53x11 schreef:Je weet dat de Bora's ook bij mij op de shortlist stonden. Mijn breekpunt was dat ik teveel snob ben om voor de Bora One's te gaan, maar de Ultra's te duur vond.
De Reynolds decals vind ik niet lelijk, maar idd ook niet bijzonder fraai. In de regen heb ik met de Reynolds nooit in de bergen gereden (wel op het vlakke), bij nat merk je wel dat het een fractie duurt voordat de remmen pakken (in vergelijking met alu). Is dat met de Bora's niet zo dan? Met droog weer remmen ze minstens net zo goed als alu, ook in technische afdalingen.
@TS: moeten het perse van die hele hoge velgen zijn? Bedenk dat je daarmee het inzetgebied toch wel drastisch beperkt.
Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?
Ik zal alleen in het vlakke Drenthe rondrijden. Vandaar ook de keuze voor een aero fiets en nu de aero wielen.
Een achterwiel is altijd slapper dan een voorwiel. Dat komt door de aanwezigheid van de body. Door aan de aandrijfzijde een iets dikkere spaak te gebruiken, krijg je een stijver wiel.Dante schreef: Waarom verschillende spaken voor de wielen? Ik zat te denken aan Sapim Cx Ray rondom.
White Industries naven. De naven zijn een voorlopige keuze aangezien ik me hierin nog wil verdiepen.
Is een dergelijke set carbon wielen alleen in de zomer goed te gebruiken of kunnen ze ook tegen winterse omstandigheden?
White Industries is prima, maar vraag ook naar zijn eigen label naven (is ook WI)
Je wilt je verdiepen? Heb je even:
https://fairwheelbikes.com/c/reviews-an ... ub-review/
Ook bruikbaar in de winter, maar je velg slijt aanzienlijk sneller. Ook voor alu geldt dat, maar dat doet minder pijn in je portemonnee. Bovendien remt nat carbon veelal minder goed dan aluminium.
Voor winter gebruik iig messing nippels gebruiken ipv alu, ivm corrosie door pekel en vocht. Maar persoonlijk zou ik in de winter nooit zo'n mooi setje gebruiken. Alles slijt immers veel harder (remmen met zand en vocht op je blokjes is als een schuurpapiertje over je velgen halen...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Handgespaakt heeft ook een aardig stukje over naven op z'n site staan
http://www.handgespaakt.nl/styled-26/index.html
Zoals FWB op z'n site aangeeft: de ideale naaf bestaat niet, maak eerst een lijst met wat je belangrijk vindt. Gewicht, looks, prijs, onderhoud, aantal gaten, geometrie, invreten body, ratel, enz.
http://www.handgespaakt.nl/styled-26/index.html
Zoals FWB op z'n site aangeeft: de ideale naaf bestaat niet, maak eerst een lijst met wat je belangrijk vindt. Gewicht, looks, prijs, onderhoud, aantal gaten, geometrie, invreten body, ratel, enz.
Laatst gewijzigd door havana op 24 sep 2015 14:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik heb mijn setje (assault slg) laten spaken door Wheel-Tec. Nog niet met andere carbon velgen gereden, dus moeilijk te vergelijken. Wel kan ik aangeven dat ze heel leuk bollen (en heel comfortabel, zeker icm met VCLS seatpost van Canyon)

Mooi setje, ik had het al voorbij zien komen op Facebook bij Wheel-Tec.Cuball schreef:Ik heb mijn setje (assault slg) laten spaken door Wheel-Tec.
Leuk die persoonlijke touch.
Off-topic:
Ik heb zelf ook weer inspiratie gekregen door dit topic; zojuist met Marc afgesproken dat hij mijn Zipp 404 achterwiel gaat herspaken een met Tune MAG170 naaf wegens chronisch kraken van de originele naaf (is een bekend probleem).
-
- Forum-lid HC
Goed idee al zou ik nooit een mag170 nemen aangezien dit een naaf is die vaker kraak klachten geeft en belachelijk snel invreet (bij shimano)
Tune is licht maar ik zal ze niet meer kopen
Tune is licht maar ik zal ze niet meer kopen
Volgens zowel Wheeltec als FWB is de laatste versie stukken beter.
Klopt, en dit heb ik ook met Marc besproken. Uitgangspunt is een goed wiel zonder problemen. De naaf is in 2012 helemaal opnieuw ontworpen met andere lagers en een andere as. Sindsdien betrouwbaar en bovenden zelf makkelijker te servicen dan White Industries (die wel beter afgedicht is). Bij Campa geen problemen met de body.havana schreef:Volgens zowel Wheeltec als FWB is de laatste versie stukken beter.
Mooie details op je wielen! Op de Felt wordt ook een dergelijk systeem gebruikt in de zadelpen voor verbeterd comfort.
Handgespaakt zegt er het volgende over, maar verder kan ik er niet veel over vinden.
"Duits topmerk met een mooie ratel, zeer goede lagers uit RVS en een perfecte afdichting!
Van origine een fabrikant van Duitse kwaliteitslagers."
Heeft iemand toevallig ervaring met Acros naven?Cuball schreef:Ik heb mijn setje (assault slg) laten spaken door Wheel-Tec. Nog niet met andere carbon velgen gereden, dus moeilijk te vergelijken. Wel kan ik aangeven dat ze heel leuk bollen (en heel comfortabel, zeker icm met VCLS seatpost van Canyon)
Handgespaakt zegt er het volgende over, maar verder kan ik er niet veel over vinden.
"Duits topmerk met een mooie ratel, zeer goede lagers uit RVS en een perfecte afdichting!
Van origine een fabrikant van Duitse kwaliteitslagers."
-
- Forum-lid HC
Bij campa is er geen probleem.Volgens zowel Wheeltec als FWB is de laatste versie stukken beter.
Beter is relatief omdat de 180 gewoon altijd ging kraken. De 170 is beter maar nog steeds een mooi weer naaf. Als je geen keuze hebt is het geen straf maar ik pak voor dat geld tien keer liever iets anders (bijv king 45, Industry 9 of DT). Met de voornaven van tune is weinig mis overigens (zolang het maar niet de 50 is).
stukje leesvoer van Fairwheel cycles:
https://fairwheelbikes.com/c/reviews-an ... ub-review/