Zoiets verwacht je eigenlijk bij een echte toertocht dat iedereen verplicht mee moet rijden op kop.
En dan heb je dat vooral van mensen die op de max van hun kunnen rijden en eigenlijk ook graag willen uitrusten.
Ik maak daar zelf nooit een probleem van en doe graag wat extra kopwerk.
Bij rondje startplaatsen zo ook flink wat kopwerk gedaan, gewoon omdat in een groepje rijden toch wat gezelliger is dan alleen ritje maken. (wat ik al vaak genoeg doe)
Dat is naar mijn idee ook altijd leuk aan dit soort tochten.
BRM 300 Bunnik, zaterdag 22 oktober 2016
-
FryskBloed
- Forum-lid
Ik snap dat niet zo, maar heb deze tocht dan ook voor het eerst ever in een groepje (eerst met z'n tweeën, later opgeveegd door een groep van zes) gereden. Voor m'n gevoel heb ik van ons tweeën op de Oester- en Philipsdam het leeuwendeel van het kopwerk gedaan, maar normaal gesproken zou ik in m'n eentje hebben gefietst dus alles in de wind. Dus waarom zeuren?
Met het groepje van zes ging het op een gegeven moment voor mij best wel hard (28+ km/u); net goed om te volgen maar op kop lag mijn tempo dus wel ietsje lager
Overigens prachtige tocht, ik heb weer genoten! En weer het nodige bijgeleerd. Vooral: negeer fietsers voor je, let liever op je GPS; dat scheelt je je fiets over hoge hekken te moeten tillen...
Met het groepje van zes ging het op een gegeven moment voor mij best wel hard (28+ km/u); net goed om te volgen maar op kop lag mijn tempo dus wel ietsje lager
Overigens prachtige tocht, ik heb weer genoten! En weer het nodige bijgeleerd. Vooral: negeer fietsers voor je, let liever op je GPS; dat scheelt je je fiets over hoge hekken te moeten tillen...