Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Overzicht na Tour criteriums 2016?

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 29 jul 2016 19:37

amclassic-fan schreef:Het is wel eens gebeurd dat continentale renners door de afspraken heen zijn gereden, Dat kan je beter niet voor het einde van je carrière doen, want je maakt er niet bepaald vrienden mee en je rijdt daarna ook geen prof criteriums meer.
Ik vind het terecht dat organisatoren , criteriummanagers en die renners waar het publiek voor komt dat niet tolereren. In een theatervoorstelling kan het ook niet dat een acteur met een bijrolletje plots een eigen act gaat opvoeren.
De continentale renners krijgen de kans om tegen een vergoeding die ze normaal niet krijgen als pelotonvulling (peloton niet te groot , anders moet het publiek te veel zoeken naar de sterren) een criterium te doen. Dan dienen ze zich ook aan het scenario te houden. Ze hebben er voor hun doen een goed betaalde trainingsrit aan.
In de tijd dat ik er dichter bij betrokken was werd er ook ''geeist" dat iedereen met een zo klein mogelijke versnelling reed omdat dat beter oogt bij de ietsje lagere snelheid waarmee een criterium gereden werd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2016 19:55

[quote="Quarantanove"][quote="daniel1975"][quote="monsieurpinot"]ik snap uberhaupt echt helemaal niets van dat criteriumgedoe na de Tour (maar misschien ben ik de enige). [/quote]
Nee, we zijn sowiso met z'n 2en :D
Hetzelfde geldt bij mij voor de 6 daagse kermissen. Zijlaard die een kapotte brommert heeft en dan alsnog zijn renner kan laten winnen enzo. Poppenkast. Er zijn wel serieuze items tussen, maar als ik niet meer weet of het echt of nep is ben ik er al klaar mee. Als ik af en toe eens naar Ahoy of Wateringen ga is dat 100% voor de gezelligheid, maar verder echt totaal niet. Dan kijk ik nog liever naar de zoveelste 10km tussen Kramer en Bergsma, want dan weet ik in elk geval dat ze rijden om te winnen.
[/quote]
Dan mag je hopen dat wat je in je laatste opmerking beweert waar is. Want ook daar ben ik er van overtuigd dat er soms een show wordt opgevoerd. Wat ook niet erg is. Als de show maar goed gebracht wordt.[/quote]
Daar gaat het om punten, plaatsing in de juiste ritten bij grote toernooien, etc. Het is geen showcriterium zonder waarde. Plus minimaal 1 zeer eerzuchtige sporter die pertinent niet wil verliezen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 29 jul 2016 22:51

Die criteriums zijn gewoon een stukje folklore. Je kunt beter 's middags gaan kijken voor spanning en koers. Als de elite zonder contract of amateurs starten. Ik ga elk jaar naar Surhuisterveen, gewoon omdat dat een gezellig avondje weg is waar ik altijd een hoop bekenden zie. En verder een beetje Tourrenners aanmoedigen alsof het allemaal echt is. Ik vind dat altijd lachen.

En er zijn genoeg mensen die denken dat het echt koers is. Die moet je lekker in de waan laten. En het allemaal een beetje in stand houden. Basisschool kinderen die kids die er nog in geloven zonodig moeten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat zijn ook oervervelend ;)

Mike the Bike
Forum-lid

Mike the Bike 30 jul 2016 14:53

Vandaag in Roosendaal. Draai van de Kaai.
Deelnemers veld.http://dedraai.nl/wielerprogramma/deelnemers/
Trek Domane 2.3
Shimano 105

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2016 17:22

Stond in het AD nota bene een serieus wedstrijdverslag van Wateringen, incl mooie quotes als 'toen Terpstra ging wist ik dat ik mee moest' :D :D

sprint100
Forum-lid

sprint100 31 jul 2016 13:43

John Degenkolb wint in Mechelen met een fietsbel?

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2016 14:34

Knap toneelspel!!

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 31 jul 2016 14:39

Ben ik ook benieuwd als zijn zadeltasje er ook nog op zat.
Maak joe woar

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 31 jul 2016 23:57

Ik heb gisterenavond toen ik in Ninove logeerde zoekende naar een geocache met een paar vrienden in het duister over het parcours van Na-Tour 2016 Ninove gezworven...puur toevallig.
Het was al toeval dat we dat we daar waren en ook nog precies die dag. Helaas zijn mijn vrienden niet erg geinteresseerd in wielrennen anders had ik wel blijven kijken.
Veni. Vidi. Fietsie.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 01 aug 2016 00:22

Vandaag even in Tiel wezen kijken.

Clement
Afbeelding

Groenewegen
Afbeelding
Afbeelding

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 03 aug 2016 18:44

Duitser weigert draaiboek te volgen en wint criterium

Een wielercriterium is een beetje als Amerikaans showworstelen: veel publiekvermaak en de winnaar staat op voorhand vast. Tenminste, als iedereen zich aan de briefing houdt. Bij de Tour de Neuss in Duitsland verliep de wedstrijd anders dan verwacht.

De wielerwedstrijden, waar de uitblinkers van de Tour de France voor een flinke startpremie aan de start verschijnen, verlopen altijd hetzelfde. Het peloton rijdt tientallen rondjes om de plaatselijke kerk en uiteindelijk wint de deelnemer met de grootste naam.

Zo zegevierde Bauke Mollema dit jaar in Boxmeer, kwam plaatselijke favoriet Stef Clement na het uitvallen van Tom Dumoulin als eerste over de streep in Chaam en legde Chris Froome beslag op de winst in Surhuisterveen.

In het Duitse Neuss, vlakbij Dusseldorf, lag het draaiboek ook al klaar. Nikias Arndt zou er met Fränk Schleck en Emmanuel Bauchmann vandoor gaan, waarna Arndt de wedstrijd op zijn naam mocht schrijven.

Coup
De organisatie had echter buiten de achttienjarige Dominik Bauer gerekend. De jongeling maakte de sprong richting de kopgroep met de favorieten en sprintte voor het oog van de duizenden toeschouwers vlak voor de eindstreep weg bij de niets vermoedende profrenners, zo schrijft Cyclingtips.

De plaatselijke omroeper wist niet wat hij zag en noemde de opmerkelijke actie van Bauer 'een coup' en 'de grootste sensatie ooit in Neuss'. De winnaar was op zijn beurt verrast dat het allemaal zo makkelijk was gegaan. ,,Ik had goede benen en probeerde het gewoon."

Of Bauer de briefing had gemist, of dat hij zich liet meevoeren door de enthousiasme van het publiek is niet duidelijk. Tevens is onbekend of de organisatie hem heeft bestraft voor zijn actie.

Bron: http://www.ad.nl/wielrennen/duitser-wei ... ~a161dcbd/
Datum: 03-08-2016
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 03 aug 2016 19:00

Groot gelijk dat hij niet meedoet aan zo'n toneelspel. Ik vind het wel een goede grap.

PS ik vind wel dat je het artikel van deze site moet gebruiken als bron http://www.fiets.nl/2016/08/03/criteriu ... e-winnaar/ en niet het AD.
o'7o

Plaats reactie