Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Kleine auto en fiets meenemen?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 05 mar 2016 13:50

Cool!!
Afbeelding

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 06 mar 2016 17:25

Allemaal in ieder geval bedankt voor de tips en andere bijdragen. Ik ga eerst alles maar even laten bezinken. Dan maar eens kijken welke voors en tegens voor mij het meest belangrijk zijn.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mar 2016 22:55

monsieurpinot schreef:- waarom wil je je fiets met alleen gedemonteerd voorwiel meenemen? achterwiel is er toch ook zo uit?
- met zo'n kleine auto zou ik wellicht uberhaupt investeren in (thule) dakdragers en dan een Thule OutRide 561 voor je fiets (en voorwiel in de achterbak of eventueel een Thule Wheel On 593 voor voorwiel op je dak).
Bij onze Fabia Combi kan de kofferbak niet open met een Thule Outride 561. De oplossing was om de goot een stukje in te korten. Bij een 500 zal dat waarschijnlijk ook niet genoeg zijn. Je kunt hem ook achterstevoren monteren maar dan hangt je wiel wel boven de motorkap. Dat ziet er niet uit maar een kerel in in 500 doet dat sowieso toch ook al niet ;) .
Campagnolo Ultra Dork

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 mar 2016 18:24

Ernie C. schreef:
monsieurpinot schreef:- waarom wil je je fiets met alleen gedemonteerd voorwiel meenemen? achterwiel is er toch ook zo uit?
- met zo'n kleine auto zou ik wellicht uberhaupt investeren in (thule) dakdragers en dan een Thule OutRide 561 voor je fiets (en voorwiel in de achterbak of eventueel een Thule Wheel On 593 voor voorwiel op je dak).
Bij onze Fabia Combi kan de kofferbak niet open met een Thule Outride 561. De oplossing was om de goot een stukje in te korten. Bij een 500 zal dat waarschijnlijk ook niet genoeg zijn. Je kunt hem ook achterstevoren monteren maar dan hangt je wiel wel boven de motorkap. Dat ziet er niet uit maar een kerel in in 500 doet dat sowieso toch ook al niet ;) .
Haha, maar gezien het gebrek aan ruimte in de achterbak hoeft de kofferbak wellicht niet eens open ;)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mei 2016 23:30

Vandaag zag ik een fiat 500 voorbijkomen met een tandem op de dakdrager.
Tandem stond aan de snelheid van de wagen te zien wel stevig.

Jammer genoeg heb ik er geen foto van kunnen nemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 06 apr 2017 23:43

Aangezien ik eigenlijk nog steeds op zoek ben naar een manier om mijn racefiets mee te nemen op/in de auto, en ook nog wat ruimte wil overhouden voor partner en wat bagage kwam ik deze oplossing tegen op internet.:
https://www.futurumshop.nl/seasucker-ta ... iets.phtml
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier al wat ervaring mee hebben?
Voor mijn Fiat 500 is dit zo'n beetje de enige oplossing, aangezien er geen standaard dakdragers op kunnen i.v.m. panoramadak. Ook een trekhaak zit er niet op, en is te duur voor alleen bevestiging van fietsdrager. Ook de Thule raceway 2B of vergelijkbaar past niet vanwege een kunststof achterklepspoiler.
Dus blijft over de zuignap. Voordeel is wel dat deze op alle auto's past die ik hierna nog zal aanschaffen, en er is ook nog een versie leverbaar speciaal voor surfboards, dus kan er ook eentje voor mijn vriendin haar sup board bijkopen.

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 07 apr 2017 00:06

Ik heb geen ervaring hiermee, maar mijn voorkeur zou het nooit zijn, dan maar iets meer betalen.
En ik geloof best dat het een goede constructie is, maar alleen al gevoelsmatig.
Ik zou geen minuut met een gerust hart rondrijden in de auto.
Als je een trekhaak laat monteren en dan misschien op MP een goede goedkope fietsendrager koopt,
kom je misschien iets boven het bedrag uit van de zuignapversie.
Of bijv. een paar keer minder uit eten en je kunt het verschil bijleggen.
Bikers are not alone

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 07 apr 2017 00:43

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 07 apr 2017 07:33

Kunnen er geen dwarsdragers op ivm panoramak, is dat wat ze bij Fiat zeggen?
Normaal klemmen die dwarsdragers aan de zijkant van de dakstijl en komen ze totaal niet in aanraking met het (panorama) dak.
Ik heb ook een panoramadak en dwarsdragers voor een skibox, is totaal geen probleem.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 apr 2017 07:42

Ik vind zo'n filmje weinig zeggend. Ik heb ook al een eerder filmpje gezien met een BMW race auto die met hoge snelheid al driftend over het circuit ging. Zowel bij dat filmpje als deze, zag je dat vooraf werd gecontroleerd of die zuignappen wel goed vacuum waren gezogen. Ze bewijzen hier dus mee dat het systeem heel goed werkt als het goed vacuum is. Maar hoe zit het eigenlijk na 10 uur snelweg rijden? zit het dan nog steeds zo vast?
Live fast; die young. mijn blog

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 apr 2017 08:14

Fietsvriend van mij heeft deze set en zegt dat het prima functioneert.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 07 apr 2017 08:46

ik heb nu zelf een goede fietsdrager en auto met trekhaak,
Fiets in de auto;daar ben ik niet happig op, ookal kan bij een 4kante VW alles er in een keer in, zonder iets te raken.
bij een ongeval lijkt het me niet prettig een fietswiel in mijn nek en een carbon voorvork in mn rug. het is mij de trekhaak en drager meer dan waard.

als ik de uitgave opnieuw zou doen, zou ik voor de noppen gaan, wel in de gaten houden dat je autodak het kan hebben. je moet die noppen volgens mij plaatsen waar binten onder het plaatwerk zitten, anders het je een deuk!

Plaats reactie