Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Goede beginner?

pokervriend
Forum-lid

pokervriend 24 jul 2010 15:53

En als ik in de FW ga voor de Bulls Harier 1 of de Stevens San Remo, is die fiets dan meteen geschikt om mee te rijden, of moeten er in beide gevallen andere wielen op?

Hoeveel korting kan ik vragen als ik ook alle accesoires nieuw moet kopen?

jmyhld
Forum-lid

jmyhld 24 jul 2010 15:57

Er hoeven geen nieuwe wielen onder, ik weet dat de Bulls Harrier 1 wordt geleverd met die r500 wielen. Daar kun je mee fietsen, maar als je ooit andere wielen wilt zul je de volle mep moeten betalen. Als je nu zegt dat je andere wielen wilt, kun je ze voor minder erop laten zetten (prijs van de wielen die je wilt hebben min de prijs van de r500 wielen).

Korting is afhankelijk van de FW waar je je fiets koopt. Over het algemeen is het zo dat je bij een wat kleinere FW meer korting krijgt als een grote FW, tenminste zo heb ik het ervaren.

Onder de San Remo zitten overigens geen r500 wielen, maar ik ben niet bekend met de wielen die er wel onder zitten.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jul 2010 16:08

Je krijgt hier ook erg goed bedoeld advies van mensen die tot eergisteren zelf het verschil tussen de verschillende fietsen niet kenden.
jmyhld schreef:Er hoeven geen nieuwe wielen onder, ik weet dat de Bulls Harrier 1 wordt geleverd met die r500 wielen. Daar kun je mee fietsen, maar als je ooit andere wielen wilt zul je de volle mep moeten betalen. Als je nu zegt dat je andere wielen wilt, kun je ze voor minder erop laten zetten (prijs van de wielen die je wilt hebben min de prijs van de r500 wielen).

Korting is afhankelijk van de FW waar je je fiets koopt. Over het algemeen is het zo dat je bij een wat kleinere FW meer korting krijgt als een grote FW, tenminste zo heb ik het ervaren.

Onder de San Remo zitten overigens geen r500 wielen, maar ik ben niet bekend met de wielen die er wel onder zitten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

eelcoz

eelcoz 24 jul 2010 16:55

Die Aspin heb ik ook, maar dan in het wit. Als de fiets echt maar 200 km heeft gereden en er als nieuw uitziet, is dat geen gekke deal. Heb je een min of meer nieuwe fiets met goed frame en volledige Ultegra afmontage voor zo'n 800 euro.

Wat die twee bladen betreft; standaard heeft de zwarte uitvoering inderdaad een triple (3 bladen voor 52/39/30)) en de witte uitvoering een compact (2 bladen voor 34/50). Maar bij deze fiets is blijkbaar de standaard triple vervangen door een compact (het zou eventueel ook nog een dubbel kunnen zijn, maar dat zou je even moeten vragen). Over de voor- en nadelen van een compact versus triple zijn heel veel topic volgeschreven op dit forum, dus als je daar even op zoekt vind je een wereld aan informatie.

Ik zou trouwens voor de zekerheid wel even vragen waarom iemand een nagenoeg nieuwe fiets zo snel weer verkoopt. En je daarnaast ervan verzekeren dat de framemaat goed is.

jmyhld
Forum-lid

jmyhld 24 jul 2010 18:24

Lcsmt schreef:Je krijgt hier ook erg goed bedoeld advies van mensen die tot eergisteren zelf het verschil tussen de verschillende fietsen niet kenden.
jmyhld schreef:Er hoeven geen nieuwe wielen onder, ik weet dat de Bulls Harrier 1 wordt geleverd met die r500 wielen. Daar kun je mee fietsen, maar als je ooit andere wielen wilt zul je de volle mep moeten betalen. Als je nu zegt dat je andere wielen wilt, kun je ze voor minder erop laten zetten (prijs van de wielen die je wilt hebben min de prijs van de r500 wielen).

Hoe moet ik dat in hemelsnaam zien? Sarcastisch, welgemeend?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jul 2010 01:06

Als ik jou was kocht ik een Bulls :-)

Ik heb op het Forum ook een Radon 9.0 zien passeren als instapfiets
Een Cannondale, een Sensa, een Haibike, een Stevens, een Trek, ..........

Aan elke instapfiets zitten er pro's en contra's. De een heeft een beter frame, de andere een betere groep, wielen, enz..

Ze ontlopen elkaar niet echt veel en zijn altijd een compromis tussen prijs en degelijkheid.

Koop vooral een fiets waar je je goed bij voelt en die je mooi vind.

Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie