Woon-werk / Winterwielen advies
Correct...!!!dream schreef:Tape is natuurlijk totaal ongeschikt als velglint. als lapmiddel in een noodsituatie tot daar aan toe. een warme zomerdag of een stevige afdaling laat tape hopeloos rekken en je band knallen.
Velgtape (kleefversie) van goed kwaliteit is onontbeerlijk..!!
- de zwarten
- Forum-lid HC
Dat valt wel mee.
Ik heb jaren met isolatietape gereden (meerdere lagen, van dat elastische spul), en nooit problemen. Pas op, ik ga het hier ook niet aanraden, maar overdrijven is ook een kunst.
Ik heb jaren met isolatietape gereden (meerdere lagen, van dat elastische spul), en nooit problemen. Pas op, ik ga het hier ook niet aanraden, maar overdrijven is ook een kunst.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Overdrijven is ook een vak... Die zwarte isolatietape is prima bruikbaar en laat je band heus niet knappen. Dan zou dat immers met die plastic tapes ook moeten gebeuren, aangezien die ook minder goed koel blijven als Velox. Ik gebruik zelf in principe ook Velox, maar als ik het even niet in huis heb en er moet wat in, dan is isolatietape een snelle en prima bruikbare oplossing. Het gaat immers om het beschermen van de binnenband tegen de scherpe randjes van spaakgaten.bandana schreef:Correct...!!!dream schreef:Tape is natuurlijk totaal ongeschikt als velglint. als lapmiddel in een noodsituatie tot daar aan toe. een warme zomerdag of een stevige afdaling laat tape hopeloos rekken en je band knallen.
Velgtape (kleefversie) van goed kwaliteit is onontbeerlijk..!!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells