Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Dilemma, waar nieuwe racefiets aan te schaffen?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 19 feb 2017 17:29

Wilier_Granturismo schreef:Echter betaal je vaak 2x de hoofdprijs bij de lokale store, de eerste keer bij de aanschaf en de tweede maal als je onderdelen nodig hebt.
Helemaal mee eens. Als FM zou ik de marge op fietsverkoop wel wat lager durven te doen als je daarmee het onderhoud ook krijgt. Voor de simpele dingen als een ketting of cassette betaal je 2 - 2.5x zoveel als online + de arbeidsuren. Je snijdt jezelf in de vingers wanneer je alleen de eigen verkochte fietsen onderhoudt. Snap het motto ook niet echt; 'double or nothing'.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 19 feb 2017 17:38

Moraal:
ALS je ook maar enige goesting hebt in zelf doen, begin daar zo snel mogelijk mee, het is bepaald geen rakettechnologie.
En je bent FM onafhankelijk, heel plezierig.
Ik slof zelf zo ongeveer ALLES zelf bij en fietsen staan vrij laag op de lijst van moeilijkheidsgraad.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 feb 2017 17:40

Je kunt altijd nog naar de FM is mijn motto.

In de praktijk kom je er nooit. Ja alleen als je iets METEEN wil hebben, een kabeltje dat breekt ofzo. Maar de laatste jaren heb 2 racefietsen dus ik kan ik eigenlijk alles via de post laten komen...
Laatst gewijzigd door havana op 19 feb 2017 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 19 feb 2017 17:46

Ik heb in 7 jaar alleen een kabelgeleider van 3€ bij een lokalo gekocht omdat ik hem snel nodig had.
Verder alles per post...
Herhaal dit niet onnodig

bever
Forum-lid

bever 19 feb 2017 18:16

Keezx schreef:Ik heb in 7 jaar alleen een kabelgeleider van 3€ bij een lokalo gekocht omdat ik hem snel nodig had.
Verder alles per post...
wow...wanneer komt de film over jouw leven uit ?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2017 19:23

Mwa.....denk dat het bij mij niet heel veel anders is.
Alleen pers-werk laat ik door een vakman doen en die gun ik dan ook wat andere handel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 19 feb 2017 20:12

Perswerk aan een auto (voornamelijk wiellagers) laat ik bij de dorpsgarage doen, maar alleen omdat een 50 tons pers niet echt een economische aankoop is....
Perswerk aan een fiets is futiel.
Herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 19 feb 2017 22:22

Wie betaald die bepaald.. simpel toch? Dus jij bepaald waar jij je fiets koopt en jij bepaald waar je hem laat onderhouden. Je bent toch niet getrouwd met die Sensa FM? Nou dan ;-)

Markmart
Forum-lid

Markmart 20 feb 2017 09:38

Bedankt voor jullie reacties, ik ben er al uit, ik kies voor mijn portemonnee, en dan niet eens zo zeer dat ik de fiets voor de laagste prijs wil hebben, want als hij mij wat tegemoet was gekomen was ik misschien ook overstag gegaan, maar terugdenkend aan het gesprek wat ik met hem had raak ik eigenlijk best wel geïrriteerd daar over, puur hoe hij probeerde mij bang te maken om een fiets te kopen bij een zaak die hem een stuk goedkoper verkoopt dan de advies prijs, met argumenten dat ik niet goed opgemeten zou worden en de fiets niet goed afgesteld zou staan en er onderdelen los zouden zitten aan de fiets, laat ik beide nu ook bij hem meegemaakt te hebben, maar dit kan volgens mij overal gebeuren, en sommige argumenten van hem kloppen ook gewoon simpelweg niet.

Ik denk overigens nog steeds dat het best wel een goede fm is, maar zeker niet perfect, echter beperkt hij zichzelf met een behoorlijke conservatieve gedachten tegen alles wat nieuw is.

Ik zal het stukje ongemak voor lief nemen dat ik niet meer zoals nu even naar de fm toe fiets. Ik ben ook van mening dat het stukje veronderstelde service gebrek van een fm die de fiets goedkoper verkoopt wel los zal lopen, als het echt zo slecht was dan hadden dit soort zaken al niet meer bestaan en had het internet vol gestaan met slechte recensies.

Ik heb nog een fietsenmaker achter de hand in mijn woonplaats die met liefde aan elke fiets wil sleutelen, dus mocht ik er zelf niet uitkomen dan is dat mijn uitwijk mogelijkheid.

Ik twijfel nu nog tussen 2 zaken, de bekende grote zaak in Moordrecht en een kleinere in Almere die de fiets ook aanbied voor een hele scherpe prijs, ik rij denk ik bij beide langs en laat hun mij overtuigen waarom ik juist bij hun moet kopen, volgens mij werkt het tegenwoordig zo.

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 20 feb 2017 10:22

Je overdenkt dit allemaal veel te veel. Prima, je hebt de eerste zaak afgeschreven, wat ik ook zeker had gedaan ("ieder BB van een nieuwe fiets afvlakken??...". Nu heb je nog 2 zaken over waar je uit kunt kiezen. Ga gewoon een praatje maken over de nieuwe fiets en ga op je gevoel af. Als ik je verhaal zo lees zullen beide prijzen van deze twee zaken niet heel veel uit elkaar liggen, dus kies gewoon diegene waarbij jij graag in de winkel komt. Het gaat nu om de gunfactor.

...tenzij je een echte Hollander bent en je ze tegen elkaar wilt uitspelen. Maar dat zou niet zo mijn ding zijn...

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 20 feb 2017 10:28

Een FM die je probeert te overtuigen door het neersabelen van de concurrent doet mij sowieso de wenkbrauwen fronsen. Je moet m.i. altijd uitgaan van je eigen kwaliteiten en die overbrengen aan de klant, want: als je zelf al niet overtuigd bent van je eigen kwaliteiten, waarom zou de klant dat dan moeten zijn?

Hét grote voordeel van deze route, behalve de prijs, is dat je jezelf minder kwetsbaar maakt voor dit soort lulkoek over bijvoorbeeld het vlakken van een PF-trapas. Je dwingt jezelf immers om je te verdiepen in de mechaniek van een fiets zodat kwaadwillenden geen misbruik meer kunnen maken van hun informatievoorsprong.

Overigens heb ik zelf goede ervaringen met die grote zaak in Moordrecht: degelijk en efficiënt, een geoliede machine. Maar zoals gezegd: verwacht geen wonderen van productkennis en bijv. de fietsmeting (noch van de koffie trouwens). Dat mag w.m.b. ook niet voor dat geld. Informeer jezelf van tevoren dus goed over welke maat je nodig hebt en bijvoorbeeld stuurpenlengte en stuurbreedte. Mocht je twijfelen over dit soort beslissingen en bij de kleine zaak een beter gevoel hebben over advisering, zou ik daarvoor kiezen. Het is eeuwig zonde als je verkeerd op je fiets wordt gezet en daar achteraf allerlei aanpassingen moet doen of zelfs blessures oploopt.

Succes!
t.a.f.k.a.e.h.

cheaprider
Forum-lid

cheaprider 20 feb 2017 11:23

Ik heb mijn Sensa ook bij een lokale speciaalzaak gekocht, maar kreeg daar 10 procent korting op de adviesprijs, ook op de opties. Dus het prijsverschil met een 12go was er nauwelijks.

Plaats reactie