Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Probleem met dtswiss

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 jun 2017 21:17

Als je als merk kwaliteit wilt uitstralen, dan dien je over de hele linie kwaliteit te leveren en achter je producten te staan. Een constructie waarbij je minder goede onderdelen via een oem manier aan de fabrikanten aanlevert, waarbij je de fabrikant de garantie laat regelen, gaat altijd tegen je werken.
Dan denk ik dat de meeste onderdelenleveranciers het slecht hebben, zelfs Shimano levert een range van de grootste troep uit china (groep van max. 50 Euro inkoop en heel ver onder tiagra) tot topmateriaal.
Eigenlijk is campa één van de weinigen die zelden op ramsch fietsen te zien is (en daar gaat het ook niet heel goed mee, dus het handhaven van een minimale kwaliteit is kennelijk ook niet een garantie op succes).

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 jun 2017 23:51

martinobongo2 schreef: 08 jun 2017 20:12
scottwilko schreef: 08 jun 2017 10:48 Af en toe moet ik het toch met Keezx eens zijn.......
Nou, ik wel vaker dan "af en toe" :-)
Ik heb ooit op mijn mtb van Cube de "OEM" DT Swiss wielen gehad, geen krimp. Nu Mavic Ksyrium Elite op mn ene racer (geen krimp tot heden = 7.000km) en Mavic Aksium Elite op mn andere (nog inrijden). En 93 kg.........ik geloof dat je soms een beetje geluk moet hebben en gewoon moet "investeren" in een goede relatie met je dealer, die je helpt als je een beetje pech hebt.

OEM wielen kunnen best wel goed zijn, zeker voor de prijs die je er voor betaalt.
Het komt , net als bij heel veel dingen, op het detail aan en bij de wat goedkopere constructies is de kans dat die voortijdig falen wat groter.
Er zijn ook merkproducten waar "design flaws" in zitten..... het is allemaal niet zo heel erg eenduidig.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 09 jun 2017 08:15

Alleen hebben we het hier volgens mijn niet over oem wielen. Oem producten die geproduceerd zijn door een producent die teven voor een groter merk levert. In dit geval is DT het "grote" merk en levert dat grote merk onder hun eigen naam een aantal onderdelen uit (in dit geval velgen).

Goed voorbeeld van oem is bosch dat aan talloze autofabrikanten levert echter onder bosch ook een eigen lijn heeft.

In fietsenland zijn sommige no name of eigen naam frames en wielen als oem te bestempelen.
Is oem slechter? vaak niet (en soms zelfs beter).

Waar je voor moet waken zijn producten geproduceerd doer een fabrikant die ooit iets voor een groot merk heeft gedaan en daar nog steeds prat op gaan (maar wel hun kwaliteitsstandaard hebben gedownsized) en merken die wel claimen oem te zijn maar nog nooit iets op behoorlijk niveau hebben geproduceerd.

Plaats reactie