Waar stal jij je fiets(en)?
-
- Forum-lid HC
Als student had ik mijn fiets gewoon aan de muur hangen en schoonmaken deed ik voor op straat. Dat wordt al snel een probleem zodra je 2 fietsen krijgt dus ik ga nu ook opzoek naar een appartementje/studio met een aparte ruimte voor de Tacx, fietsenstalling en waar ik mijn reparaties uitvoeren kan. Een schuurtje/box is al snel geen optie i.v.m. verwarming/veiligheid.
Verwarming??
-
- Forum-lid HC
Nou ja, de schuurtjes die ik gewend ben in Groningen waren allemaal vochtige hokjes waar je het liefst zo snel mogelijk weer weg bent (los van het huis).havana schreef:Verwarming??
Als je een paar uur aan het sleutelen bent of voor de winterstalling heb ik liever geen vorst in de schuur. Ook laat je je Tacx Smart niet in een vochtig schuurtje staan lijkt me, dus enige vorm van verwarming, of aan het huis vast lijkt me wel een vereiste.
-
- Forum-lid
eh de racefiets staat binnen, de andere 2 fietsen staan in de schuur 

Even contact gehad met mijn verzekeraar (OHRA) en gelukkig, zo lang de fietsen staan in een schuur die kan worden afgesloten hoeven de fietsen zelf niet op slot te staan. Ook is er geen maximale waarde gedekt, er wordt uitgegaan van de dagwaarde bij diefstal.... 

'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Ben heel benieuwd naar jouw slaapkamer!SqueeZer schreef:Dagdagelijkse fietsen 'de stalen merckx en oude motobecane fitnessbike van de vrouw en der stevens ebike staan gewoon bij ons op het appartement naast ons bed.
De nieuwe colnago staat bij mijn schoonthuis in de living naast schoonvader zen fiets "en ze staan dan ook nog es op slot". De witte Chesini waar ik nog niet weet wat ik ermee ga doen staat in een schuurtje bij schoonthuis maar wel op slot ook
Is eigenlijk niet alleen vanwege diefstal maar ook om ze netjes op te slaan qua luchtvochtigheid/temp

Nee hoor , dat noemen we een standaard.SqueeZer schreef: MBK tegen muur / Merkx staat er naast geparkeerd in een fietshouder en daarnaast aangezien men vrouw vaak als eerste naar der werk moet staat de ebike op de pikkel (steunvoet voor de nederlanders).
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
bull schreef:Ook is er geen maximale waarde gedekt, er wordt uitgegaan van de dagwaarde bij diefstal....
Dat is dus precies de reden waarom ik ondanks een afsluitbare droge schuur mijn fiets toch in huis heb staan, dan krijg ik bij diefstal 15 euro ofzo daar kan ik geen nieuwe fiets voor kopen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Die snap ik niet helemaal. De meeste verzekeraars werken met dagwaarde. Zo lang je fiets redelijk nieuw is is dit geen probleem. De meesten van ons willen toch wel om de 5 jaar op iets nieuws rijden.TumTumTum schreef:bull schreef:Ook is er geen maximale waarde gedekt, er wordt uitgegaan van de dagwaarde bij diefstal....
Dat is dus precies de reden waarom ik ondanks een afsluitbare droge schuur mijn fiets toch in huis heb staan, dan krijg ik bij diefstal 15 euro ofzo daar kan ik geen nieuwe fiets voor kopen.
Als je er voor kiest je fiets in de woning te stallen krijg je blijkbaar nieuwwaarde uitgekeerd? Dat lijkt me ook wel aan bepaalde voorwaarden gebonden..bijvoorbeeld max 10 jaar oud....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk