Dat klopt als je een sram crank met verwijderbare spider hebt. Maar er zijn ook cranks zonder verwijderbare spider en daar zit de hidden bolt wel degelijk direct in de crankarm.Keezx schreef:Bij SRAM zit de hidden bolt IMO nooit in de crankarm, de spider heeft in ieder geval gewoon 5 armen.
Aanschaf Quarq dzero Carbon: hidden vs non-hidden
- thestudent
- Forum-lid HC
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
Euh nee, sorry keezx. Ik heb toevallig alleen een gxp sram red crank met hidden bolt. 
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Vreemd, ik heb de mijne twee weken geleden gehaald bij hollandbikeshop, gxp compact gewoon op voorraad.
De bouten zitte bij de crank, stalen zelfs. de hiddenbolt moet je erin slaan of persen met een bankschroef. De bouten zijn nog niet los te krijgen irritant want ik heb twee sets bladen, nouja eerder dan maart rijd ik toch niet op de racer, eerst de pekel weg. man man man, ze hebben zo eel gestrooid dat je hier over een maand op makreel kan visse in de vijver
De bouten zitte bij de crank, stalen zelfs. de hiddenbolt moet je erin slaan of persen met een bankschroef. De bouten zijn nog niet los te krijgen irritant want ik heb twee sets bladen, nouja eerder dan maart rijd ik toch niet op de racer, eerst de pekel weg. man man man, ze hebben zo eel gestrooid dat je hier over een maand op makreel kan visse in de vijver
Het is wellicht de crankarmlengte die me dwarszit (175mm) en anders weet ik het ook niet.
Anyway, er zijn ook losse setjes bouten verkrijgbaar. Hier bijvoorbeeld: https://r2-bike.com/SRAM-Chainring-Bolt ... -Red-Quarq
Anyway, er zijn ook losse setjes bouten verkrijgbaar. Hier bijvoorbeeld: https://r2-bike.com/SRAM-Chainring-Bolt ... -Red-Quarq
t.a.f.k.a.e.h.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
ik heb ook 175mm 
oke bedankt vorige week stonden ze nog op maart bij r2
oke bedankt vorige week stonden ze nog op maart bij r2
Ook nog steeds wachtende? Ik wel, wachten duurt helaas lang.. Men kan ook nog niet echt iets over de levertijd kwijt behalve bla-bla eerste in lijn bij de eerstvolgende levering..evilhomer schreef:Dan heb jij mogelijk het laatste exemplaar voor m'n neus weggekaapt, waarna ze mij met een "voorraadfout" voor een maand hebben afgescheept
Het is ook nog niet dat ik het nu per se nodig ben maar ik wou alles mooi in 1x vervangen met een nieuwe ketting+bladen en cassette.
Het lijkt dat SRAM sowieso problemen heeft met leveren. Ik weet dat ze geen centrale voorraad aanhouden, maar distributeurs en groothandels direct vanuit de productielocaties leveren. Dat kan een flinke besparing opleveren als je het goed weet te regelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Yeap. Levering al twee keer met een maand uitgesteld. Onduidelijkheid alom: eerst een week vertraagd, een paar dagen later werd dat 5 weken en toen was de crank ineens weer leverbaar. Naar het schijnt nu dan toch echt onderweg. Maar goed, eerst zien dan geloven.Sawk schreef:Ook nog steeds wachtende? Ik wel, wachten duurt helaas lang.. Men kan ook nog niet echt iets over de levertijd kwijt behalve bla-bla eerste in lijn bij de eerstvolgende levering..evilhomer schreef:Dan heb jij mogelijk het laatste exemplaar voor m'n neus weggekaapt, waarna ze mij met een "voorraadfout" voor een maand hebben afgescheept
Het is ook nog niet dat ik het nu per se nodig ben maar ik wou alles mooi in 1x vervangen met een nieuwe ketting+bladen en cassette.
t.a.f.k.a.e.h.
De hiddenbolt er in slaan ??? Zowel bij mij , als bij mijn zoon zit de hidden bolt niet eens meer in de crank - maar met een speciaal dubbel ringetje / bladboutje vast. Ik spreek nu wel over de 110mm variant van de DZero Quarq Sram Red.wasbeer2006 schreef:Vreemd, ik heb de mijne twee weken geleden gehaald bij hollandbikeshop, gxp compact gewoon op voorraad.
De bouten zitte bij de crank, stalen zelfs. de hiddenbolt moet je erin slaan of persen met een bankschroef.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless