen om het getril op te vangen zal wss ook helpen. Iets om komend jaar naar toe te werken.

Ik ben ook van het zo snel mogelijk over de kasseien gaan en bijkomen op de tussenstukken asfalt. Dit jaar ook bijna niet in het gootje gereden.

Als het nat en glad is weet ik niet of ik wel durf, maar sta volgend jaar denk ik gewoon weer aan de start. Ergens is dat afzien en pijnlijden op de kasseien een beetje verslavend ;)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 17 apr 2017 21:34

Globeskater1983 schreef: Ik ben ook van het zo snel mogelijk over de kasseien gaan en bijkomen op de tussenstukken asfalt. Dit jaar ook bijna niet in het gootje gereden.

Als het nat en glad is weet ik niet of ik wel durf, maar sta volgend jaar denk ik gewoon weer aan de start. Ergens is dat afzien en pijnlijden op de kasseien een beetje verslavend ;)
Welkom bij de club!

Plaats reactie