Dat los ik op door garmin sensor op achternaaf....rene schreef:Het enigste wat de Stages niet doet is de snelheid meten als ik op de Tacx zit. En dat doet de Powertap dan weer wel netjes.
Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39
Ik zelf fiets met Rotor 3D+ Inpower. Doet zijn werk perfect. Goed ervaring mee. Meet zowel vermogen als Cadans.
-
- Forum-lid
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Er is nu ook de Rotor 2Inpower, die beide zijden meet.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Om toch maar even mijn mening te droppen, voor wat het waard is:
Ik zou altijd een vermogensmeter in de crank aanbevelen. Power2max en Quarq zijn prima opties.
Reden: kosten en betrouwbaarheid.
Grote nadeel: wisselen naar ander soort bottombracket is vaak niet mogelijk, maar bijvoorbeeld als je alleen shimano hebt, kan een rotor 3d24 op elk racefiets hollowtech II bracket.
Ik ken teveel mensen met problemen met pedaalgebaseerde systemen: de lagers van p1 zijn matig, de betrouwbaarheid lijkt per persoon en per keer te wisselen. Vectors zijn een bron van frustatie, die werken gewoon te vaak niet goed. Ook hebben alle pedaalsystemen en sommige cranksystemen meer units die onderling moeten communiceren, en meerdere batterijen: een recept voor ellende.
Stages is in mijn eigen ervaring te onbetrouwbaar, ik had een 1e generatie unit, en kon elke 1 tot 4 weken de batterij wisselen, met een kans van 20-40% dat het batterijdeurtje het begaf. Daarnaast moest je echt 3s of meer averaging gebruiken, en stopte die altijd plotseling in een intervaltraining.
Nu een power2max, werkt gewoon altijd: wegfietsen en klaar, en na 250 uur eens de batterij gewisseld. Daarnaast is het vermogen van 1s veel stabieler, dus geen averaging nodig. Ik heb geen enkele negatieve ervaring met power2max, niemand in mijn omgeving, en ook op internet is bijna geen slechte ervaring te vinden. Power2max werkt gewoon, en goed, geen gezeik.
Links/rechtsmeting is onzinnig: het is iets wat je meestal nietmoet corrigeren als je het hebt, en maar beter gewoon kan accepteren. Links/rechtsmeting van Quarq en Power2max zou ik overigens compleet negeren, die is niet echt bruikbaar, dan moet je gaan voor een systeem dat echt links/rechts meet, maar eigenlijk is dat de moeite niet waard.
Overigens zou ik niet naar geneuzel van gebruikers luisteren (zoals ook ik), maar alleen DC Rainmaker enigzins serieus nemen.
Ik zou altijd een vermogensmeter in de crank aanbevelen. Power2max en Quarq zijn prima opties.
Reden: kosten en betrouwbaarheid.
Grote nadeel: wisselen naar ander soort bottombracket is vaak niet mogelijk, maar bijvoorbeeld als je alleen shimano hebt, kan een rotor 3d24 op elk racefiets hollowtech II bracket.
Ik ken teveel mensen met problemen met pedaalgebaseerde systemen: de lagers van p1 zijn matig, de betrouwbaarheid lijkt per persoon en per keer te wisselen. Vectors zijn een bron van frustatie, die werken gewoon te vaak niet goed. Ook hebben alle pedaalsystemen en sommige cranksystemen meer units die onderling moeten communiceren, en meerdere batterijen: een recept voor ellende.
Stages is in mijn eigen ervaring te onbetrouwbaar, ik had een 1e generatie unit, en kon elke 1 tot 4 weken de batterij wisselen, met een kans van 20-40% dat het batterijdeurtje het begaf. Daarnaast moest je echt 3s of meer averaging gebruiken, en stopte die altijd plotseling in een intervaltraining.
Nu een power2max, werkt gewoon altijd: wegfietsen en klaar, en na 250 uur eens de batterij gewisseld. Daarnaast is het vermogen van 1s veel stabieler, dus geen averaging nodig. Ik heb geen enkele negatieve ervaring met power2max, niemand in mijn omgeving, en ook op internet is bijna geen slechte ervaring te vinden. Power2max werkt gewoon, en goed, geen gezeik.
Links/rechtsmeting is onzinnig: het is iets wat je meestal nietmoet corrigeren als je het hebt, en maar beter gewoon kan accepteren. Links/rechtsmeting van Quarq en Power2max zou ik overigens compleet negeren, die is niet echt bruikbaar, dan moet je gaan voor een systeem dat echt links/rechts meet, maar eigenlijk is dat de moeite niet waard.
Overigens zou ik niet naar geneuzel van gebruikers luisteren (zoals ook ik), maar alleen DC Rainmaker enigzins serieus nemen.
En laat DCrainmaker nu eens heel enthousiast zijn over power2max! (Net als ik trouwens)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
DCR is anders ook enthousiast over de P1's, net als ik. Dat verhaal over slechte betrouwbaarheid heb ik nog nergens gelezen, en bleek ook niet uit de data van DCR.
Benieuwd hoe je bij de claim over slechte lagers komt.
Benieuwd hoe je bij de claim over slechte lagers komt.
Laatst gewijzigd door havana op 28 jun 2016 21:35, 3 keer totaal gewijzigd.
- monsieurpinot
- Moderator
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
vandaag 10% korting op alle powermeters bij mantel trouwens met kortingscode POWER10
Heb je die Havana loaners al? (mooie geste Havana!)monsieurpinot schreef:vandaag 10% korting op alle powermeters bij mantel trouwens met kortingscode POWER10
Fietsen met vermogensmeter gaat je zicht op snelheid echt veranderen.
Je zult echt 'teleurgesteld' zijn over het gemiddelde vermogen of beter 'Normalized Power' zoals ????? DARN ik kan die post niet vinden van een forumlid die met een groep iets van 34 km/uur gemiddeld had gereden maar met een wattage van 137 Watt oid en verbaasd was.
Ik heb 'power' en 'speed' vaak in de primaire display staan maar kijk echt zelden meer naar snelheid 'an sich' en meer naar de combinatie.
Ferme tegenwind en met 225 watt amper 23 km/uur op mijn 29er en dan met wind mee 40km/uur en 100-120watt
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Idem hier. Mooiste voorbeeld: 15 km/u en 315 watt, even later 60 km/u en 250 Watt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Moderator
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
nee, mag ze na de forumrit in augustus een weekje lenen (ben benieuwd!) Zal vast wel weer een of andere aanbieding komen vervolgens. Mijn hoop is dat als ik met een vermogenstrainer ga trainen ik altijd zal denken: fuck de snelheid .
Ik heb snelheid nooit in beeld staan, ook niet toen ik nog geen vermogensmeter had dus dat scheelt
P2M had voor het laatst een sale toen de Classic uitgefaseerd werd.
P2M had voor het laatst een sale toen de Classic uitgefaseerd werd.