tubeless banden
-
- Forum-lid
Weet iemand of de kans op klapbanden in de afdaling afneemt bij tubeless rijden? Je hebt in ieder geval geen (dunne) binnenband die kan klappen en buitenbanden klappen niet zo snel. Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Forum-lid HC
Dat neemt zeer zeker af.
Een klapband kan altijd, maar en biba loopt binnen een paar slagen volledig af bij een klein gaatje een tubeless gaat veel langzamer. Het verschil tussen met eigenkracht stilstaan of vallen.
Daarnaast zit een GP4000s zo los om mijn velg dat ie er bij een lek zo vanaf vliegt denk ik.
Voor de zekerheid kan je wat vloeistof in de band doen, voorkleine lekken
Een klapband kan altijd, maar en biba loopt binnen een paar slagen volledig af bij een klein gaatje een tubeless gaat veel langzamer. Het verschil tussen met eigenkracht stilstaan of vallen.
Daarnaast zit een GP4000s zo los om mijn velg dat ie er bij een lek zo vanaf vliegt denk ik.
Voor de zekerheid kan je wat vloeistof in de band doen, voorkleine lekken
-
- Forum-lid
Dank voor je antwoord.
Ik doelde op een klapband door een oververhitte velg. Neemt dit af?
Vloeistof is idd een goed idee, maar zorgt dit niet voor een averechts effect? Je rolweerstand neemt dan toch weer toe?
Ik doelde op een klapband door een oververhitte velg. Neemt dit af?
Vloeistof is idd een goed idee, maar zorgt dit niet voor een averechts effect? Je rolweerstand neemt dan toch weer toe?
-
- Forum-lid HC
klapband door oververhitting met een tubeless band is nihil zegmaar nul. Dan moet je zo remmen dat het rubber van de band gaat smelten.
-
- Forum-lid HC
jaapieo schreef:Laatst nog een band gemonteerd op mtb en je bent echt geen vloeistof nodig.... dan zou het hele nu tubes onzin zijn omdat je ook gewoon een normale velg dmv een ventiel en speciaal lint dicht kan krijgen...!
Had je normale banden of tubeless?
Wanneer je normale banden gebruikt heb je weldegelijk vloeistof nodig! Normale banden zijn nl niet luchtdicht!
-
- Forum-lid HC
en die zijn dan weer zwaarder en stugger