Dat is (bijna) altijd zo bij batterijgevoede apparaten. De opgegeven accuduur haal je alleen als de accu nieuw is, zonder enige sensoren gekoppeld (en uitgeschakeld in het toestel), Bluetooth uit, schermverlichting uit, navigatie uit, end an een schermpje met één gegevensveld erop, bijvoorbeeld afstand. En dan nog haal je die vijftien uur misschíen.toontje68 schreef:Leuk apparaat de 820, maar zoals al aangegeven de batterij duur... Kan nergens terug vinden of de accu hetzelfde is als van de 1000.Zelf in bezit van de Edge1000. Bij lange ritten moet hij onderweg aan een powerbank gelegd worden omdat de accu dit gewoon niet trekt. Het scherm van de 520 is kleiner, dit scheelt mss in energie verbruik..? Als de Garmin wat ouder wordt, neemt de accu kwaliteit iig ook af.. Dat ondervindt ik nu iig. De 15 uur die ze opgeven klopt iig niks van!
Mijn 520 begint over lage batterijlading te mekkeren na een uurtje of negen, tien, en dan staat de batterij-indicator op 20%. (Snelheids-/cadanssensor, hartslagband, koers navigeren op OSM, schermverlichting grotendeels uit, Bluetooth uit.) Volgens opgave heeft de 820 dezelfde batterijduur, dus daarvan zou ik hetzelfde verwachten.
Die 820 is een interessant apparaat. Ik twijfel nu tussen die en de 1000… vooralsnog kom ik prima uit met de 520, maar de uitgebreidere navigatiemogelijkheden en de grotere opslagcapaciteit zijn mooie pluspunten. Maar aangezien ik de 520 (en de 25) al heb voor hun compactheid, zou ik dan net zo goed voor de 1000 kunnen gaan, zeker gezien het (voorlopig) geringe prijsverschil.