Advies deelname Drenthe200
Ligstuur is zuiver voor de verharde delen (straat)
Er reden vorig jaar ook met een opzetstuur.
Probleem is alleen dat je helemaal niks weet.
Sneeuw, vorst, windkracht, regen en het parcours kan anders zijn als vorig jaar.
Ik ga me er ook niet specifiek op voorbereiden omdat ik niet wat wat voor tocht het wordt.
Probleem is alleen dat je helemaal niks weet.
Sneeuw, vorst, windkracht, regen en het parcours kan anders zijn als vorig jaar.
Ik ga me er ook niet specifiek op voorbereiden omdat ik niet wat wat voor tocht het wordt.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Veel mtb'en zodat je ontspannen fietst. Als je bij een singletrack ontzettend geconcentreerd moet rijden breekt dit je heel erg op.
Maak joe woar
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Net even op de site gekeken.
Ik vind 60 euro inschrijfgeld toch wel wat te gortig. Dan blijf ik liever de wat meer reguliere tochten in mijn regio rijden. Voor 4 euro word je daar ook uitstekend geholpen.
En, mocht ik mezelf echt willen testen, dan rijd ik toch gewoon drie keer de route
Ik vind 60 euro inschrijfgeld toch wel wat te gortig. Dan blijf ik liever de wat meer reguliere tochten in mijn regio rijden. Voor 4 euro word je daar ook uitstekend geholpen.
En, mocht ik mezelf echt willen testen, dan rijd ik toch gewoon drie keer de route
Fitnessbike waarmee ik wil gaan fietsen heb ik nu 2 jaar en dik 10000 km mee gefietst. Waaronder 2 winters met sneeuw en gladheid. Wel redelijk wat ervaring met de fiets. Ach verder laat ik het wat op mij afkomen en put mijn kracht uit mijn duurvermogen. De "motor" is groot. En de uitdaging ook!
Zitten behoorlijk wat stukken verhard in waar zo'n stuur ideaal is.jandb schreef:Dat ligstuurtje kun je wel vergeten, je moet off road altijd je stuur goed vast houden en snel kunnen reageren. Je reactie tijd wordt door het liggen op je stuur niet sneller. Comfort kun je ook wel vergeten gaat veel te veel stuiteren.
Kun je nog beter een race stuur monteren zodat je naast bovenop ook in de beugels kunt hangen.
Heb er vorig jaar met de cx-er geloof 15 uur over gedaan.
Flinke blaren op mijn hand .
Was zoals gezegd erg modderig.
Laatste stuk om de 10 km wiel eruit modder eruit graven weer 10 km rijden enz.
De snelste jongens reden hem in 8 uur de laatste kwam na 17,5 uur over de streep.
Ik weet nog niet of ik hem dit jaar met de cx-er of mtb rijdt.
Als het beetje droog blijft wil ik toch wel een scherpere tijd neer zetten.
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Liever te dik in de kist als een feesie gemist
Rondom Gieten ben je per saldo in het voordeel op de MTB, de overige stukken heeft de crosser veel voordelen. Het zal afhankelijk van de omstandigheden zijn welke de meeste voordeel zal geven.tommeke14 schreef:Ik zou dat niet doen. Ik ga hem ook rijden; gewoon op m'n crosser, want ik heb helaas geen ATB. Vandaag op een geleende ATB de Hondsrug Classic gereden en ik denk dat een 29'er per saldo altijd sneller is.
Vorig jaar gereden op de crosser, veel stroken gingen hiermee makkelijk. Een aantal blubber stroken was het zoeken naar de ideale lijnen, of je sneed door de blubber of je sloeg genadeloos vast in een verkeerde strook. De technische stukken was het lastig de MTBers voor te blijven maar uiteindelijk in Gieten wel van de groepen weggereden. De laatste kilometers (+/-25) zal waarschijnlijk weinig aan veranderen, daar maakt het niet uit welk materiaal je hebt, daar is het voor iedereen zwaar.
Dit jaar maar eens een poging doen op de MTB
2 weken geleden op mijn plaat gegaan, met dik 30/32 plus km/h noodstop moeten maken en over de fiets gevlogen, alternatief wad op de auto klappen die het fietspad opreed. Resultaat gebroken sleutelbeen (ik ben nu wel een echte) Maargoed zet de eventuele deelname wel in een ander perspectief. Ondertussen fiets ik al wel weer.