Wat zijn goede naven
Kijkend naar dat leesvoer zie ik nog steeds niet in waarom die 240s speciaal voor fabrieksmatig spaken ontworpen zou zijn. Het zijn gewoon goede, betrouwbare naven. Misschien niet zo licht of hip-en-trendy als Tune en CK, maar als ik lees wat je aan onderhoud moet doen (en gereedschap moet hebben voor) CK, dan ben ik heel blij dat ik die niet heb.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Je hebt gelijk denk ik (zijn alle systeemwielen machinaal gespaakt? zijn er machinaal gespaakte wielen die geen systeemwielen zijn?)
Maar waar leidt je dan aan af dat ze ontworpen zijn voor machinaal spaken? En wat zijn daarvan de implicaties?
Maar waar leidt je dan aan af dat ze ontworpen zijn voor machinaal spaken? En wat zijn daarvan de implicaties?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heel veel OEM wielen in de goedkopere fietsen zijn opgebouwd uit standaardspul, dus geen systeemwielen en machinaal gespaakt....53x11 schreef:zijn er machinaal gespaakte wielen die geen systeemwielen zijn?)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ok , thx voor de reaktie's tot hier
Even verduidelijken : ik wilde een mooi setje bling bling wielen, ze moeten een meerwaarde geven tov mijn ZIPP404 in een stealth kader
Chris king vallen al af omdat de onderhoudsintervallen mij niet aanstaan ( lees ik hier en daar toch ) , en omdat hier specifiek gereedschap voor nodig is ( een kennis van mij doet mijn onderhoud altijd ), en in een ander topic ( over wheeltec ) is mijn motivatie wat zoek geraakt wat betreft CK
Shamals : idd waren topwielen, ik zou ze nog hebben moest ik nog met campa fietsen en er een setje bora's bovenop kopen, dan kon het topic gesloten worden
, maar ik heb nu eenmaal besloten om met DA-DI2 te rijden. Dan doe ik dat niet.
DT 240 : die zouden het worden als ik mijn ZIPP 404 opnieuw zou laten spaken ( huidige naaf geeft speling ) of als ik ooit een klimsetje zou overwegen
Omdat 't bij mij de bedoeling was om 50mm carbonvelgen te kopen met goudkleurige naven dacht ik nog aan HOPE en TUNE en na enkele reaktie's W-Industrie's
Hope is volgens een eerste reaktie van een wielenbouwer niet meer in t goud te krijgen
Ik bekijk het verder
Even verduidelijken : ik wilde een mooi setje bling bling wielen, ze moeten een meerwaarde geven tov mijn ZIPP404 in een stealth kader
Chris king vallen al af omdat de onderhoudsintervallen mij niet aanstaan ( lees ik hier en daar toch ) , en omdat hier specifiek gereedschap voor nodig is ( een kennis van mij doet mijn onderhoud altijd ), en in een ander topic ( over wheeltec ) is mijn motivatie wat zoek geraakt wat betreft CK
Shamals : idd waren topwielen, ik zou ze nog hebben moest ik nog met campa fietsen en er een setje bora's bovenop kopen, dan kon het topic gesloten worden
DT 240 : die zouden het worden als ik mijn ZIPP 404 opnieuw zou laten spaken ( huidige naaf geeft speling ) of als ik ooit een klimsetje zou overwegen
Omdat 't bij mij de bedoeling was om 50mm carbonvelgen te kopen met goudkleurige naven dacht ik nog aan HOPE en TUNE en na enkele reaktie's W-Industrie's
Hope is volgens een eerste reaktie van een wielenbouwer niet meer in t goud te krijgen
Ik bekijk het verder
Sworks Venge
Dan koop je toch gewoon Fulcrum Zero's en binnenkort de nieuwe Fulcrum Speed 40 Clinchers als je echt geen Campa wielen wil met je Shimano DI2.brekson schreef:Ok , thx voor de reaktie's tot hier
Shamals : idd waren topwielen, ik zou ze nog hebben moest ik nog met campa fietsen en er een setje bora's bovenop kopen, dan kon het topic gesloten worden, maar ik heb nu eenmaal besloten om met DA-DI2 te rijden. Dan doe ik dat niet.
Ik bekijk het verder
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
hier snap ik nu echt weer helemaal niets van..brekson schreef:
Shamals : idd waren topwielen, ik zou ze nog hebben moest ik nog met campa fietsen en er een setje bora's bovenop kopen, dan kon het topic gesloten worden, maar ik heb nu eenmaal besloten om met DA-DI2 te rijden. Dan doe ik dat niet.
gezien je positieve ervaring met de shamals waarom niet de nieuwe ultra c17's overwegen?
Zie het probleem ook niet. Ik rijd met SRAM met Bora wielen..... zou echt niet weten waarom dat niet zou kunnen / mogen... Ik ga ook wel eens met een AH krat naar de Jumbo.... So what...
Ik weet dat jij dit niet erg vindt, campa en shimano mixen.monsieurpinot schreef:hier snap ik nu echt weer helemaal niets van..brekson schreef:
gezien je positieve ervaring met de shamals waarom niet de nieuwe ultra c17's overwegen?
Maar ik doe dit nu eenmaal niet.
Ik draag ook geen sworks schoenen als ik op een canyon fiets.....om maar iets te zeggen
En die shamals zaten in mijn winterfiets, ik ben nu in hoofdzaak bezig om mijn zipp's te vervangen of te upgraden ( nieuwe naven )
Bora's heb ik altijd al afgelikte wielen gevonden, maar is voor mij een no-go dus. Punt.
Sworks Venge
Goed dan, my 2 cents.
Betere velgen dan zipp ga je niet vinden.
Zelfs wheel-tec is erg onder de indruk van deze velgen, qua ontwerp en stijfheid.
Ook aerodynamisch behoren zij tot de top.
Dus ik zou me wel twee keer bedenken om andere velgen te kiezen.
Zelf heb ik een setje Bora en Zipp 404.
De laatsten zijn verreweg favoriet vanwege de rij- eigenschappen.
Dat de zipp naven niet optimaal zijn weten we allemaal, ook ik had problemen.
Mijn achterwiel heb ik daarom opnieuw in laten spaken met Tune mag 170.
Lang getwijfeld tussen WI T11 en Tune.
Volgens mij is de bottom line: WI voor de mooist lopende en iets minder onderhoud gevoelige naven en Tune voor een onsje minder gewicht.
Tune mig 170 is gewoon probleemloos i.t.t. voorganger mig 180.
Succes met je keuze, foto op verzoek als je wilt weten hoe dat eruit ziet.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Betere velgen dan zipp ga je niet vinden.
Zelfs wheel-tec is erg onder de indruk van deze velgen, qua ontwerp en stijfheid.
Ook aerodynamisch behoren zij tot de top.
Dus ik zou me wel twee keer bedenken om andere velgen te kiezen.
Zelf heb ik een setje Bora en Zipp 404.
De laatsten zijn verreweg favoriet vanwege de rij- eigenschappen.
Dat de zipp naven niet optimaal zijn weten we allemaal, ook ik had problemen.
Mijn achterwiel heb ik daarom opnieuw in laten spaken met Tune mag 170.
Lang getwijfeld tussen WI T11 en Tune.
Volgens mij is de bottom line: WI voor de mooist lopende en iets minder onderhoud gevoelige naven en Tune voor een onsje minder gewicht.
Tune mig 170 is gewoon probleemloos i.t.t. voorganger mig 180.
Succes met je keuze, foto op verzoek als je wilt weten hoe dat eruit ziet.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk