Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Aanschaf Quarq dzero Carbon: hidden vs non-hidden

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 feb 2017 21:04

Keezx schreef:Bij SRAM zit de hidden bolt IMO nooit in de crankarm, de spider heeft in ieder geval gewoon 5 armen.
Dat klopt als je een sram crank met verwijderbare spider hebt. Maar er zijn ook cranks zonder verwijderbare spider en daar zit de hidden bolt wel degelijk direct in de crankarm.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 feb 2017 21:12

Ben je enigszins SRAM expert?
IK wil op mijn S900 crank een 4 arm MTB spider monteren.
Passen die allemaal of zijn daar nog valkuilen van oudere/nieuwere of zoiets?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 feb 2017 21:29

Euh nee, sorry keezx. Ik heb toevallig alleen een gxp sram red crank met hidden bolt. :)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 12 feb 2017 11:02

Thanks! Eerst maar eens kijken hoe alles eruit ziet en wat er meegeleverd wordt. Als er eenmaal geleverd wordt... :geek:
t.a.f.k.a.e.h.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 feb 2017 20:51

Vreemd, ik heb de mijne twee weken geleden gehaald bij hollandbikeshop, gxp compact gewoon op voorraad.

De bouten zitte bij de crank, stalen zelfs. de hiddenbolt moet je erin slaan of persen met een bankschroef. De bouten zijn nog niet los te krijgen irritant want ik heb twee sets bladen, nouja eerder dan maart rijd ik toch niet op de racer, eerst de pekel weg. man man man, ze hebben zo eel gestrooid dat je hier over een maand op makreel kan visse in de vijver

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 12 feb 2017 21:12

Het is wellicht de crankarmlengte die me dwarszit (175mm) en anders weet ik het ook niet.

Anyway, er zijn ook losse setjes bouten verkrijgbaar. Hier bijvoorbeeld: https://r2-bike.com/SRAM-Chainring-Bolt ... -Red-Quarq
t.a.f.k.a.e.h.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 feb 2017 21:24

ik heb ook 175mm :-)

oke bedankt vorige week stonden ze nog op maart bij r2

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 12 feb 2017 21:42

Dan heb jij mogelijk het laatste exemplaar voor m'n neus weggekaapt, waarna ze mij met een "voorraadfout" voor een maand hebben afgescheept ;)
t.a.f.k.a.e.h.

Sawk
Forum-lid

Sawk 10 mar 2017 12:09

evilhomer schreef:Dan heb jij mogelijk het laatste exemplaar voor m'n neus weggekaapt, waarna ze mij met een "voorraadfout" voor een maand hebben afgescheept ;)
Ook nog steeds wachtende? Ik wel, wachten duurt helaas lang.. Men kan ook nog niet echt iets over de levertijd kwijt behalve bla-bla eerste in lijn bij de eerstvolgende levering..

Het is ook nog niet dat ik het nu per se nodig ben maar ik wou alles mooi in 1x vervangen met een nieuwe ketting+bladen en cassette.

JoostG
Forum-lid

JoostG 10 mar 2017 12:53

Het lijkt dat SRAM sowieso problemen heeft met leveren. Ik weet dat ze geen centrale voorraad aanhouden, maar distributeurs en groothandels direct vanuit de productielocaties leveren. Dat kan een flinke besparing opleveren als je het goed weet te regelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 10 mar 2017 17:20

Sawk schreef:
evilhomer schreef:Dan heb jij mogelijk het laatste exemplaar voor m'n neus weggekaapt, waarna ze mij met een "voorraadfout" voor een maand hebben afgescheept ;)
Ook nog steeds wachtende? Ik wel, wachten duurt helaas lang.. Men kan ook nog niet echt iets over de levertijd kwijt behalve bla-bla eerste in lijn bij de eerstvolgende levering..

Het is ook nog niet dat ik het nu per se nodig ben maar ik wou alles mooi in 1x vervangen met een nieuwe ketting+bladen en cassette.
Yeap. Levering al twee keer met een maand uitgesteld. Onduidelijkheid alom: eerst een week vertraagd, een paar dagen later werd dat 5 weken en toen was de crank ineens weer leverbaar. Naar het schijnt nu dan toch echt onderweg. Maar goed, eerst zien dan geloven.
t.a.f.k.a.e.h.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 mar 2017 09:12

wasbeer2006 schreef:Vreemd, ik heb de mijne twee weken geleden gehaald bij hollandbikeshop, gxp compact gewoon op voorraad.

De bouten zitte bij de crank, stalen zelfs. de hiddenbolt moet je erin slaan of persen met een bankschroef.
De hiddenbolt er in slaan ??? Zowel bij mij , als bij mijn zoon zit de hidden bolt niet eens meer in de crank - maar met een speciaal dubbel ringetje / bladboutje vast. Ik spreek nu wel over de 110mm variant van de DZero Quarq Sram Red.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie