Net als anders, wat zeer doet moet je gewoon niet doen.William235 schreef:Hoe slaap je dan? Hoe douche je dan? Hoe fiets je dan? hoe doe je kleren aan dan? Hoe loop je dan? Hoe beweeg je dan?Keezx schreef:Ik doe dur geen ene mallemoer aan, nooit een probleem mee gehad.![]()
![]()
Schaafwonden
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
hmm effe verder gezocht naar die inotyol zalf.
komt best overeen met zinkzalf (kont zalf voor luier problemen bij baby's) heel makkelijk te vinden en goedkoper.
die klevers zijn dat van die post-op toestanden? die je soms krijt na een operatie, gaasje met waterdichte film als klever?
kleine schaafwonden lijkt me ok, maar heel grote, hoe ga je daar mee om.
crashen aan +50k/u gaat andere/grotere wonden geven dan zoals ik nu viel aan 20/25 km/u
als je ziet hoe de billen eruit zien van de pro's als die een uitschuiver maken, ... ik mag en wil er niet aandenken.
edit, die klevers zijn best groot te vinden:
OPSITE Post-Op is geïndiceerd voor de behandeling van acute, weinig tot matig exsuderende wonden, zoals:
Snijwonden, schaafwonden
Post-operatieve wonden
Kleine brandwonden
Assortiment
Individueel verpakt - gesteriliseerd met ethyleenoxide
Afmetingen
6,5 x 5 cm
6,5 x 5 cm
9,5 x 8,5 cm
9,5 x 8,5 cm
12 x 10 cm
15,5 x 8,5 cm
20 x 10 cm
25 x 10 cm
30 x 10 cm
35 x 10 cm
komt best overeen met zinkzalf (kont zalf voor luier problemen bij baby's) heel makkelijk te vinden en goedkoper.
die klevers zijn dat van die post-op toestanden? die je soms krijt na een operatie, gaasje met waterdichte film als klever?
crashen aan +50k/u gaat andere/grotere wonden geven dan zoals ik nu viel aan 20/25 km/u
als je ziet hoe de billen eruit zien van de pro's als die een uitschuiver maken, ... ik mag en wil er niet aandenken.
edit, die klevers zijn best groot te vinden:
OPSITE Post-Op is geïndiceerd voor de behandeling van acute, weinig tot matig exsuderende wonden, zoals:
Snijwonden, schaafwonden
Post-operatieve wonden
Kleine brandwonden
Assortiment
Individueel verpakt - gesteriliseerd met ethyleenoxide
Afmetingen
6,5 x 5 cm
6,5 x 5 cm
9,5 x 8,5 cm
9,5 x 8,5 cm
12 x 10 cm
15,5 x 8,5 cm
20 x 10 cm
25 x 10 cm
30 x 10 cm
35 x 10 cm
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
William235
- Forum-lid
Het probleem is 'vroegere' en 'oude' in je verhaal. De geneeskunde is al heel wat verder dat grootmoeders wijsheden van 'lekker laten drogen' en 'een week niet douchen'.G.B. Lux Dream schreef:Ik heb in mijn vroegere carrière als slager/slachter ooit eens een stuk huid verwijderd van de muis en pols van mijn hand in een afvliesmachine ( vergelijkbaar met diepe schaafwond). Mijn huisarts (een oude marine arts) ging dwars tegen ziekenhuisadvies in. HA werkte met metaline-gaas( met zilveren binnenkant), en brandwondenzalf. Daarbij het advies om elke dag 1/2 uurtje zonlicht, maar niet op het heetst van de dag.
Inotyol en Fixomull is de laatste stand van zaken. En dat heb ik niet van mijn oma
-
William235
- Forum-lid
Nog goedkoper? Een tube Inotyol kost een euro of 8. Bij grote schaafwonden is de aanpak hetzelfde. Je kunt Fixiomull in verschillende breedtes kopen. Je kunt het ook heel makkelijk overlappend aanbrengen. Echt super spul ook voor de wat diepere schaafwonden.wdfl schreef:hmm effe verder gezocht naar die inotyol zalf.
exsuderende wonden, zoals:
Snijwonden, schaafwonden
Post-operatieve wonden
Kleine brandwonden
Voor snijwonden, post-operatieve wonden is er een heel andere aanpak!!!! Dan gewoon naar de dokter luisteren
-
William235
- Forum-lid
Een duidelijk geval van 'wat de boer niet lust mot ie niet' of een Chinees spreekwoord: Hoe kun je een dwaas overtuigen..? Door hem zijn gang te laten gaan...Keezx schreef:Net als anders, wat zeer doet moet je gewoon niet doen.William235 schreef:Hoe slaap je dan? Hoe douche je dan? Hoe fiets je dan? hoe doe je kleren aan dan? Hoe loop je dan? Hoe beweeg je dan?Keezx schreef:Ik doe dur geen ene mallemoer aan, nooit een probleem mee gehad.![]()
![]()
Je kan het ook wat breder zien: Waarom lopen de zorgkosten zo finaal uit de hand?
Omdat de medische industrie gigantisch veel aanbiedt wat strikt genomen overbodig is omdat het genezend vermogen van het menselijk lichaam het zelf net zo goed doet.
Ieder doet maar wattie denkt te moeten doen maar ik werk er niet aan mee.
Misschien kan je me overtuigen met wat betere argumenten als dooddoeners.....
Omdat de medische industrie gigantisch veel aanbiedt wat strikt genomen overbodig is omdat het genezend vermogen van het menselijk lichaam het zelf net zo goed doet.
Herhaal dit niet onnodig
Misschien zijn schaafwonden door vallen op asfalt wat anders,
maar ik heb bij de voetbal op kunstgras (of eerder op van die velden waar in de winter scherpzand op werd gestrooid) regelmatig mijn benen flink opengeschaafd, en zowel ik als de rest vh het team heeft hier nog nooit een flikker aan gedaan ;
Het is even vervelend dat je de broek aan het bovenbeen vast hebt plakken, maar het meeste is het weekend erop wel weer weg...
Ben het wat dat betreft wel met Kees eens...
maar ik heb bij de voetbal op kunstgras (of eerder op van die velden waar in de winter scherpzand op werd gestrooid) regelmatig mijn benen flink opengeschaafd, en zowel ik als de rest vh het team heeft hier nog nooit een flikker aan gedaan ;
Het is even vervelend dat je de broek aan het bovenbeen vast hebt plakken, maar het meeste is het weekend erop wel weer weg...
Ben het wat dat betreft wel met Kees eens...
Betadine zorgt ervoor dat het wondvocht niet aan de pleister of aan het verband gaat hechten en tevens heelt de wond hiermee erg snel. Dit is als zalf verkrijgbaar maar ook als pleister van klein tot heel groot. Heb het twee keer moeten gebruiken en ben er erg tevreden over.
-
William235
- Forum-lid
Dooddoeners?????Keezx schreef:Je kan het ook wat breder zien: Waarom lopen de zorgkosten zo finaal uit de hand?
Heb ik mijn best gedaan om alles pan klaar aan te geven. Nog een keer dan:
Behandeling schaafwonden op 'wetenschappelijke' en professionale wijze (met name bewezen werking in het skeeleren) is als volgt:
Steriel werken aan de volgende stappen:
1. Schaafwond schoonmaken/-spoelen met alleen water
2. Ontsmetten met ontsmettingsmiddel
3. Gehele schaafwond insmeren met Inotyol zalf (Colombian Cream!)
4. Gehele schaafwond ruim bedekken met stretch plakpleister Fixomull
5. Training en wedstrijd hervatten
6. Na 10 dagen valt de fixomull er vanzelf af
Deze methode met succes toegepast op mijn zoon
Zie ook: http://marijndevries.nl/inotyol-mensen-inotyol/
zie ook: www.radboudskating.nl/attachments/artic ... Meijer.pdf
Je gelooft het pas als je toepast...!
Dus: NIET laten drogen, WEL afdekken, GEEN zalfgaas, etc.
Dat zijn geen argumenten, dat is een beschrijving van een behandeling waar diverse partijen aan verdienen.William235 schreef:CUT
Deze methode met succes toegepast op mijn zoon.
Zie ook: http://marijndevries.nl/inotyol-mensen-inotyol/
zie ook: http://www.radboudskating.nl/attachments/artic ... Meijer.pdf
Je gelooft het pas als je toepast...!
Dus: NIET laten drogen, WEL afdekken, GEEN zalfgaas, etc.
Een argument zou zijn een rapport van een onafhankelijk persoon of instituut met de resultaten van deze behandeling en de resultaten van niks doen naast elkaar gelegd.
Geen gejuich , maar feiten wil ik zien.
Of dacht je dat Marijn de Vries gratis reclame maakt?
Herhaal dit niet onnodig