Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opzoek naar de ideale woon-werk fiets

Bravekaptain
Forum-lid

Bravekaptain 05 dec 2016 18:54

Goede optie gevonden, de Gazelle XR 4 met Shimano XT. Een ouder jaarmodel maar onder New old stock. Enigste nadeel is de voorvork, maar goed. Gezien de veel betere afgemonteerde componenten kan dat voor lief genomen worden. Gezien de prijs flink ligt onder de fietsen eerder genoemd in deze thread.

@svvander ik dacht toch dat je carbon in de winter toch altijd moest vermijden.

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 05 dec 2016 19:18

(Ik probeer te rijden wanneer er geen pekel ligt) Als het echt te goor is, blijf ik braaf binnen. Ik heb geen zin om polsen en andere te breken :-)
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

buddo
Forum-lid

buddo 06 dec 2016 08:05

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Veel plezier er mee!
Bravekaptain schreef:@svvander ik dacht toch dat je carbon in de winter toch altijd moest vermijden.
Waarom zou je dat doen? Ik zie het even niet... rij althans gewoon door op mijn racefiets en mountainbike (2x carbon). Alleen met pekel beetje oppassen voor de aandrijflijn, beter schoonmaken dus.

Bravekaptain
Forum-lid

Bravekaptain 06 dec 2016 10:58

buddo schreef:Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Veel plezier er mee!
Bravekaptain schreef:@svvander ik dacht toch dat je carbon in de winter toch altijd moest vermijden.
Waarom zou je dat doen? Ik zie het even niet... rij althans gewoon door op mijn racefiets en mountainbike (2x carbon). Alleen met pekel beetje oppassen voor de aandrijflijn, beter schoonmaken dus.
Weer wat geleerd! Nog meer op rond gezocht en lees veel verhalen die dat ondersteunen. Nog maar een poetsdoeken en tandenborstels kopen :lol:

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 06 dec 2016 12:39

Inderdaad, ik wist wel dat pekel kan "invreten", maar dat het invloed zou hebben op Carbon, was nieuw voor mij. Toch bedankt voor de tip.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 06 dec 2016 14:04

Pekel doet niets mer carbon, kan ik uit eigen ervaring en 10 jaar woon-werk op carbon wel bevestigen. Juist daarom nu weer voor carbon gekozen voor woon-werk ipv aluminium. Bij aluminium is mijn ervaring juist dat geen enkele lak of wat dan ook een pekelseizoen ongeschonden overleeft, altijd wel ergens van de "kokkels" door de pekel.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie