heb net een htc desire besteld met de bedoeling om het ook als gps te gebruiken op de fiets. de batterij moet wel onvoldoende zijn, dus richt ik me op een externe batterij. ik zag bv deze:
http://fietsoplader.nl/pedalpower-v4-p-5.html
heeft iemand ervaring met deze of vergelijkbare?
groet,
Maurice
Android GPS logging
Wil je er echt op gaan navigeren, of af en toe kijken waar je bent en je track loggen? Dat eerste kost veel energie, je beeldscherm is de grootste energievreter...
Ik heb sinds kort een Desire HD en kan rustig een paar uurtjes met endomondo fietsen, maar heb het scherm dan uit.
Ga je Desire echt als een TomTom gebruiken dan heb je wel een externe accu nodig.
Die accu die jij laat zien vind ik nogal aan de prijs. Zelf zou ik eerder aan zoiets: externe usb op 4 penlites denken. Behalve als je op fietsvakantie gaat lijkt mij zoiets wel voldoende en flexibeler.
Ik heb sinds kort een Desire HD en kan rustig een paar uurtjes met endomondo fietsen, maar heb het scherm dan uit.
Ga je Desire echt als een TomTom gebruiken dan heb je wel een externe accu nodig.
Die accu die jij laat zien vind ik nogal aan de prijs. Zelf zou ik eerder aan zoiets: externe usb op 4 penlites denken. Behalve als je op fietsvakantie gaat lijkt mij zoiets wel voldoende en flexibeler.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
[quote="MoreEase"]heb net een htc desire besteld met de bedoeling om het ook als gps te gebruiken op de fiets. de batterij moet wel onvoldoende zijn, dus richt ik me op een externe batterij. ik zag bv deze:
heeft iemand ervaring met deze of vergelijkbare?[/quote]
Dit moet een enorm (onhandig) ding zijn om mee te slepen. De capaciteit van de accu is natuurlijk heel groot maar de prijs is dat ook.
Het alternatief met AA's is mogelijk, maar ook bijvoorbeeld zo'n kleinere accupack met 3400mAh voor nog geen 20 pond.
heeft iemand ervaring met deze of vergelijkbare?[/quote]
Dit moet een enorm (onhandig) ding zijn om mee te slepen. De capaciteit van de accu is natuurlijk heel groot maar de prijs is dat ook.
Het alternatief met AA's is mogelijk, maar ook bijvoorbeeld zo'n kleinere accupack met 3400mAh voor nog geen 20 pond.
Vandaag heb ik de google navigatie module gebruikt. Op de 'wandel-modus' gaat het perfect. Je krijgt op tijd de aanwijzingen door en brengt je bijna foutloos op de plek van bestemming.
Het enige waar het even fout gaat is bij een rondweg. Duidelijk verboden voor fietsers (en ook wandelaars lijkt me) maar daar wordt ik wel langs gestuurd..
Maar ik ga het vast vaker gebruiken..
Het enige waar het even fout gaat is bij een rondweg. Duidelijk verboden voor fietsers (en ook wandelaars lijkt me) maar daar wordt ik wel langs gestuurd..
Maar ik ga het vast vaker gebruiken..
Groet,
Eric
Eric