Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Global Cycling Network

Karl66
Forum-lid

Karl66 23 jan 2017 15:38

Ze claimen dat het getoonde frame 700 gram weegt, waarmee het voordeel vooral een gewichtsbesparing is. Er tenminste vanuit gaande dat de sterkte en stijfheid niet onder de gewichtsbesparing geleden heeft. Maar zolang teams regelmatig fietsen moeten verzwaren om op 6.8kg uit te komen, heeft grafeen sowieso weinig toegevoegde waarde.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Seriph
Forum-lid

Seriph 23 jan 2017 16:21

Ik weet het niet. Als je frame lichter is kan je experimenteren met zwaardere wielen dus deep sections voor klimmers of zo. En dan zijn er natuurlijk ook de weight weenies die een zo licht mogelijke fiets willen. Er rijden nu al fietsen in de rondte die ruim onder de UCI limiet vallen alleen niet in competitie.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 23 jan 2017 16:41

Ik vond het nog wel informatief voor een leek zoals ik. Maar het is toch als ware dichter(dat met die lamp) dus dan zou de stijfheid er wel niet zoveel onder te lijden hebben denk ik. En misschien wordt het niks dan waait het ook wel weer over.

Maar zolang het nog heel lang in een chemisch bad moet dan duurt het productieproces toch nog te lang om het enigszins betaalbaar te maken.
Maak joe woar

Marxten
Forum-lid

Marxten 23 jan 2017 18:28

@Seriph
Ooit een grafiekje gedaan bij een Aeroad, voor iets meer dan 6000 euro kon je ook met 50mm Boras nog onder de 6,8 kilo komen. De vraag is dus waarom we zoveel aero fietsen zien die tussen de 7 en 7,5 kilo wegen in het huidige peloton?
(2 mogelijke antwoorden: Fabrieksgewicht is bijzonder optimistisch en we zien aerofietsen vaak onder de wat grotere en zwaardere renners, dus zullen het vaak ook wat grotere fietsen zijn)

Maar goed, zelfs een alu Emonda met clinchers en off the shelf producten kon ik onder de 6,8 kilo berekenen, dus....

hayes

hayes 21 mar 2018 11:43

Iemand interesse in een GCN T-shirt? Ik draag hem toch nooit. Amper twee keer gedragen of zo.

Zwart met 'gouden' letters. Maat L arge (voor 75-80 kg zowat?)

Afbeelding

Plaats reactie