Kleding en schoeisel gemaakt in Europa
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welnee, niet nodig. Gaat niet over de manier van was ophangenLcsmet schreef:Tip:daniel1975 schreef:Waarom zou je perse in europa gemaakt materiaal willen hebben?
Niet alles uit China is slecht, niet alles uit Europa is goed (qua omstandigeheden, etc).
Maak even een eigen topic aan voordat dit topic weer helemaal uit de bocht gaat.

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Van Vaude vind ik dan weer opvallend want wat ik van Vaude heb (Pro warm) komt uit China. Vaude is wel bewust met groen/eco en verantwoord ondernemen bezig. Zij hebben daarvoor ook een eigen fabriek in Azië.keca schreef:Hier 2x Castelli (Bosnië-Herz. en Hongarije) en 2x Vaude (Kroatië). Alleen de BBB-broek komt volgens het etiket uit China.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk dat je vanuit MVO-oogpunt ook beter naar de situatie ter plekke kunt kijken dan puur geografisch beoordelen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Maken we daar een nieuw topic voor aan
Eigenlijk zou ik het mooi vinden als Fiets een keer aandacht zou besteden over al deze aspecten van productie. Ik heb er ook wel eens over zitten denken om zelf de fabrikanten aan te schrijven met een aantal vragen.

-
- Forum-lid HC
Ik geloof niet dat fabrikanten (buiten Europa) daar voor open staan. Ze zullen eerder met hun vingertje wijzen naar de grote jongens als Nike, Adidas en ook Zara, Primark etc. De mensen van de fietskledingbranche hoeven geen voortrekkersrol te nemen zal de conclusie zijn. Technische kleding is al duur en zal minder dan <1% van de totale markt beïnvloeden.EmPeHa schreef:Maken we daar een nieuw topic voor aanEigenlijk zou ik het mooi vinden als Fiets een keer aandacht zou besteden over al deze aspecten van productie. Ik heb er ook wel eens over zitten denken om zelf de fabrikanten aan te schrijven met een aantal vragen.
Ook al is je streven mooi, Fiets of fabrikanten van fietskleding zou ik met deze politieke kwestie niet lastig vallen. In mijn ogen kun je sport en politiek ook beter gescheiden houden (zie ook WK wielrennen/voetbal in Qatar, Rusland en OS in Oekraine). Een grote stap vooruit zou al zijn om je kleding 'lokaal' in Europa te kopen, zoals de merken die hier genoemd worden.