Verbod op discbrakes voor veel franse cyclo's
Ik stel voor bierbuiken te weren uit Franse cyclo's.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Inderdaad paniekvoetbal. Als ik op een circuit met een raceauto wil gaan rijden, doe ik dat ook niet direct in een race of tour. Eerst oefenen en je materiaal leren kennen. M.a.w. Die profrenners zullen als geen ander hun eigen materiaal kennen en prima met dics overweg kunnen. Diegenen die achter ze rijden en dat niet weten, die leren het snel genoeg. Ontwikkelingen houd je niet tegen.
Blijft het argument van havana uiteraard wel van kracht.
Blijft het argument van havana uiteraard wel van kracht.
- Forum-lid
Oh ja... Nu lijkt het net of ik op zijn laatste reactie reageer. Nee juist wél bierbuiken. Dan zou ik zelf namelijk wat meer kans maken.senior schreef:Geen bierbuiken in cyclo's?
Ik ben het uiteraard eens met het feit dat een disc er natuurlijk niet uit ziet.
Met bierbuik meer gewicht = hogere snelheid = harder remmen. Analoog aan wat gesteld werd in het discussiepunt compact of triple mag uiterlijk niet worden gebruikt als argument want functie is belangrijker. Ergo, om ongeleide bierbuiken te beperken zijn schijfremmen noodzakelijk en dus niet onderhevig aan een oordeel, gebaseerd op uiterlijk.Wolfhound32 schreef:Oh ja... Nu lijkt het net of ik op zijn laatste reactie reageer. Nee juist wél bierbuiken. Dan zou ik zelf namelijk wat meer kans maken.senior schreef:Geen bierbuiken in cyclo's?
Ik ben het uiteraard eens met het feit dat een disc er natuurlijk niet uit ziet.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Bij de wielen vind ik het ook mooi, maar de remgrepen vind ik wel echt lelijk
Nou... Ik zie naast veel duur en mooi materiaal toch ook vaak fietsen in een betreurenswaardig toestandwasbeer2006 schreef:Een verbod bij een cyclo lijkt me ook overdreven. Ik geloof niet dat de ongelukken daar met materiaal hebben te maken.
Bij de marmot klappen er altijd wel een paar banden door een te hete velg, dat probleem is wel weg met schijven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En terecht!! Schijfremmen zijn voor ATB's

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!