hartslag
Ik ben nooit naar een cardioloog gegaan. Is ook niet direct nodig. Ik heb wel meerdere ECGS gehad. In feite als ik bijv. op de hometrainer zit en mijn hart op de ouderwetse manier meet. Dan blijft mn hartslag eigenlijk vrij laag als in 120-40 tijdens home-trainen. Maar die oefening doet me ook vrij weinig. Ik heb wel een aantal fitness oefeningen waar ie erg omhoog springt. Maar da´s normaal... Verder als ik mijn hartslag zelf beoordeel slaat ie wel ns over. Maar daar loopt vrijwel half NL mee.. Verder heb-ik zover ik kan beoordelen niet echt een directe aanleiding voor een cardioloog. Meestal zie je ook een bepaald soort klachten die optreden bij mensen die zorgwekkende stoornissen aan het hart hebben. Ik fiets gewoon op mijn gemak als ik 25 tot 30 km-h fiets. Eerlijk is eerlijk. Op mijn racefiets heb ik niet het idee dat ik dan ´´fiets´´ In vergelijking met bijv. een stadsfiets is die 30-km een eitje. En zit ik gewoon lekker wat te trappen. Echter als er erge wind komt wordt het soms wat ´´zwaarder´´ Maar dan pas ik daar ook wel weer op aan.. Want ik heb helemaal geen zin om als een hijgend hert achter mn stuur te zitten. Dat vind ik niet lollig haha. Met een normaal windje is mijn normale snelheid gewoon 30. En ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik daar voor zit te beulen ofzo. Heel af en toe geef ik dr voor de lol wel ns een lap op. Dan kan ik zelfs wel tot en met bijv. 50 rijden. In feite ook geen probleem. Want als je eenmaal rijd en snelheid gemaakt hebt houd je dat tempo ook weer redelijk makkelijk maar. dat vind ik beetje eng dan weer. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik extreem veel squat etc.. Dus miss dat mijn benen wel eh... gewoon wat meer aankunnen. Ik kan ook een leg-press van 400KG
Ik denk trouwens wel dat het advies van jou erg handig is. Ik ga dat ook gewoon doen. Ik zal volgende keer eens exact meten hoe ik nu echt op m´n gemak zit.. Al is dat wel afhankelijk vd wind natuurlijk. toch echt bedankt Alan! Sorry dat ik zo eigenwijs overkom want dat is niet de bedoeling. Ik ben beetje moeilijk in omschrijven wat ik nu exact wil en voel. Sorry daar voor!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
@rokseltje,
Als ik t topic zo doorlees moet je vooral lekker fietsen... doen wat je leuk vindt in de eerste plaats.
Wil je wat beter worden, fiets dan eens een periode van 2 a 3 maanden, 2x per week echt rustig. Of je dit met een hartslagmeter doet of gewoon op gevoel tov wat je gewend bent, maakt niet uit. Doe je de 3e training gewoon zoals altijd, want dat vind je nou eenmaal ook leuk. Waarschijnlijk zul je in de loop van de tijd dan al merken dat je 3e training, die je intensief uitvoert, al makkelijker te verteren is. Dan heb je zonder hartslagmeterband getrained, je niet druk gemaakt om zones etc. toch heb je slim getrained, en progressie geboekt.
Daarnaast ben je waarschijnlijk sterk zat, die spieren hebben helaas ook wel zuurstof nodig. Wat amclassic-fan ook beschrijft, de aerobe conditie is - in verhouding tot je kracht - niet op hetzelfde niveau, en dat merk je nu.
Als ik t topic zo doorlees moet je vooral lekker fietsen... doen wat je leuk vindt in de eerste plaats.
Wil je wat beter worden, fiets dan eens een periode van 2 a 3 maanden, 2x per week echt rustig. Of je dit met een hartslagmeter doet of gewoon op gevoel tov wat je gewend bent, maakt niet uit. Doe je de 3e training gewoon zoals altijd, want dat vind je nou eenmaal ook leuk. Waarschijnlijk zul je in de loop van de tijd dan al merken dat je 3e training, die je intensief uitvoert, al makkelijker te verteren is. Dan heb je zonder hartslagmeterband getrained, je niet druk gemaakt om zones etc. toch heb je slim getrained, en progressie geboekt.
Daarnaast ben je waarschijnlijk sterk zat, die spieren hebben helaas ook wel zuurstof nodig. Wat amclassic-fan ook beschrijft, de aerobe conditie is - in verhouding tot je kracht - niet op hetzelfde niveau, en dat merk je nu.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013